מידרוג מתכוונת לבצע הערכה של איכות ניהול ההשקעות של מנהלי נכסים בשוק המקומי והגלובלי

היוזמה של מידרוג מכוונת להערכה - איכותית וכמותית לרבות בקרנות השקעה פרטיות לסוגיהן

 

 

 
Image by fabrikasimf on FreepikImage by fabrikasimf on Freepik
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/08/2023

הערכת איכות הניהול של מנהלי נכסים (Management Quality Assessment) תאפשר לבחון באמצעות מתודולוגיה מוסדרת, הכוללת בחינות איכותיות וכמותיות, את פרופיל איכות הניהול של מנהלי הנכסים השונים, לרבות בקרנות השקעה פרטיות לסוגיהן, ביחס לאופן קבלת החלטות ההשקעה, טיב הביצועים, פרופיל תמהיל הנכסים, תוך מתן ציון יחסי ואיכותי.

מנכ"ל מידרוג אבי שטרנשוס: "אני גאה שמידרוג, כחברת הדירוג המובילה בישראל, מניחה את היסודות להגברת המחקר והשקיפות ביחס לגופים ומנהלי נכסי השקעה, בפרט בתחום קרנות ההשקעה הלא-סחירות, מתוך מטרה לצמצם את פערי המידע, לשקף את טיב הניהול והביצועים של הקרנות ולהוות חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות של ציבור המשקיעים, זאת כאשר השאיפה היא כי צעד זה יביא ליצירת סטנדרטיזציה של הערכת איכות הניהול לטובת כלל המשקיעים בישראל". 

מידרוג מודיעה כי במקביל לפעילות הליבה שלה בתחום דירוגי אשראי, פיתחה החברה שירות נוסף של הערכת איכות ניהול ההשקעות של מנהלי נכסים (Management Quality Assessment). הערכת איכות הניהול נשענת על מתודולוגיה חדשה שפרסמה מידרוג, אשר נועדה לספק הערכה בלתי תלויה באשר למידת המומחיות, הניסיון והיכולת בביצוע השקעות המאפיינות מנהלי נכסים, לרבות בתחום קרנות השקעה פרטיות לסוגיהן – קרנות פרייבט אקוויטי, קרנות נדל"ן, קרנות תשתית, קרנות חוב ואשראי ועוד - ובהתאם למאפייני ההשקעה, זאת באמצעות סולם הכולל 5 רמות הערכה (מ- 'חלשה' ועד 'גבוהה מאוד') ובהתבסס על שקלול מאפיינים איכותיים וכמותיים. 

במסגרת המתודולוגיה מידרוג תבחן, תוך שימוש בסט פרמטרים המתוארים במתודולוגיה, את האופן שבו מנהל הנכסים יוצר, מנהל ועוקב, אחר מכשירי ההשקעה והחוב שבהם הוא משקיע בהתאם למדיניות ההשקעה שנקבעה, לצד ניתוח ובחינה של ביצועי מנהל הנכסים לאורך זמן. כמו-כן, מידרוג תבחן אספקטים ניהוליים ואיכותיים בחברה המנהלת, לרבות אופן קבלת החלטות, איכות ביצועי מערך ההשקעות, מקצועיות וניסיון הצוות המנהל, מערך ניהול סיכונים, בחינת פרופיל תמהיל הנכסים, מדדי ריכוזיות, תשואה, הפרופיל הפיננסי של המנהל ועוד. 

המתודולוגיה של מידרוג נועדה, בין היתר, להגביר משמעותית את רמת המחקר והשקיפות בביצוע השקעה בקרנות השקעה פרטיות ובלתי-סחירות, תוך בחינה מהימנה ומקצועית של כלל הפרמטרים וההיבטים הנוגעים בפרופיל מנהלי הנכסים ומכשירי ההשקעה השונים, לטובת הנגשת המידע לציבור המשקיעים. 

אבי שטרנשוס, מנכ"ל מידרוג: "אני גאה שמידרוג, כחברת הדירוג המובילה בישראל, מניחה את היסודות להגברת המחקר והשקיפות ביחס לגופים ומנהלי נכסי השקעה, בפרט בתחום קרנות ההשקעה הלא-סחירות, מתוך מטרה לצמצם את פערי המידע, לשקף את טיב הניהול והביצועים של הקרנות ולהוות חלק בלתי נפרד מתהליך קבלת ההחלטות של ציבור המשקיעים, זאת כאשר השאיפה היא כי צעד זה יביא ליצירת סטנדרטיזציה של הערכת איכות הניהול לטובת כלל המשקיעים בישראל". 

מוטי ציטרין, סמנכ"ל, ראש תחום מוסדות פיננסים, מימון מובנה ושירותים נוספים במידרוג: "אנו מביאים לראשונה מוצר ייחודי מסוגו, המיועד לשרת את ציבור המשקיעים בבואם לקבל החלטות השקעה בתחום הצומח של נכסים אלטרנטיביים, אשר הפך בשנים האחרונות לחלק מרכזי בעולם הפיננסי. המוצר יסייע למעגל רחב של משקיעים (מוסדיים, פמילי אופיס, משקיעים כשירים ועוד) בהגברת המחקר ובצמצום פערי המידע, יחד עם ההבנה כיצד גורמים כמותיים ואיכותיים עשויים להשפיע על הערכת איכות ניהול ההשקעות של מנהלי נכסים, בהם הם משקיעים". 

x