משקיעים מוכרים מניות מסוימות של AI אך המירוץ רק מתחמם

המשקיעים ביקורתיים יותר ומתמקדים בשאלה האם החברות יכולות לבסס את הבטחות ה AI שלהן באמצעות הכנסות בפועל

 

 

 
משקיעים מוכרים מניות AI / איור: פאנדרמשקיעים מוכרים מניות AI / איור: פאנדר
 

עמית י.
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/06/2024

המשקיעים ללא ספק עדיין עמוסים בהשקעות הקשורות לעולם הבינה המלאכותית. למעשה, הטירוף סביב הבינה המלאכותית עזר ל-S&P 500  לעלות ב-15% מתחילת השנה, מספיק כדי לראות את המדד מסמן כ- 30 שיאים בחצי שנה האחרונה.

אבל כשנכנסים לפרטי פרטים, רואים שהרבה מהמניות שהיו בעבר פופולריות בעיני משקיעים מעריצי בינה מלאכותית למעשה ירדו השנה, מה שמצביע על כך שהמשקיעים הופכים להיות יותר בררנים לגבי היכן הם שמים את הכסף שלהם.

נתונים מראים לנו שכ-60% מהמניות ב-S&P 500 עלו השנה. אך יחד עם זאת, אם בודקים את הרשימה שבסל מניות הבינה המלאכותית של סיטי בנק, אפשר לראות שחצי מהן ירדו ממש באותה תקופה.

לסיטי בנק יש רשימה של מניות "זוכות בינה מלאכותית" שכוללת חברות שסיטי מצפה להרוויח עליהן כתוצאה מעליית הבינה המלאכותית. מדובר ברשימה שעוררה המון התרגשות בקרב לקוחות הבנק בשנה שעברה. אבל לאחרונה הם ראו צניחה חדה בהשקעות, מה שמסמן תפנית משמעותית משנת 2023.

לא רק בסיטי בנק רואים את המגמה הזו. אפשר לראות מגמה דומה עם קרנות השקעה שהמטרה שלהן היא לגוון על פני מגוון רחב של זוכי בינה מלאכותית יותר מחצי מהמניות הבודדות בתעודות הסל הבאות ירדו השנה, שימו לב: BlackRock’s Robotics and Artificial Intelligence ETF, Invesco’s AI and Next Gen Software fund, and First Trust and Nasdaq’s Artificial Intelligence and Robotics ETF.

השינוי הזה מתרחש במקביל לכך שהמשקיעים הופכים ביקורתיים יותר לכל מה שקשור לנאומי AI אופטימיים של חברות. במקום להיצמד לכל חברה שמזכירה את צמד המילים "בינה מלאכותית" במהלך שיחות הרווחים שלה, המשקיעים מתמקדים בשאלה האם החברות יכולות לבסס את תוכניות הבינה המלאכותית שלהן באמצעות הכנסות בפועל מהטכנולוגיה הזו ולא רק בדיבורים והבטחות. שימו לב כמה חברות הזכירו את המונח AI ברבעון האחרון – שיא חדש.

מספר חברות S&P 500 שהזכירו "AI" במהלך שיחות הרווחים שלהן הגיע לשיא ברבעון האחרון. מקור FactSet

כרגע נראה שהמשקיעים עדיין הולכים בגדול על החברה היחידה שרואה את היתרונות המוחשיים המשמעותיים ביותר מבינה מלאכותית  -  אנבידיה כמובן.  יש ביקוש גבוה לשבבים של החברה כי הם עוזרים להפעיל ביעילות את מרכזי הנתונים שצריכים להריץ משימות מחשוב מורכבות שנדרשות על ידי יישומי בינה מלאכותית. הביקוש הזה אומר שאנבידיה שולטת בשוק, והיא רק מתחזקת: החברה צפויה להרוויח הכנסות ברבעון הזה יותר מאשר מה שהרוויחה בכל שנת 2023. מחיר המניה שלה כבר יותר מהכפיל את עצמו השנה, לאחר יותר מפי שלושה ב-2023 והחברה הגיעה לאבן דרך נוספת השבוע, כשהיא עקפה את מיקרוסופט כחברה היקרה ביותר בעולם לפי שווי שוק.

מפת חום - אנבידיה עם שווי שוק של 3.335 טריליון. מאת TradingView

אך כל זה לא אומר שמירוץ הבינה מלאכותית נרגע, כי הוא דווקא מתחמם. השבוע פורסם שהסטארט אפ של אלון מאסק שנקרא XAI, משתף פעולה עם פלטפורמת המדיה החברתית Dell לצורך הרכבת מחשבי-על. הסטארט-אפ של מאסק גייס את Dell כדי להרכיב חצי מהמתלים למחשב העל הקרוב שלה – שזה מרכיב מרכזי בשכלול הצ'אטבוט של הבינה המלאכותית - Grok.

מה זה אומר?

Dell חיונית לבניית מחשב העל של xAI, והוא עומד לאתגר מובילי בינה מלאכותית כמו OpenAI וגוגל של מיקרוסופט. xAI, שהוקמה על ידי מאסק בשנה שעברה, שואפת לשפר את Grok באמצעות מחשב על עם כוח חזק. האימון של Grok 2 דרש כ-20,000 GPUs H100 של אנבידיה, וגרסאות חדשות יותר בהמשך כנראה יצטרכו הרבה יותר מזה, ההערכה היא כ- 100,000, מה שמדגיש את הדרישות העצומות. התוכנית של מאסק היא שמחשב העל יהיה פעיל בסתיו 2025, מה שמראה את קצב הפיתוח המהיר של xAI.

כך שמירוץ הבינה המלאכותית בהחלט חם. שיתוף הפעולה בין xAI ו-Dell  מדגיש את התחרות הגוברת בזירת הבינה המלאכותית. מאסק מאתגר ענקיות כמו מיקרוסופט וגוגל עם הפיתוח שלו,  פיתוח שיכול לעורר חדשנות והשקעה משמעותית בתשתית AI. המשקיעים בהחלט צריכים לפקוח עין על כל שינוי בדינמיקה כי חברות כמו Dell ואנבידיה ממלאות תפקידי מפתח בקידום טכנולוגיית הבינה המלאכותית של הדור הבא.

המירוץ לעליונות בינה מלאכותית נמשך

המעורבות של שחקני טכנולוגיה גדולים כמו Dell ואנבידיה בפרויקט מחשבי העל של xAI מסמנת עוד צעד חזק קדימה לעבר יכולות בינה מלאכותית מתקדמות. זה כולל לא רק את האתגרים הטכניים שיש בתהליך הזה אלא זהגם ממחיש את הבריתות האסטרטגיות שנוצרות סביב כל ההתפתחות של הבינה המלאכותית. ובעיקרון, ככל שיותר משאבים זורמים לעבר פיתוח בינה מלאכותית, השוק הגלובלי יכול לראות התקדמות מהירה יותר ביישומי למידת מכונה, מה שמשפיע על מגזרים נוספים - הרבה מעבר לטכנולוגיה.

אין בכתוב כל המלצה לביצוע פעולה כלשהי על סמך הנתונים והפרשנות המופיעים בכתבה, כולל רכישה/קנייה/החזקה של סוגי ניירות הערך המוזכרות. ככלל, חובה על הקורא לעשות מחקר מעמיק בהתייחס לכל רעיון השקעה שהוא.

x