אור פוריה: "ישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי"

אור פוריה, מנהל השקעות ויו"ר פוריה פיננסים, בהתייחסות לאטרקטיביות של השוק הישראלי בימים אלו: "בעת הנוכחית, ישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי מבחינת מכפילים, תמחור וגורמים נוספים"

 

 
ישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר. אור פוריה / צילום: מיכה בריקמן, עיבוד: פאנדרישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר. אור פוריה / צילום: מיכה בריקמן, עיבוד: פאנדר
 

אור פוריה, מנהל השקעות ויו"ר פוריה פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2024

בעת הנוכחית, ישראל היא השוק האטרקטיבי ביותר בעולם המערבי מבחינת מכפילים, תמחור וגורמים נוספים.

זה נכון שכל המצב והאווירה מסביב הם לא נעימים ויוצרים סביבה פחות נעימה, אך הדבר לא בהכרח מחלחל לרווחי החברות. הבנקים למשל ממשיכים לדווח על תוצאות שיא, ונסחרים מתחת להון העצמי שלהם, כאילו מדובר בחברות שההון העצמי שלהן צפוי לרדת, זה כמעט "כסף על הרצפה".

תמיד אפשר להגיד שזה יכול להחמיר, ואולי תיפתח חזית מול לבנון, אבל לעולם לא נוכל לתזמן את השווקים. הדבר כמובן משותף גם לחברות כמו "בזק" שירדה בשיעור משמעותי, למרות שאין שום פגיעה בצריכת שירותי התקשורת של הישראלים, אלביט מערכות שדווקא צפויה להנות מעלייה של תקציבי הביטחון בארץ ובעולם ובדוגמאות רבות נוספות. אחד האינדיקטורים המשמעותיים לבחינת הפעילות הכלכלית הוא היקף הרכישות בכרטיסי אשראי וזה דווקא נמצא בחודשים האחרונים בשיא כל הזמנים.

ניתן לראות כי המחירים בישראל נמצאים בחסר משמעותי, ומגלמים הזדמנות השקעה משמעותית לטווח הבינוני והארוך.

השוק בישראל חווה את "הסערה המושלמת" - ירידות שערים חדות ב-2022 יחד עם העולם כתוצאה מהעלאות הריבית החדות והמהירות, פגיעה בשוק של כ-15% כתוצאה מחששות מהרפורמה המשפטית, ולבסוף המלחמה שנפתחה ב-7/10. קשה לחשוב על תרחיש בו נוכל להשקיע בשוק ההון הישראלי במחירים נמוכים יותר. ואכן, מהשפל של חודש אוקטובר, ולמרות הימשכות הלחימה, הידרדרות משמעותית של המצב הגיאופוליטי, תקיפה חסרת תקדים של איראן, הסלמה בגבול הצפון והידרדרות במעמדה הבינלאומי של ישראל, השוק הישראלי זינק בכ-25%, תשואה של כ-3 שנים תוך פחות משנה(!).

אחת הטעויות הנפוצות בקרב רבים מציבור המשקיעים היא לחפש להשקיע היכן "שהמצב טוב" והיכן שיש "פחות סיכונים". אבל, כשאנחנו משקיעים המטרה היא לחפש לייצר רווחי הון, ואיך נמצא? אם נשקיע היכן שהפוטנציאל לשיפור במצב הוא גדול יותר.

אז נכון, המצב בישראל כרגע הוא לא טוב – הממשלה לא מוצלחת, אירוע המלחמה לא מנוהל בצורה הטובה ביותר, יש חוסר ודאות תקציבי וגיאו-פוליטי משמעותי. אבל, בסוף, בל נשכח שהאירוע הזה לא יימשך לנצח. המלחמה לא תימשך עוד שנים רבות, הממשלה לא תאריך ימים, ואנו נדע גם ימים טובים יותר.

כשהשוק "יריח" את הימים הטובים האלה, קיים בשוק דיסקאונט משמעותי וחברות רבות נמצאות במחירי חסר משמעותיים, ולכן השוק יסגור את הפערים הללו מהר מאוד. לעומת זאת, כשמסתכלים על המחירים בעולם, המחירים קרובים מאוד לתמחור של אפס סיכונים, כלומר המחירים "מלאים" ולא קל למצוא הזדמנויות השקעה אטרקטיביות.

גופים מוסדיים רבים מחזיקים כרגע בחשיפה לא קטנה לישראל וגם גופים המעוניינים לאורך זמן להחזיק בחשיפה נמוכה יותר, מבינים שכרגע זה לא העיתוי המתאים לצמצם את החשיפה.

בשורה התחתונה: המחירים בישראל נמצאים בחסר משמעותי, ומגלמים הזדמנות השקעה משמעותית לטווח הבינוני והארוך.

x