IBI השלימה את עסקת רכישת פסגות קרנות הנאמנות והפכה למגייסת הגדולה ביותר בשוק

השלמת העסקה ממצבת את IBI כמגייסת הגדולה ביותר בשוק עם סך של 9.15 מיליארד שקל גיוסים מתחילת השנה

 

 
מימין: אייל גורן, מנכל פסגות בית השקעות  אורן אופק, משנה למנכל IBI בית השקעות  רוח דניאל לבנטל, יור קבוצת פסגות  דייב לובצקי, מנכל IBI בית השקעות  אורי בן דב, מנכל IBI קרנות נאמנות / צילום: דוברות IBIמימין: אייל גורן, מנכל פסגות בית השקעות אורן אופק, משנה למנכל IBI בית השקעות רוח דניאל לבנטל, יור קבוצת פסגות דייב לובצקי, מנכל IBI בית השקעות אורי בן דב, מנכל IBI קרנות נאמנות / צילום: דוברות IBI
 

דניאל דותן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/05/2024

IBI בית השקעות משלימה את העסקה הגדולה בתולדותיה ומדווחת היום כי חברת קרנות הנאמנות של IBI השלימה את העסקה עם פסגות בית השקעות לרכישת 100% ממניות פסגות קרנות נאמנות. IBI קרנות רכשה את החברה ובכלל זה את כל פעילות הקרנות הפאסיביות של פסגות קרנות.

עם השלמת העסקה, IBI תנהל בקרנות שווי נכסים בסך של כ- 53.3 מיליארד שקל באמצעות 234 קרנות בחלוקה הבאה: כ- 35.5 מיליארד ₪ בקרנות פאסיביות, כ- 11 מיליארד ₪ בקרנות כספיות וכ- 6.8 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות. בכך תהפוך IBI לאחד השחקנים המובילים והדומיננטיים בתחום ולאחד מחמש חברות הקרנות הגדולות בשוק מבחינת סך הנכסים. 

על פי סך הנתונים של גיוסי IBI קרנות נאמנות ופסגות קרנות נאמנות נכון ליום ה- 01.05: פעילות הקרנות  של IBI הופכת למגייסת הגדולה בשוק עם סך של 9.15 מיליארד ש"ח גיוסים מתחילת השנה בכלל סוגי הקרנות, ונמצאת בפער משמעותי מהמגייס השני בשוק. אחרי המיזוג, IBI היא המגייסת הגדולה בשוק הקרנות הפסיביות עם גיוסים בסך של 5.24 מיליארד שקלים מתחילת השנה. הגיוסים בוצעו בארבעת הסגמנטים מתחילת שנה - כספיות, סל, מחקות ואקטיבי.

IBI קרנות נאמנות החלה בתהליכי מיזוג שתי החברות לחברה אחת. IBI הודיעה כי תמשיך להעסיק את רובם המוחלט של עובדי פסגות קרנות אשר עסקו בפעילות הקרנות הפסיביות. מנכ"ל IBI קרנות נאמנות, אורי בן דב, יכהן כמנכ"ל החברה המאוחדת ואייל גורן, יכהן כמשנה למנכ"ל. להערכת החברה המיזוג צפוי להתבצע עד אוגוסט 2024. 

בגין הרכישה, IBI בית השקעות שילמה לפסגות בית השקעות בע"מ סכום כולל של 137 מיליון ש"ח. יתרת התשלום תהיה כפופה להתחשבנות נוספת שתתבצע בין הצדדים בחודש הקרוב כפי שנקבע בהסכם בין הצדדים. 

דייב לובצקי, מנכ"ל IBI בית השקעות: "כשחתמנו על עסקת פסגות, לפני מספר חודשים, באמצע דצמבר 2023, סך הנכסים של פסגות בפעילות הפסיבית עמד על  כ- 24 מיליארד ש"ח. כעת, היקף הנכסים עומד על כ-31.4 מיליארד ש"ח המהווים גידול של כ-30% בסך הנכסים של החברה. זהו הישג מדהים למנכ"ל אייל גורן ולצוות של פסגות ואנו שמחים מאוד על הצטרפותם אלינו.

"מיזוג הקרנות הפסיביות של פסגות, מהווה הגדלה משמעותית של היקף הנכסים המנוהלים על ידי IBI קרנות וכניסה לניהול קרנות סל שהנו תחום פעילות חדש ב- IBI קרנות. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה הגבוה מאוד של שוק הקרנות ושל שוק הקרנות הפסיביות ובאפשרויות הצמיחה הנוספות שקיימות בו. בכוונתנו להפוך את IBI קרנות לאחד משלושת השחקנים הגדולים בשוק מבחינת סך הנכסים ולאחד משלושת הגדולים בניהול הפסיבי".

את IBI ייצגו בעסקה עוה"ד תומר סלע ודניאל אפד ממשרד מיתר ואת פסגות ייצגו עורכי הדין יעקב אנוך, ספיר ביאליסטוק פרנקן ועודד אופק ממשרד פירון.


 

x