בזק >> הורדת דירוג ל "-ilAA" בשל המשך שחיקה בביצועים התפעוליים; תחזית הדירוג שלילית

לקרנות המשקיעות בבזק לחץ כאן 
 

 

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
13/08/2019

לקרנות המשקיעות בבזק לחץ כאן 
 
תמצית פעולת הדירוג
 
  • בהמשך לתחזית הדירוג השלילית ממאי 2019, ולנוכח הערכתנו כי התחרות האינטנסיבית בשוק התקשורת בכלל ובשוק הסלולר בפרט תימשך בשנים 2019-2020 לפחות, אנו צופים היחלשות נוספת בביצועים התפעוליים של בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ, אשר יובילו לשחיקה נוספת במעמדה התחרותי בשוק.
  • בהמשך למחיקת השווי שביצעה החברה בחברת בת ב-2018 והודעתה על מחיקת שווי בחברת בת נוספת, אנו סבורים כי השחיקה המתמשכת בביצועים התפעוליים בחברות הבנות עשויה להוביל לפגיעה בתזרים העתידי מחברות אלו ועשויה להשתקף במחיקות שווי נוספות בקבוצה.
  • ב-12 באוגוסט, 2019 ,הורדנו את הדירוג של בזק החברה לתקשורת בע"מ ושל החברות הבנות שלה לדירוג '-ilAA 'מדירוג 'ilAA'. הורדת הדירוג עולה בקנה אחד עם תחזית הדירוג שפרסמנו במאי 2019. כמו כן, הורדנו את דירוג סדרות האג"ח של בזק ל-'-ilAA.' תחזית הדירוג השלילית משקפת את הצפי להמשך שחיקה בפרופיל העסקי של החברה ב-12 החודשים הקרובים לנוכח האתגרים העומדים בפני חברת בזק בפרט ושוק התקשורת בכלל על כל תתי ענפיו, ושצפויים להוביל לשחיקה נוספת בביצועים התפעוליים של בזק. אנו רואים יחס מתואם של חוב ל-EBITDA של 3.0X4.0 כהולם את הדירוג הנוכחי.
 
 
שיקולים עיקריים לפעולת הדירוג
הורדת הדירוג של בזק משקפת את הערכתנו שחלה שחיקה בפרופיל העסקי של החברה לנוכח התחרות האינטנסיבית בתחומי הפעילות של החברה. התחזית השלילית משקפת את הערכתנו כי התחרות תימשך בכל שווקי הפעילות גם בשנים 2019-2020 ועלולה להוביל לירידה בהכנסות, ברווחיות ובתזרימי המזומנים של החברה מעבר להערכתנו בתרחיש הבסיס. אנו צופים כי המחיקה הצפויה של עד 1.1 מיליארד ₪ בשוויה של חברת פלאפון תקשורת בע"מ ("פלאפון") תוביל לקיטון בהון העצמי של החברה. מחיקה זו מצטרפת למחיקה של כ-6.1 מיליארד ₪ שביצעה החברה ב-2018 בשוויה של די.בי.אס שירותי לווין בע"מ ("די.בי.אס").
להערכתנו, מחיקות השווי עשויות להעיד על קיטון עתידי בתזרים המזומנים של החברות הבנות בטווח הארוך ועל היחלשות הפרופיל העסקי של החברה. אנו מניחים כי ייתכנו מחיקות שווי נוספות בחברות הבנות.
 
אנו מעריכים שהכנסותיה של בזק בשנת 2019 ירדו בשיעור כולל של 4-8% בהשוואה לשנת 2018 ,כתוצאה מירידה בהכנסות בכל מגזרי הפעילות של החברה, כולל הפעילות הקווית, פעילות הסלולר ופעילות הטלוויזיה הרב-ערוצית. בתחום הפעילות הקווית, אנו סבורים כי תימשך מגמת הירידה בביקוש לטלפון הקווי ומספר המנויים ימשיך לקטון, בדומה למגמה העולמית. בתחום הסלולר, על אף שאנו צופים גידול קל במספר המנויים של פלאפון, אנו סבורים כי התחרות האגרסיבית בתחום תימשך וההכנסות למנוי יקטנו בשנתיים הקרובות, לצד המשך הקיטון בהכנסות ממכירת ציוד קצה. בתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, אנו סבורים כי יימשך המעבר של לקוחות פרימיום לשירותי טלוויזיה זולים יותר על גבי האינטרנט שמציעות סלקום ישראל בע"מ "סלקום", Negative/il , (פרטנר תקשורת בע"מ Negative+/ilA ) והוט באמצעות המותג NEXT. עם זאת, שירות סטינג TV של די.בי.אס עשוי לקזז מעט השפעה זו ולהציג גידול במספר המנויים בשנת 2019 .בתרחיש הבסיס שלנו אנו מניחים כי החברה תפעל למיתון השפעות שליליות אלה דרך פיתוח פעילויות משיקות כדוגמת שירותי ענן ודיגיטל.
 
נציין כי מתחילת 2019 ,החברה פועלת להארכת מח"מ החוב שלה ומבצעת פירעונות מוקדמים של חוב לזמן קצר לצד הנפקת חוב לטווח ארוך. במקביל, החברה פועלת לצמצום הוצאות ואיחדה תחת הנהלה אחת את החברות הבנות – בזק בינלאומי, פלאפון ודי.בי.אס. בנוסף מבצעת החברה תהליכי התייעלות בכל חברות הקבוצה באמצעות הוצאה לפרישה מוקדמת של עובדים, מהלך אשר מעלה את הוצאות החברה בטווח הקצר, אך צפוי להגדיל את הגמישות הפיננסית שלה בטווח הבינוני-ארוך. אנו מעריכים כי החברה תציג בשנתיים הקרובות יחס מתואם של חוב ל-EBITDA של 3.0-3.7X ההולם את רמת הדירוג הנוכחית.
 

 

 

x