״סוגרים את המדינה״ - הבנקים הגדולים הודיעו שהם מצטרפים לשביתה

גם כנס FUNDER בשיתוף הבנק הבינלאומי שתוכנן למחר לא יוכל להתקיים בעקבות השביתה במשק - מועד חדש ישלח בקרוב למועדון המשקיעים של פאנדר - יו״ר ההסתדרות הודיע על שביתה כללית במדינת ישראל - יו"ר הארגון ארנון בר דוד כינס מסיבת עיתונאים בשיתוף עם בכירי המשק בעקבות פיטורי גלנט ומחאות הענק בכל רחבי הארץ. בר דוד: "כל הקווים האדומים נחצו - שביתה כללית במדינת ישראל"

 

 

 
ארנון בר דוד, צילום: אגף הדוברות בהסתדרותארנון בר דוד, צילום: אגף הדוברות בהסתדרות
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2023


עדכון לחברי מועדון המשקיעים של FUNDER:

כנס FUNDER בשיתוף הבנק הבינלאומי, שתוכנן למחר, לא יוכל להתקיים בעקבות השביתה במשק - מועד חדש ישלח בקרוב למועדון המשקיעים של פאנדר.
_______________________________________________

יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע הבוקר (שני) על השבתה כללית "היסטורית" של המשק  במסיבת העיתונאים המיוחדת שכינס יחד עם ראשי המגזר העסקי. 

את דבריו במסיבת העיתונאים פתח בר דוד בדברים הבאים: "אנחנו ביום היסטורי ולא פחות מזה. נמצאים פה כאן היום נציגי העובדים, אנשי ועדים, חברי הנהגת ההסתדרות, לצד המעסיקים במדינת ישראל. יש כאן מנכ"לים, אנשי שב"כ לשעבר, אלופים במיל'. כולנו דואגים לגורל עם ישראל. דומה שמשהו לא ברור קורה לכולנו. איבדנו את הדרך. זה הזמן שבו אנחנו יחד נחזיר את מדינת ישראל לשפיות ולדרך הנכונה. 

"אנחנו ביחד נגיד 'עד כאן'! זה הזמן שנגיד - ולא משנה ימין או שמאל – אין פה פוליטיקה. אי אפשר יותר לקטב את העם הזה ולשסות מגזר במגזר. חייבים לחזור לשפיות". עוד הוסיף ואמר בר דוד: "אתם יודעים שההסתדרות בראשותי מתרחקת מהפוליטיקה, אבל זהו עד כאן, אי אפשר יותר לקטב את העם הזה, אי אפשר לשסות אותנו זה בזה".

"ב-1/11 היו בחירות במדינת ישראל. אבא שלי, סגן אלוף במילואים פנחס בר-דוד ז"ל הלך להצביע בשעות הבוקר. בערב, פינינו אותו לאיכילוב, ושם ניסינו חצי שנה לשקם אותו ולא הצלחנו. הוא לא ראה את מה שקורה לארצו האהובה. הוא לא ראה את השסע. המדינה שהוא נלחם עליה בכל מלחמות ישראל - ואני שמח שהוא לא ראה את זה. אבל אנחנו רואים, ולא מאמינים לאן הגענו. לאן אנחנו מובילים את מדינת ישראל האהובה שלנו? לתהום? אז לפני שזה קורה, אנחנו עוצרים היום את הירידה לתהום של כולנו.

"אני איש של שלום, של משאים ומתנים, אני נגד מלחמות", אמר בר דוד, ובהמשך הוסיף... "ב-12 השבועות האחרונים עשיתי כל שאפשר, יחד עם ההנהגה לעצור את זה. לתווך, להרגיע. כל הזמן חשבנו שזה יפסיק, אבל זה לא מפסיק. יש גבול עד כמה אתה יכול לעמוד מנגד. לא רציתי שנגיע לעימות הזה וניסיתי להימנע משביתה והשבתה, אבל אי אפשר לעמוד מול השיסוע שקורע את החברה שלנו מבפנים.

