NVIDIA - המניה המושלמת?

האם העתיד כבר מובנה בתמחור של החברה בבורסה?

 

 

 
NVIDIA / איור: פאנדר אילוסטרציה AINVIDIA / איור: פאנדר אילוסטרציה AI
 

משה שלום
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/05/2024

לא אחדש כאן דבר אם אומר שתוצאות חברת NVIDIA הרשימו ומילאו אחרי כל הציפיות. הם הצליחו לעלות על תחזיות שהיו נחשבות כבר אגרסיביות ולעמוד על רווחיות גדולה מ-50% בנטו. מעבר לכך: העסקאות המתפרסמות בין החברה וחברות טכנולוגיה אחרות (למשל עם גוגל), בדבר מוצרי ה-Rockwell שלה, נותנים אופק ממשי ומלא תקווה שהחברה תוכל לייצר עתיד מרשים עוד תקופה ארוכה.

אבל, וכאן האבל הגדול: האם המנייה כבר משקפת את הידוע על העבר והעתיד? האם NVIDIA יכולה להפתיע מעבר להיותה המובילה בחומרה של מהפכת ה-AI? שאלה זו עדיין עומדת בוויכוח בין האנליסטים הפונדמנטליים. אני, כאיש קצת יותר טכני, מחפש ישועה בגרף. אגב, לפני שניכנס אליו אציין עוד משהו שחשבתי עליו:

אם התוצאות היו כבר מפיקות את מיטב התוצאות המקוות בשוק ההון, למה החברה הייתה צריכה להוסיף כעת, באותו הודעה, את שני המרכיבים הנוספים? עניין ה-Split של 10:1 ועניין הגדלת הדיבידנד? לכאורה, ניתן לעשות זאת בתקופה יותר מתאימה אולי, של חולשה רגעית או מגמתית במנייה... זו נקודה מעניינת למחשבה המצביע על כך שבאנ-וידיה רצו להיות "בטוחים" בכמעט 100% בעלייה במנייה עכשיו, בצורה משמעותית, ולא במועד מאוחר יותר.

הנה גרף יומי של המנייה:


(הגרף בוצע בעזרת פלטפורמת TradingView)

הפריצה של המנייה את אזור 970, לפני פרסום התוצאות, הייתה האיתות שלפנינו המשך ישיר לאופטימיות כלפי החברה ונציגתה בשוקי ההון. לא רק זאת: יש לציין תמיד: אם חברה מגיעה עם ציפיות גדולות לתוצאות, והיא עולה מגמתית לקראת תאריך הפרסום, התוצאות חייבות להיות באמת מרשימות מאוד כדי להישאר מעלה ולהתקדם. היו מקרים רבים של מילוי ציפיות, אחרי עלייה גדולה, אשר נגמרו במימוש רווחים וירידה די חמורה במחיר.

באנ-וידיה זה לא קרה. הציפיות והמגמה החיובית לא עצרו את השיפור האדיר במחיר וההגעה למעבר ה-1000 הפסיכולוגיה כל כך. ונאמר מיד: כל עוד המנייה נמצאת מעל 970 אין בכלל בעיה איתה. ייתכנו מימושים זמניים, אבל חשוב שתישאר שם. הבעיה הקטנה היא שניתן לזהות הכנה לסטייה שלילית בין המחיר והמומנטום (קווים סגולים) המצביעים על שכנוע עצמי נמוך יותר של המשקיעים ברמות האלו, מאשר ברמות של השגת השיא של 970 במרץ 2024. קשה להאמין אבל אלו העובדות.

וכאן נחזור לשאלה הגדולה: האם כל הידוע והמצופה כבר נמצא במחיר או קרוב אליו? יש די הרבה אנליסטים שאומרים שכן. כאמור, החברה הינה מרכז החומרה של עולם ה-AI כיום, אבל, חברות אפל, גוגול, AMD, ARM, ואפילו אינטל ירצו לכרסם ולקחת חלק נכבד מהשוק שלה. שלא נדבר על החברות שאיננו מכירים היום, ואשר יופיעו מולה בשנה או שנתיים הקרובות. האם NVIDIA של היום היא ה-Cisco של בועת הדוט קום?

בסופו של דבר, אין אפשרות לחברה בודדת לאחוז במונופול החוכמה על סוג של טכנולוגיה כי התחרות הטבעית תמיד תמצא את הדרך לדלל את כוחה. כמה זמן NVIDIA תהיה המובילה? זה בוודאי תלוי ביכולות החברה לפתח, לתחזק, ולחדש. אבל, יש גם עניין קטן נוסף: עניין האספקה. בסופו של דבר NVIDIA תלויה מאוד ביצרנים הפיזיים של מוצריה ואלו יכולים להיות בסוג של צוואר בקבוק שתרסן את יכולות החברה לספק את צרכי לקוחותיה. שלא נדבר על אירועים גיאו-פוליטיים הקשורים לסין, טייוואן, וכו...

ולסיום, נקודה אחרונה חשובה: כולנו נדהמנו מהשילוב המפתיע של העליות במנית אנ-וידיה יחד עם הירידות בשוק המניות הכולל, ביום חמישי האחרון. היה זה מחזה שלא ראינו אף פעם. עד כה, נתוני מקרו לא יכלו על הכוח האדיר של האופטימיות הטכנולוגית. האם זה סימן נוסף לחולשה היחסית של המנייה להשפיע? כך זה נראה אבל זה באמת מוקדם לקחת מזה יותר  מדי מסקנות אופרטיביות.

לסיכום נאמר: NVIDIA הינה חברה אדירה, ובראש תחומה. הבעיה היא שאנו כבר מופתעים פעם שלישית מיכולותיה לעמוד בתחזיות, וייתכן שהמנייה כבר בונה על עתיד מזהיר ללא תקלות. כאשר המכפילים שלה נמצאים מעל 61 הגיע הזמן להיות קצת יותר זהירים, ואם היא תתממש, כמה עמוק היא תעשה זאת והאם היא תוכל להשפיע על השווקים בכלל? יחד ננצח!



 
x