יוליוס בר: "ה-BoE מוריד את הריבית מאוחר יותר מעמיתיו באירופה, והכלכלה במצב התאוששות"

על פי דיוויד א. מאייר, כלכלן ביוליוס בר, מדד המחירים לצרכן בבריטניה ירד במאי ל-2.0% בחישוב שנתי, לראשונה מאז יולי 2021: "ירידה זו הייתה צפויה בעיקר על ידי השווקים, שמעריכים את הסיכויים להורדת ריבית של ה-BoE באחת הפגישות הקרובות"

 

 

 
Image-by-asierromero-on-FreepikImage-by-asierromero-on-Freepik
 

דיוויד א. מאייר, כלכלן בבנק ניהול העושר יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
20/06/2024


בריטניה: ה-BoE מוריד את הריבית מאוחר יותר מעמיתיו באירופה, והכלכלה במצב התאוששות.

המחירים לצרכן בבריטניה המשיכו לרדת במאי, כאשר מדד המחירים לצרכן ירד ל-2.0% בחישוב שנתי לראשונה מאז יולי 2021, תואם במדויק את יעד האינפלציה של ה-BoE. ירידה זו הייתה צפויה בעיקר על ידי השווקים, שמעריכים את הסיכויים להורדת ריבית של ה-BoE באחת הפגישות הקרובות. התרומה המרכזית לירידה בקצב השנתי הגיעה משירותי הדיור ומשק הבית, אך העלייה בעלויות התחבורה ובמחירי המסעדות והמלונות גרמה לכך שמחירי השירותים הכלליים ירדו פחות מהצפוי. אינפלציית מחירי השירותים נותרה גבוהה עם עלייה שנתית של 5.7%.

מכיוון שה-BoE עוקב מקרוב אחרי מדד זה כמדד ללחץ מחירים מקומי, הסיכויים להורדת ריבית בפגישה של יוני היום (20 ביוני) לא גברו בעקבות הנתונים של יום רביעי.  אנו ממשיכים להעריך כי ה-BoE יעדיף להמתין לסימנים נוספים של הקלה בלחצי האינפלציה המקומיים לפני הורדת הריבית, וכעת אנו מצפים שזה יקרה בפגישה בספטמבר ולא באוגוסט. עם ה-BoE שמוריד את הריבית מאוחר יותר לעומת עמיתיו באירופה והכלכלה במצב התאוששות, הליש"ט ממשיכה להיתמך, ואפילו עברה לאחרונה את היעד שלנו של EUR/GBP 0.85. אנו מאמינים כי הליש"ט תישאר חזקה עד שגם ה-BoE יוריד את הריבית, ואנו דבקים בתחזיות הנוכחיות שלנו.

במישור הפוליטי, הנתונים מהווים דחיפה נוספת לראש הממשלה סונאק. על רקע האינפלציה היורדת, הוא הכריז כבר בחודש שעבר על ניצחון על האינפלציה וקרא לבחירות בזק ב-4 ביולי, בניסיון לנצל את הנתונים הכלכליים המשתפרים. עם זאת, מפלגתו השמרנית בזבזה את ההון הפוליטי שלה על רקורד מפוקפק בשנים האחרונות, כך שאנו בספק אם הנתונים הכלכליים המשתפרים לבדם ישפרו את סיכוייו לנצח בבחירות. למרות שמפלגת הלייבור מאבדת לאחרונה תמיכה בעקבות פרסום המניפסט שלה, המפלגה השמרנית עדיין מפגרת בכמעט 20 נקודות אחוז בסקרים האחרונים הזמינים.
x