דוח חודשי של UBS: תחזית, בחירות בארה"ב, נפט, זהב ועוד

כמה מהמגמות הגדולות שמשפיעות על השווקים

 

 
Photo-Bank-Chhobi-Dreamstime.comPhoto-Bank-Chhobi-Dreamstime.com
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/05/2024

בוב דילן: “You don’t need a weatherman to know which way the wind blows”
 
לפעמים זה יכול להיות קל מדי ללכת לאיבוד בפרטים ולפספס כמה מהמגמות הגדולות שמשפיעות על השווקים:
 
1. האינפלציה יורדת ובחלק מהמדינות כבר מורידים את הריבית.

2. השקעות הון הקשורות לבינה מלאכותית פורחות.

3. העלייה החדה בשוק המניות בעולם התרחבה.

4. הבחירות בארה"ב מתקרבות, ויש חוסר בהירות גם לגבי התוצאות וגם לגבי ההשלכות.
 
מה המשמעות שלהם עבור המשקיעים?
 
1. ראשית, אינפלציה נמוכה יותר וריבית נמוכה יותר אמורות לתמוך במניות ובאג"ח.

2. שנית, אנו חושבים שהגדלת ההשקעה ביכולות בינה מלאכותית על ידי חברות טכנולוגיה תתרום לצמיחה משמעותית ברווחים ב"שכבה המאפשרת" של שרשרת הערך של הבינה המלאכותית – בעיקר בתעשיית המוליכים למחצה.

3. שלישית, העלייה החדה בשוק המניות- הן מבחינת רווחים והן מבחינת ביצועים - אמורה להרחיב את ההזדמנות הניתנת למשקיעים המעוניינים לגוון את מקורות התשואה מעבר לטכנולוגיה.

4. לבסוף, משקיעים צריכים להיות מודעים לפוטנציאל של סיכונים פוליטיים וגיאופוליטיים כדי להניע תנודתיות ולהשפיע על השווקים, ככל שהשנה מתקדמת.
 
במכתב החודשי שלו, מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי ב-UBS Global Wealth Management, מציג את ניתוח השוק האחרון שלו על מיצוב בסביבת השוק הנוכחית: "אנחנו רואים מגוון הזדמנויות ספציפיות לקחת חלק ולהרוויח תשואות בשווקים כיום. בסך הכל, אנו רואים זאת כסביבה בונה למשקיעים בכל סוגי הנכסים, עם תשואות כוללות צפויות של כ-5% עבור מניות גלובליות ו-7% עבור אג"ח (בהתבסס על MSCI ACWI במטבע מקומי ואג"ח ממשלתיות ל-10 שנים, בהתאמה) עד סוף 2024. על ידי גיוון בין סוגי נכסים, ועם הרעיונות הספציפיים שהוצגו, אנו מאמינים שמשקיעים למצוא הזדמנויות לעליות ערך הן בטווח הקרוב והן בטווח הארוך יותר, תוך מיתון התנודתיות. אג"ח נותר סוג הנכס המועדף עלינו. במניות, אנחנו אוהבים את מגזר ה-IT בארה"ב, ורואים ערך במניות בבריטניה ובמניות קטנות בארה"ב".

לדו״ח המלא לחצו כאן

x