"אנחנו בפני שביתה היסטורית בה המעסיקים והעובדים משלבים ידיים יחד. כולנו, לאורכה ולרוחבה של המדינה, עוצרים את המהפכה המשפטית ואת הטירוף. כולנו, מימין ומשמאל, ניצבים כאן כחזית אחת. אתם יודעים למה? כי אנחנו חיילים של מדינת ישראל הדמוקרטית. המדינה שלנו ולא של אף אחד אחר! זאת לא המדינה של קהלת - זאת מדינה ששייכת לכל אזרחיה! אזרחים שאיבדו את המשפחות שלהם כדי שהמדינה הזו תחייה. פגשתי אתמול בלילה אנשים בוכים. ממש בוכים. "לקחו לנו את המדינה", הם אמרו. אתה ראש ממשלה של כולנו כמו שאני ראש ההסתדרות של כולם. בלי תיעדוף כזה או אחר.

"אני קורא לראש הממשלה – תעצור את החקיקה הזאת לפני שיהיה מאוחר!"

בר דוד הסביר כי הפיטורים של שר הביטחון גלנט אמש, הדליקו לו נורה אדומה: "שר ביטחון עומד ומתריע בפני סכנות ביטחוניות. זו חובתו, שר ביטחון תותח! ומפטרים אותו בהינף יד. מה אנחנו, רפובליקת בננות? יושבים בחדרי חדרים ומפטרים שר ביטחון? יש לזה איזה היגיון? אתמול בלילה נחצו כל הקווים אדומים. ראש הממשלה, תשקול שנית את פיטוריו של שר הביטחון". כך אמר.

"אנחנו ירדנו מהפסים? אני שואל את עצמי בכל יום. להרוס מדינה שלמה על שני שופטים? אנחנו נמשיך להילחם יחד. יש משימה לעצור את גל החקיקה הזה ואנחנו ננצח בקרב הזה להחזיר את מדינת ישראל לשפיות.ארנון בר דוד קרא לרה"מ בנימין נתניהו לעצור את החקיקה, ואמר: "אם אתה לא מודיע היום שאתה חוזר בך מהפיטורים של שר הביטחון גלנט ומהחקיקה, אנחנו מתחילים בשביתה".

עוד הוסיף בר דוד ואמר, "זהו יום היסטורי שבו כל המעסיקים משתפים ‏פעולה עם ההסתדרות".

במסגרת השביתה הכללית, נמלי התעופה יפסיקו לפעול, בתי החולים הציבוריים ומרפאות הקהילה יושבתו ויפעלו במתכונת חירום - ההסתדרות הרפואית תפעיל ועדת חריגים ותאפשר טיפולים ושירותים מצילי חיים. התעשיות ביטחוניות, מערכת החינוך תפעל כרגיל והתחבורה הציבורית תוחרג מהשביתה, על מנת שאנשים יוכלו לנוע למחאה. כל היתר יהיו בשביתה מלאה.

פרופ' מיכל בלר, נשיאת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט: "לנוכח האירועים חסרי התקדים של היממה האחרונה, החלטנו לעצור הבוקר (יום שני) את הלימודים. זאת על רקע המשך הליך החקיקה המפלג את העם, חותר תחת יסודות הדמוקרטיה הישראלית ומסכן את המשך קיומה".

איגוד יבואני הרכב: "הנהלת איגוד יבואני הרכב מגבה את החלטת ההסתדרות הכללית וראשי המשק ומצטרפת לקריאתם לאיחוד השורות ועצירת מהלך החקיקה". החל משעה 13:00 יושבתו כלל אולמות התצוגה, השירותים החיוניים ימשיכו להינתן.

בנק הפועלים: בהמשך להחלטת ההסתדרות על שביתה כללית במשק, ובהמשך להודעת ועד העובדים, סניפי בנק הפועלים יפסיקו את פעילותם היום אחר הצהרים החל מהשעה 13:00. לשירות הלקוחות עומדים יתר ערוצי השירות לרבות הערוצים הדיגיטליים של הבנק, האתר, האפליקציה, המענה הקולי והמכונות לשירות עצמי הממוחשב והבנקטים.

