4 מניות אחראיות ל-80% מהעלייה ב-S&P500 בשבוע שעבר

האופטימיות בשווקים נמשכת אבל גם הצפיפות: כך מראה סקר של Bank of America - חמישה דברים שעניינו את המשקיעים אמש בוולסטריט (יום שלישי 18/6)

 

 
מה מעניין את המשקיעים | איור: FUNDERמה מעניין את המשקיעים | איור: FUNDER
 

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים, FUNDER
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/06/2024

1. אופטימיות
השווקים ממשיכים להיות שוריים, וסוגרים בשיא חדש. סקר שפירסם Bank of America בקרב מנהלי השקעות מראה רמת אופטימיות שלא נראתה מאז נובמבר 2021.

2. צפוף בשוק
עוד בהמשך לסקר הזה, העיסקה ה'צפופה' ביותר בקרב מנהלי ההשקעות היא קניה של מניות ה-Mag7, חודש 15 ברציפות. אחרי שאפל חזרה לעלות, וטסלה התייצבה, אנחנו נשארים עם 7 המופלאות. יש קולות שקוראים לצרף את LLY לקבוצה.

3. ריבית
הצפי להורדת ריבית, שולח את האמריקאים לקרנות נאמנות שמשקיעות באג"ח אמריקאי לטווחים בינוניים וארוכים, תוך ציפייה שהורדת הריבית תתרום לרווחי הון באג"חים הארוכים. כך לפי אתר מורנינגסטאר. הטרנד הזה הולך וגובר מנובמבר 2023, למעט הפסקה קצרה באפריל.

4. מספר מעניין – 80%
רק 4 מניות – אפל, אנבידיה, מיקרוסופט וברודקום אחראיות ל-80% מהעלייה ב-S&P500 בשבוע שעבר. השוק צר.אנבידיה הפכה אתמול למניה עם שווי השוק הגדול ביותר.

5. ספליט
אחרי שאנבידיה ביצעה ספליט 1/10 במניה, הגיע תורה של ברודקום, סימול AVGO לבצע ספליט. 1/10, שיבוצע אחרי סגירת המסחר ב-15 ביולי. בנוסף, גם מניית צ'יפוטלה מקסיקן גריל (CMG) הודיעה שתבצע ספליט אחרי סגירת המסחר ב-26 ביוני. רוצים לחפש מועמדות ל-SPLIT? חפשו מניות במחיר מעל 1000$. למרות שמהותית אין כאן משהו אמיתי, ואין כאן ממש ערך, אבל וולסטריט והמשקיעים אוהבים ספליט. אולי נכון יותר לומר, לא אוהבים כשהמניה במחיר נומינלי גבוה, וספליט מראה לוולסטריט שהנהלת החברה רואה גם את האינטרסים שלהם, וזה בסך הכל משדר מסר חיובי לשווקים.

x