אינטרקיור הגישה תביעה נגד קאן פארמאצבטיקה (בטר) לפרעון חובות והשבת הלוואות

 

 

 
Image by Herbal Hemp from PixabayImage by Herbal Hemp from Pixabay
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/02/2023

חברת אינטרקיור, החברה הגדולה והצומחת ביותר בישראל ומחוץ לצפון אמריקה לייצור ומכירה של קנאביס רפואי, הנסחרת בבורסה בטורנטו קנדה, בבורסה בתל-אביב ובבורסת הנאסד"ק מודיעה על הגשת תביעה נגד קאן פארמאצבטיקה (בטר), להשבת כספים שהולוו לבטר.

בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים, במסגרתו התכוונה אינטרקיור לקנות 100% ממניות חברת בטר, נתנו לאינטרקיור מצגים שונים ובינהם מצג כי מר יוחאי גילד (גולן), מייסד בטר אשר מרצה עונש מאסר בתאילנד בגין עבירות סמים אינו קשור לפעילות בטר ואיננו מחזיק במניותיה. בהמשך התברר כי מר גילד הינו בעל השליטה בפועל, דבר אשר גרם לנזקים רבים, לרבות לרשיונה של בטר מטעם היק"ר. 

השלמת העסקה הייתה כפופה למספר תנאי השלמה, אשר לא התקיימו בפועל ואין על כך עוררין. בהתאם לתנאי ההסכם, ולאור העובדה כי בטר לא עמדה בתנאים להשלמת העסקה כפי שנקבעו בהסכם, הסכם הרכישה התבטל אוטומטית ב- 31/1/22. בהתאם לכך, בטר נדרשה להשיב סכומים אשר הולוו וסופקו לה, אך לאחר פניות חוזרות ונשנות עולה החשש כי בטר פועלת במזיד ובערמה על מנת לדחות ולנסות להתנער מהחזר ההלוואות. התנהלות פסולה זאת לא התירה כל ברירה אלא להגיש תביעה כנגד בטר. 

ביום 14.2.2023 הגישה אינטרקיור באמצעות משרד עו"ד גורניצקי ושו"ת תביעה כנגד בטר בבית המשפט המחוזי בת"א על מנת לעמוד על זכויותיה באשר לפרעון חובות והחזר הסכומים שהולוו לבטר העומדים על סך כ-8 מיליון ש"ח ובכוונת אינטרקיור לגבות את הסכומים הנ"ל בכל דרך חוקית אפשרית.

אינטרקיור ממשיכה ליישם אסטרטגיית צמיחה רווחית הכוללת צמיחה אורגנית וכן משאים ומתנים למיזוגים ורכישות בשוק הקנאביס בארץ ובעולם, בין השאר באמצעות מאזן איתן ומצבת המזומנים של החברה. אינטרקיור דיווחה על צמיחה בהכנסות לשיא של 101 מיליון שקל לרבעון השלישי של 2022 רווחיות תפעולית של מעל 16 מיליון ש"ח ומזומנים בהיקף של כ-240 מיליון ש"ח וצופה המשך צמיחה גם ברבעון הרביעי של השנה.

x