זיו רוזן, מנכ"ל קבוצת גוליבר: "השבתת ההמראות מנתב"ג התחילה באופן מיידי והשאירה ישראלים רבים מבולבלים רגע לפני הטיסה. אנחנו מקבלים פניות של לקוחות שהזמינו טיסה להיום ותוהים מה לעשות כעת. ההמלצה עבורם כרגע היא להגיע לנמל התעופה ולהיעזר בסבלנות עד להתבהרות המצב. נטפל באופן פרטני בכל הזמנה שתידרש לכך בעקבות המצב וננסה לסייע. אין ספק שהסמיכות לחג הפסח שצפוי בשבוע הבא תורמת לכאוס. אני קורא לכל המעורבים לפעול להשבת הסדר במדינה על כנו ולחזרה לשגרה כמדינה מערבית מודרנית ונאורה״.
 
שופרסל: כקבוצת קמעונאות המזון המובילה בישראל, שההיסטוריה שלה שזורה עם ההיסטוריה של המדינה, אנו דוגלים בעקרונות הדמוקרטיה, השוויון וחופש הביטוי כפי שמשתקפים במגילת העצמאות. בתוך מציאות זו, שופרסל מהווה מאז ומתמיד דוגמה לגיוון של כ-16,500 עובדות ועובדים מאמונות, דתות ומגזרים שונים הפועלים כולם על מנת לשרת את אזרחי מדינת ישראל. שופרסל משמשת כעסק חיוני המספק מזון, מוצרי צריכה ותרופות לכלל תושבי מדינת ישראל הן בשגרה והן בחרום ועל כן כל סניפי הרשת ושירותי האונליין פועלים באופן מלא. אנחנו מאפשרים לכם עובדי המטה לצאת בצהריים ולהביע סולידריות בדרככם ככל שתראו לנכון. הדבר יחשב ליום עבודה בתשלום. אנו מבקשים שגם בימים מאתגרים אלו, נשמור על רעות וכבוד הדדי כמו תמיד.

טבע: השבועות האחרונים וביתר שאת היממה האחרונה, הביאו את ישראל לעבר קיטוב ופילוג שהחברה הישראלית מעולם לא ידעה וכולנו חולקים דאגה עצומה. כחברה ששורשיה נטועים עמוק במדינת ישראל מזה למעלה מ-120 שנה ובה עובדות ועובדים מכל רחבי הארץ וקשת הדעות, טבע בישראל משקפת את הפסיפס האנושי הישראלי ועל כך גאוותנו. אנו מאמינים שדמוקרטיה מהווה אבן יסוד ובסיס לקיומה, עתידה ושגשוגה של מדינה ישראל. הישגינו כמדינה בהיבט המדיני, הכלכלי והחברתי נטועים עמוק ביסודות הממשל והאיזונים שבו. כחברה מגוונת ידענו לתעל את השוני להצלחות בתחומי המדע והיזמות, ולהוות מודל לסולידריות חברתית. במדינה דמוקרטית הזכות להביע עמדה ולפעול, תוך כבוד הדדי והתחשבות באחר, היא ערך עליון.

כחברה המחויבת לשרת את המטופלים ולדאוג לבריאותם, חובה עלינו להמשיך ולדאוג לייצור ואספקה סדירה של תרופות גם בעיתות אלה. לאור התפתחות האירועים בשעות האחרונות והשביתה במשק, אנו מאמינים כי על עובדות ועובדי החברה, לנהוג על פי צו מצפונם.ן ושיקול דעתם.ן, בתאום ובאישור מנהלי ומנהלות היחידות, בצורה שמחד לא תפגע בזכותם.ן ומאידך לא תפגע ביכולתה של טבע להמשיך ולפעול באופן סדיר למען מטופליה. בפתחם של חגי החרות, הרמדאן, ימי הזיכרון והעצמאות אנו שואפים שיימצא המחבר והמאחד בינינו כפי שהיה במשך 75 שנות קיומה של מדינת ישראל.

מדיטק חולון: מרכז התרבות מדיטק חולון מכריז על שביתה והפסקת כלל הפעולות וקבלת הקהל בכל מוסדות המדיטק החל מהשעה 14:00.

השביתה כוללת את כל מוסדות המדיטק: מוזיאון העיצוב חולון, סינמטק חולון, סינמטק הילדים, תיאטרון המדיטק, הספרייה המרכזית, המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית וספריית החומרים.

