הבורסה תשיק בבלעדיות: סדרת קרנות מחקות של קסם מבית הפניקס

קסם מבית הפניקס בית השקעות תנפיק סדרת קרנות מחקות על מדדי מניות ומדדי אג"ח שתשיק הבורסה בבלעדיות

 

 

 
אבנר חדד, מנכל הפניקס בית השקעות ומנכל משותף בקסם / צילום: טומי הרפז צילום: טומי הרפזאבנר חדד, מנכל הפניקס בית השקעות ומנכל משותף בקסם / צילום: טומי הרפז צילום: טומי הרפז
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
18/06/2024

הבורסה מודיעה היום (שני, ה- 17 ביוני, 2024) על שיתוף פעולה עם חברת קסם קרנות מבית הפניקס בית השקעות, במסגרתו הבורסה תשיק עבור קסם מספר מדדים חדשים בבלעדיות. 

קסם מהחברות המובילות את תחום המדדים בישראל, והשקת המדדים בבלעדיות נועדה להקמת קרנות נאמנות אשר יעקבו אחר המדדים החדשים של הבורסה.  

הבורסה ממשיכה לפתח השקת מדדים חדשים בבלעדיות לשם הקמת קרנות מחקות וקרנות סל, ובכך היא פועלת להגברת התחרות. בנוסף, המהלך יביא לפיתוח ושכלול של תחום עריכת המדדים והתאמתו למקובל בעולם, על פי הסטנדרטים המתקדמים והחדשניים ביותר. 

המדדים שהושקו הם מדדי מניות ומדדי אג"ח אשר יעניקו למשקיעים מדדים איכותיים, בעלי ערך וברמה הגבוהה ביותר.

קסם קרנות מבית הפניקס בית השקעות פועלת למעלה מ-20 שנים בתחום המדדים והיא חלוצה ומובילה בתחום הפאסיבי בבורסה בתל אביב. קסם מנהלת למעלה מ- 95 מיליארד ש"ח, עם למעלה מ- 430 קרנות במגוון קרנות ובכלל זאת קרנות מחקות וקרנות סל על מגוון מדדים. המדדים הבלעדיים החדשים שיושקו, יאפשרו לקסם קרנות להציע מגוון נוסף של מוצרים פאסיביים העוקבים אחר מדדים ישראלים בכלל ומדדי הבורסה בפרט. 

היקף הנכסים העוקב אחר מדדי הבורסה עומד על כ- 85 מיליארד ש"ח בעוד שוק המדדים בישראל מנהל כ- 220 מיליארד ש"ח. פיתוח עולם המדדים והגדלת הפעילות בשוק ההון המקומי דרך הבורסה בת"א נועד לחיזוק הכלכלה הישראלית, במיוחד בתקופה זו. 

אבנר חדד, מנכ"ל הפניקס בית השקעות ומנכ"ל משותף בקסם אמר כי: "אני מברך על שיתוף הפעולה החשוב שלנו עם הבורסה בתל אביב. אין ספק כי מדובר במהלך משמעותי מאוד המהווה חלק בלתי נפרד מקידום השוק וההשקעות בישראל וכן קידומה של הבורסה והרחבת סל המוצרים, לטובת כלל המשקיעים. קסם קרנות תמשיך לחדש ולהביא למשקיעים בישראל מוצרים שקופים, פשוטים וטובים ותמשיך להוביל את ההשקעות בישראל בכלל ואת עולם המדדים בפרט, כפי שעשתה עד כה". 

משה אלמוג, מנכ"ל משותף בקסם, אמר כי: "אנו שמחים על השקת המדדים החדשים יחד עם הבורסה. מדדים אלו ישמשו בסיס לקרנות הנאמנות של קסם ויהוו נדבך נוסף בחיזוק ושיפור שוק ההון בישראל ואפשרויות השקעה מצויינות באמצעות קרנות הנאמנות הישראליות. קסם קרנות מבית הפניקס בית השקעות תמשיך ותפעל יחד עם הבורסה להשאת ערך למשקיעים בישראל ולהמשך הובלת שוק קרנות הנאמנות, בין היתר באמצעות מדדים איכותיים, חזקים וחכמים". 

יניב פגוט, סמנכ"ל מחלקת מסחר, נגזרים ומדדים בבורסה אמר כי: "אנו שמחים על שיתוף הפעולה ביצירת מדדים בבלעדיות עם גוף משמעותי כמו קסם.  המשך פעילות השקת המדדים החדשים בבלעדיות עם גופים כמו קסם, הינה מהלך משמעותי עבור שוק ההון הישראלי המאפשר ריבוי מוצרים והגברת התחרות לטובת הציבור הרחב. השילוב של יצירת מדדים בבלעדיות הוא חלק מהאסטרטגיה של הבורסה לפתח את שוק המדדים בישראל ובכך לאפשר לציבור הרחב מגוון איכותי יותר של מוצרי השקעה פאסיביים." 

x