למה הפניקס מפסיקה לעבוד עם סוכנות הענק "פרופיט" ? מה עולה מכתב האיום של הפניקס ל FUNDER והראיון הבלעדי עם אסף בנאי מבעלי "פרופיט"

כרעם ביום בהיר - הפניקס הודיעה במפתיע לסוכנות הענק "פרופיט" על ניתוק קשרי עבודה עמה. מדובר בהיקפי עבודה של כ-10 מיליארדי שקלים שווי לקוחות שפרופיט העבירה להפניקס.

 

 

 
אייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמריאייל בן סימון, מנכ״ל הפניקס, צילום: ענבל מרמרי
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/08/2023

כפי שהתפרסם לראשונה בכלכליסט הפניקס הודיעה במפתיע בסוף השבוע לסוכנות הענק פרופיט, כי היא מפסיקה את העבודה ביניהן. על פי הערכות, שווי הלקוחות שפרופיט גייסה במשך השנים לחברת הפניקס מוערך בכ-10 מיליארד ₪.  

פרופיט היא סוכנות ההפצה העצמאית הגדולה ביותר בשוק הפנסיה והפיננסים, עם היקף נכסים של כ 50 מיליארד שקל. היא עובדת עם כל היצרנים הגדולים בשוק בהם הפניקס, כלל, אלטשולר שחם, מור, ילין ומיטב כאשר היקף התיק מתחלק באופן דומה בין כולם.
בעלי החברה הם אסף בנאי ושלומי אלברג, שייסדו אותה ב-2006, ולאחר שנמכרה לפסגות רכשו אותה השניים חזרה מפסגות לפני כשנתיים.

לאחרונה, עבר מהפניקס אל פרופיט דניאל כהן, שכיהן כמשנה למנכ"ל הפניקס ומנהל תחום חיסכון ארוך טווח בחברה. דניאל כהן משמש בפרופיט כדירקטור-יועץ ויצטרף בחלק קטן גם לשותפות שבראשה. בענף מעריכים, שהמחליף של כהן בהפניקס (אור חרוש שחתום על מכתב הפסקת העבודה), הוא שבחן את העבודה עם פרופיט, והגיע למסקנה שלאחרונה יש פגיעה בהפניקס בשל צורת העבודה של פרופיט (פעילות "טוויסטינג"* - כטענת הפניקס במכתב האיום ל FUNDER כפי שמצורף מטה). מה שהביא להחלטת הפניקס לסיים את ההתקשרות עם הסוכנות הגדולה. 
 
למה מפסיקה "הפניקס" לעבוד עם "פרופיט" ? 
 
במכתב שהגישו "הפניקס" ל"פרופיט" (מצורף מטה) לא נרשמה סיבה כלשהי לסיום הסכמי ההתקשרות ביניהן וגם כשפנינו להפניקס הם ביקשו שלא להגיב. רק לאחר בקשות חוזרות ונישנות שלנו לתגובה, קיבלנו איומים "שיביאו בסופו של דבר למחיקת אתר FUNDER" כך לדברי מני נאמן - היועץ המשפטי של הפניקס. לבסוף, במכתב האיום בתביעה המופיע מטה, מפרטת הפניקס לראשונה מדוע הפסיקה לעבוד עם "פרופיט". חבל רק שהפניקס צריכה עו"ד מדופלם כבועז בן צור, שינסח עבורה תגובה לטענות שעלו מ"בכיר בשוק ההון" (כפי שהיה כתוב בגרסת הכתבה הראשונה שנשלחה להפניקס לתגובתם) והיא איננה מסוגלת להגיב, כמקובל, לכל טענה אשר תהא. אנו נביא כאן הן את תגובת בעלי "פרופיט" והן את המכתב המלא של "הפניקס".
 
 
בראיון בלעדי עם אסף בנאי, מבעלי "פרופיט" :  "הפניקס ניסו לרכוש אותנו ללא הצלחה. עכשיו מפסיקים לעבוד איתנו."
 
