בית השקעות IBI מדווח - היקף הנכסים המנוהלים בחברת ניהול התיקים 33.7 מיליארד

תוצאות הרבעון השני לשנת 2023 IBI - הרווח במחצית צמח ביותר מפי שניים; צמיחה מואצת בכל מגזרי פעילות השירותים הפיננסים

 

 

 
דייב לובצקי, מנכ״ל IBI בית השקעות, צילום: אילן בשורדייב לובצקי, מנכ״ל IBI בית השקעות, צילום: אילן בשור
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/08/2023

המשך התרחבות בפעילות קרנות ההשקעה האלטרנטיביות – היקף הנכסים גדל לכ-10.7 מיליארד ש"ח.

דיבידנדים שחולקו מתחילת השנה מסתכמים לסך של 85 מ' ₪. הודיעה על חלוקת דיבידנד נוספת של כ-18 מ' ₪.

IBI בית השקעות, מדווח על תוצאות הרבעון השני לשנת 2023:

צמיחה של 17% בהכנסות הרבעון לכ-199 מיליון ש"ח לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות בחציון צמחו בכ-33% והסתכמו לסך של כ-411 מיליון ₪. הגידול בהכנסות נובע מהצמיחה המואצת בפעילויות בתחום השירותים הפיננסיים: 

גידול של 44% בהכנסות משירותי המסחר והמשמורת/חבר בורסה לעומת הרבעון המקביל לסך של 67 מיליון ₪, הנובע בעיקר בעלייה בהיקפי המסחר ובמרווחי הריבית. רווח המגזר ברבעון הסתכם לסך של 24.6 מיליון ש"ח לעומת 9.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. 

צמיחה של כ-61% בהכנסות משירותי ניהול ותפעול הוניים באמצעות חברת IBI קפיטל ברבעון השני אשר הסתכמו לכ- 31.8 מיליון ₪ ונובעת מהגידול המתמשך בנתח השוק של הפעילות. שיפור ניכר גם ברווח מפעילות אשר הסתכם לסך של 14.3 מיליון ש"ח לעומת 5.3 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. פעילות זו כוללת ניהול תוכניות הטבה הוניות (אופציות) , שירותים למיזוגים ורכישות, הערכות שווי ומימון בעיקר לחברות טכנולוגיה. 

ארבע עונות הודיעה על השלמת רכישת 30% מתזרים ההכנסות של חברת נטו תכנון פיננסי, סוכנות הפיננסים הפרטית מהגדולות בישראל. העסקה מייצרת שיתוף פעולה בין סוכנויות נטו וארבע עונות, וממצבת את החברות יחד כזרוע ההפצה הפרטית מהגדולות בישראל, שתנהל כ- 40 מיליארד ₪. השפעת העסקה תבוא לידי ביטוי לראשונה בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה. 

פעילות החיתום באמצעות אי.בי.אי ניהול וחיתום (אחזקה של 28.9% על ידי החברה) הציגה ברבעון השני לשנת 2023 (חלקה של החברה) רווח של כ- 1.2 מיליון ש"ח לעומת הפסד של כ- 2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. 

תחום מוצרי ההשקעה הפיננסים: 

גידול מתמשך בהיקף הנכסים המנוהלים במגזר ההשקעות האלטרנטיביות אשר עמד על כ-10.7 מיליארד ₪ ליום 30.6.2023. ההכנסות הנובעות מדמי ניהול וייזום שוטפים, ודמי הצלחה הסתכמו לסך של כ-46.3 מיליון ₪ ברבעון. רווח המגזר ברבעון השני הסתכם לכ-22.8 מיליון ₪. 

המשך הרחבת פעילות ההשקעות האלטרנטיביות : במהלך תקופת הדוח הודיע בית ההשקעות על הקמת ורכישת שלוש קרנות גידור בעלות מדיניות השקעה שונות. 

במהלך הרבעון המשיכה החברה גם בהרחבת הפעילות בתחום הדיור הציבורי באנגליה באמצעות Pillar IBI זרוע פעילות ההשקעות בנדל"ן המתמקדת בהשקעה ישירה בנכסי נדל"ן מניבים לצד חברות מובילות בתחום הנדל"ן בארץ ובעולם. Pillar  IBI מנהלת השקעות באמצעות 36 שותפויות נדל"ן בתחומים של מגורים להשכרה, נכסים מסחריים, משרדים ודיור ציבורי בארה"ב, גרמניה, אנגליה וישראל יחד עם שותפים אסטרטגיים ובכלל זה: אלקטרה נדל"ן, ריאליטי, קנדה ישראל ועוד.

ההכנסות מפעילות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות הסתכמו ברבעון לכ-33.2 מיליון ₪ לעומת הכנסות של כ-34.8 מיליון ₪ ברבעון המקביל. היקף הנכסים המנוהלים בחברת ניהול התיקים עמד על 33.7 מיליארד ש"ח וקרנות נאמנות בהיקף של 13.5 מיליארד ש"ח ב-121 קרנות שונות. 

הרווח הנקי שהציג בית ההשקעות ברבעון הסתכם לכ- 56.7 מיליון ₪, גידול של כ-61% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי במחצית הראשונה של שנת 2023 צמח יותר מפי שניים והסתכם לכ- 113 מיליון ₪. 

ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה ליום 30.6.2023 עומד על כ-653 מיליון ₪. 

במהלך חודש מאי חילקה החברה דיבידנד בסך של כ-35 מיליון ₪. מתחילת השנה חילקה החברה סך של 85 מיליון ₪. לאחר תאריך המאזן הודיעה החברה על חלוקה נוספת של 18 מיליון ₪.

לגרף איביאי בית השקעות לחצו כאן

19 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 27.63 מיליון באיביאי בית השק
קרנות נאמנות שמחזיקות את איביאי בית השק. לרשימה המלאה
x