אודי אלוני, עורך מגזין FUNDER "תהיו אופטימיים - אנחנו מנצחים, יחד!"

כסף זה לא הכל.../ דבר העורך - מתוך מגזין FUNDER גיליון ינואר 2024 שמחולק בימים אלו ליועצי השקעות בבנקים, סוכני ביטוח, מנהלי השקעות, חברות ביטוח, בנקים ובתי השקעות. בקרוב יופץ המגזין גם בגרסה דיגיטלית מורחבת! הרשמו לניוזלטר או לקבוצות הווצאפ של FUNDER ותקבלו את הגיליון הדיגיטלי המורחב - חינם!

 

 

 
אודי אלוני צילום: עמי ארליךאודי אלוני צילום: עמי ארליך
 

אודי אלוני מנכ״ל, עורך מגזין FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/01/2024

עולם הפוך

שנת 2023 הייתה שנה נוראית לעם ישראל, ועוד נדבר על זה שנים. אולם דווקא עבור המשקיעים הנבונים הייתה זו שנה, איך אומרים, 'חבל על הזמן!'

בתחום ההשקעות הסולידיות ביותר, קרי; השקעות בסיכון נמוך מאוד, היו לנו הזדמנויות שלא נראו כמותן שנים אין-ספור. פיקדונות מלוא החופן, ומעל כל אלו “מוצר השנה” - הקרן הכספית.

ככה סתם, ללא סיכון, קיבלו המשקיעים בקרנות הכספיות 4.28%+ בשנה (בממוצע), כאילו היו הם עצמם בנק גדול בישראל.

לפי חישובנו, הרווח העודף (מעל השקעה אלטרנטיבית בפיקדונות) של המשקיעים מהשקעה בקרנות כספיות נאמד בעד 2 מיליארד שקלים בשנה. ובסגנון השיר של שלמה ארצי, “איפה ישנן עוד השקעות כמו ההשקעה הזו. אשר הייתה כערבות...”. לכן, את הדיון בפורום המנהלים ה־5 שלנו הקדשנו לקרנות הכספיות כראוי למוצר השנה. דיון מרתק.

וול סטריט סיפקה ב־2023 הזדמנות להחזיר את כל ההפסדים של 2022. נכון להיום (ינואר 24) היא מצליחה גם להשיג שיאים חדשים במדדים המובילים ועוד היד נטויה. [הרחבה באתר וביוטיוב].

דבר נוסף שזכינו לקבל בשנת 2023: פוטנציאל רווח מאג”ח לשנים הקרובות. סוף סוף לכסף יש ערך, וכל מנהל השקעות הוא “מלך”. תעשיית הפיננסים בפריחה מדהימה בשל העובדה שה”חנות” של מנהלי ההשקעות התמלאה במגוון רב של אג”חים מניבי “פרי” (תשואות לפדיון) שמנים במיוחד.

ציר הרשע

ארץ ישראל היא פיסת אדמה קטנטנה בכדור הארץ, אולם חשיבותה הגיאו־פוליטית אסטרטגית, זכתה לזינוק מטורף בשנים האחרונות בזכות היותה

א. במרכז התוכנית האמריקאית לנתיב סחר עולמי, קריטי בעולם של יריבות בין־גושית (בין הודו לאירופה דרך סעודיה).

ב. מקור חליפי לאנרגיית גז.

ג. תעשיית שבבים ענקית והייטק.

בוודאי שמתם לב שכבר עתה אנו נוכחים “במלחמת עולם” לא מוכרזת בין העולם המערבי למדינות העולם שיש מי שמכנה “ציר הרשע” (כל צד קורא כך לצד שכנגד). ציר הרשע כולל בראש ובראשונה את סין, רוסיה, איראן, צפון קוריאה ומדינות נוספות שחושבות שהן יכולות לשחק על התפר, כגון קטאר.

מבלי שנבין מי החברים שלנו ומי החברים של אויבנו, למשל רוסיה וסין שהן ה”בסטי” של האויבת מספר אחת שלנו – איראן, לא נבין מדוע ארה”ב, למשל, הייתה הראשונה לקחת חסות מלאה, “הכל כלול”, על מדינת ישראל. וזה בתורו משפיע על שער הדולר, שער אגרות החוב של מדינת ישראל וכן על הפנסיה של כולנו ועל עתיד ילדינו.

בקצרה, ניתן לומר שארה”ב כבר אינה “ידידה” שלנו. ארה”ב היא פטרון, ואנחנו כבר לא מדינה עצמאית אלא חלק מהקואליציה שלה. מרגע שהסינים התייצבו לצד רוסיה ואיראן, אין לנו באמת דרך אחרת ללכת בה. צבאית וגיאו פוליטית אנחנו מנצחים בזכות האחדות וההקרבה ובזכות הקואליציה האמריקאית שאנחנו חלק ממנה.

איראן וחברותיה עשו טעות וצריך לגבות מהן מחיר על הטעות הזו…אנחנו כבר לא בסיכון גבוה אלא בסיכון בינוני נמוך…יש לנו מטרייה צבאית וגרעינית גם ישראלית וגם אמריקאית…

ככה שמה שהיה ב־7 באוקטובר או ב־6 באוקטובר (כיפור) לא יקרה שוב!

כלכלת ישראל חייבת לצמוח בעוצמה בשנים הקרובות על מנת לממן צבא גדול הרבה יותר. צבא שיכול לעמוד לא רק באיומים מצד חיזבאללה ואיראן, אלא גם באיומים מכיוונים נוספים, בלתי צפויים. כאמור, את הגז שיש פה ואת הנתיב שיוקם פה הרבה היו רוצים לשבש או לקחת לעצמם (ראו ערך טורקיה, עיראק, ומדינות נוספות שהיו שמחות לשים ידיהן על ארצנו הקטנטונת).

על מנת לצמוח והרבה, מדינת ישראל תזדקק לכוח אדם רב שישתלב בצבא, במשטרה, בתעשייה ובמסחר. כדי לעשות זאת, נאלץ לשכנע את אחינו החרדים לעבוד וללמוד. בעיקר לעבוד. גם לבני דודינו הערבים אזרחי ישראל, נזדקק ביתר שאת. נאלץ להעלות את רף שיעור ההשתתפות בעבודה בכל המגזרים, ולשם כך צריך - מנהיג. מנהיג אחר.

כן, אנו חייבים מנהיג מאחד שיידע לחבר ולשנות את המציאות כי אנחנו זקוקים לכל החלקים ולכל המגזרים. אין לנו סיכוי להצליח לשמור על הארץ הזו, אם כל מגזר (או מנהיג) ידאג לעצמו בלבד.

שנת 2023 הייתה למעשה השנה האחרונה בעשור הזה שבה “השתעשענו” במלחמת אזרחים. המלחמה הבין־גושית מחייבת אותנו להתאחד, ואני אופטימי כי יש לנו עם חכם וחזק, כמו שעכשיו רואה כל העולם, כשאנחנו מאוחדים, אנחנו מנצחים.

אסיים בתפילה לחזרת החטופים במהרה, החלמה מהירה לפצועים ותנחומים למשפחות הנופלים. יחד ננצח.

ארץ ישראל כפי שהיא נראית מתחנת החלל. סוכנות החלל


x