אסף בנאי מבעלי פרופיט בשיחה בלעדית עם כתב FUNDER מספר בתגובה לסיום הסכם ההתקשרות עם הפניקס: "בימים שרציתי לקנות חזרה את פרופיט (מפסגות), אייל בן סימון (מנכ"ל הפניקס) ודניאל כהן זימנו אותי לפגישה והציעו לי עולם ומלואו, במסגרת האסטרטגיה שלהם לרכוש מערכי הפצה. הציעו לי את כל סכום הכסף הדרוש (לרכישת פרופיט) כך שלא אזדקק להביא כסף מהבית".  בתשובה לכך ענה להם אסף: "חברים יקרים אני לא רוצה להיות יותר בבעלות של יצרן. אני לא רוצה להיות מוגבל בשום צורה. אני רוצה להיות חופשי מול הלקוחות שלי ולכן אני לא רוצה להיות חברת בת של יצרן". לדבריו, לאחר ההצעה ההיא, העסקים התנהלו כרגיל ואפילו מעבר לכך עם מערכת יחסים "נפלאה וטובה" במילותיו. לדברי בנאי "בהמשך הדרך עלה שוב נושא הרכישה" כשהוא נתבקש על ידי הפניקס "בוא נעשה מהלך. בוא נרכוש אתכם", וסיפרו לו את כל האסטרטגיה כולל כמה ישלמו וירכשו.
בנאי: "פסלתי זאת על הסף. מהטעם הפשוט -'אני הייתי כבר בסרט הזה' אני יודע מה זה כשיצרן שהוא BOARD MEMBER שלך (חבר הנהלת החברה) מתעקש להשפיע עליך ולרמוז לך במילים קשוחות...מה עליך לעשות וזה לא בהכרח טובת הלקוח. אז נמנעתי מזה! וזאת האמת לאמיתה".

לדברי אסף בנאי, נציג הפניקס הגיע לשיחה איתם כשבאמתחתו מכתב הפסקת העבודה איתם חתום מראש כאשר "הפניקס לא מספקים לנו נתונים השוואתיים או כאלו שיכולים, לדבריו, להעיד שיש בעיה אמיתית (טוויסטינג שלא לטובת הלקוח. ק.מ.) בפעילות של פרופיט מול הפניקס". יש לציין כי תוצאות הפניקס לאחרונה הן לא מהבולטות בענף ועל זה אנחנו כבר כותבים בפאנדר מזה מספר חודשים.
בנאי מספר "ניסיתי ליצור קשר עם אייל (מנכ"ל הפניקס) כתבתי לו שאנחנו עובדים בצורה חברית הרבה מאוד שנים... ללא הצלחה". נראה שבפרופיט מאוד פגועים מהמהלך של הפניקס ולא מבינים מה באמת גרם לו. 

כאמור, הפניקס לא היו מעוניינים להגיב לכתבה בגרסתה הראשונה כפי שנשלחה אליהם לתגובתם, אולם הדגישו בדרכים שונות את מורת רוחם מהעלאת נושא הרכישה של פרופיט - אותה הם הכחישו באופן מוחלט (במכתב האיום הם כבר לא מכחישים) - לבין הפסקת העבודה שנובעת לטענתם מהחלטה עיסקית בלבד!

כאמור, לפני פרסום הכתבה התקבל בפאנדר מכתב שניתן לכנותו רק בשם "איום בתביעת השתקה". אבל אנחנו לא נשתוק ונביא אליכם, קוראים יקרים, את הסיפור במלואו. היו כמה מילים שמחקנו וכמה נוסחים שדייקנו ואנחנו נשמח להגיע לבית המשפט ולהציג בפניו את האמת, כל האמת ורק את האמת.

לדברי אודי אלוני, מנכ"ל וממייסדי פאנדר: "אנו שמחים שיש לנו צוות שפועל לילות כימים להביא את כל המידע והאמת על הנעשה בענף שאחראי על טריליוני השקלים שהם הביטחון הכלכלי של אזרחי ישראל. זאת העבודה שלנו ונעמוד על המשמר על מנת שכספי הציבור לא יהיו הפקר. FUNDER חרטה על דיגלה את השקיפות ומביאה אליכם את הרכבי הקרנות, הגמל והפנסיה ואת התשואות הכי עדכניות והניתוחים הכלכליים הכי טובים שנוכל להוציא תחת ידינו. אף אחד לא יאיים עלינו. זו משימת חיינו!".
 

מכתב "ההתנתקות" של "הפניקס" מ"פרופיט":

מכתב ההתראה של הפניקס ל FUNDER:

טוויסטינג = העברת לקוחות מחברה לחברה שלא לטובת הלקוח על מנת לקבל עמלות גבוהות. 

x