קבוצת אשטרום: על כלל החברות הבנות וכל עובדיה המסורים, מצטרפת לקריאת הארגונים הגדולים ויו"ר ההסתדרות בהשבתת המשק ובדרישה לעצור את קידום הרפורמה המשפטית, לאחות את הפילוג בחברה הישראלית ואת הקרעים שנוצרו בעם, ולהגיע להסכמה רחבה על המשך הדרך.
 
"כחברה וותיקה ומובילה, דרכנו שזורה בדרכה של מדינת ישראל ואיננו יכולים לשבת מנגד ולראות את הפילוג והקרע בחברה הישראלית. אין אנו מביעים דעה לא כימין ולא כשמאל, לא כחילונים ולא כדתיים וללא הבחנה בין דת, גזע ומין. מטרתנו היא ליצור חברה מאוחדת בהסכמות רחבות על מנת להבטיח את עתידנו וביטחוננו ביחד במדינת ישראל.

החברה הצטרפה לשביתה. אנו מקווים שכולנו ביחד נחזיר את אחדות העם ונחזור לשגרה במהרה".

בנק לאומי: בנק לאומי מודיע על הצטרפות לשביתה הכללית שהוכרזה במשק. ההחלטה התקבלה במשותף על ידי הנהלת הבנק ועל ידי ועד העובדים. במסגרת השביתה, החל מהשעה 13:00 סניפי הבנק ברחבי הארץ יהיו סגורים, כמו גם מרבית יחידות המטה. המוקדים הטלפוניים של הבנק  ימשיכו לפעול במתכונת מצומצמת. כמו כן, ניתן לצפות במידע ולבצע פעולות בנקאיות באמצעות עמדות המידע הדיגיטליות המוצבות בכניסה לסניפים, באתר ובאפליקציית לאומי.
 
אורי לוין, מנכ"ל קבוצת דיסקונט לעובדים: החברה הישראלית עומדת בפני ימים גורליים לעתידה ולחוסנה. אין מדובר במחלוקת פוליטית או מפלגתית, אלא בהתהוות של קרע עמוק בחברה. השבר החברתי מתרחש על רקע משתנים כלכליים משמעותיים, בראשם משבר כלכלי עולמי, סביבת ריבית עולה ואינפלציה שטרם רוסנה. אלה, בשילוב התסיסה הקיימת ברחוב הישראלי, עלולים להשפיע באופן דרמטי על החברה הישראלית, הכלכלה, הבנק ולקוחותיו. בתמיכת בכירי המשק, הודיע הבוקר יו״ר הסתדרות העובדים על שביתה כללית במשק עד לעצירה מוחלטת של החקיקה. בנק דיסקונט תומך בשביתה ומצטרף לקריאות לעצירת החקיקה באופן מיידי בכדי לעצור את הקרע בעם. כמעסיק משמעותי במשק וכארגון המשרת ציבור לקוחות נרחב מכל קשת החברה הישראלית, אנו מאמינים בשיח משותף המבוסס על מגוון דעות, מתוך אמון וכבוד הדדי. 

החל משעה 13:00 היום סניפי הבנק יסגרו והבנק ימשיך לספק שירותים חיוניים במתכונת מינימאלית במטרה למזער פגיעה בלקוחותינו, וזאת בהתאם להנחיות בנק ישראל. מאחל לכולנו ימים שקטים, ימים של אחדות ופיוס וחזרה מהירה לשגרה. 

ביטוח ישיר: ביטוח ישיר מצטרפת להחלטת המעסיקים הגדולים במשק להשבית את הפעילות היום ולקרוא להידברות ולהסכמות רחבות. לאור זאת, החל מ 13:30 תופסק פעילות החברה, מטה ומוקדים, למעט מוקדי שירות ותביעות שימשיכו לעבוד במתכונת חירום על מנת שלא לפגוע בציבור הלקוחות. הערוצים הדיגיטליים של החברה זמינים לשירות עצמי.

קלי: קבוצת הפיננסים "קלי" הודיעה היום לכלל עובדיה ולקוחותיה כי היא מצטרפת לשביתה שהוכרזה היום במשק.

x