קבוצת ברן תשווק פתרון לטיהור והתפלת מים באפריקה

מנכ"ל קבוצת ברן, איציק פרנק, בשיתוף פעולה עם מנכ"ל משרד החוץ, שגרירים ממדינות אפריקה וחברת גאלמובייל, חשפו הבוקר את הדור החדש של רכב השטח הישראלי לטיהור מים. מניית ברן עולה ב-2.99%+

 

 
רמי אפללו מנכל גאלמובייל ואיציק פרנק מנכל קבוצת ברן / צילום: שלומי אמסלםרמי אפללו מנכל גאלמובייל ואיציק פרנק מנכל קבוצת ברן / צילום: שלומי אמסלם
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2024

קבוצת ההנדסה ברן, יחד עם משרד החוץ הישראלי וחברת גאלמובייל, השיקו היום יחד עם שגרירים ממדינות אפריקה פרויקט משותף להנגשת מי שתיה עבור תושבי אפריקה. 

באירוע שנערך על גדות נהר הירקון לציון יום אפריקה בו השתתפו גם מנכ"ל משרד החוץ, מנכ"ל ברן, דיפלומטים בכירים מיבשת אפריקה, שגריר אוקראינה בישראל ואנשי עסקים בכירים, הושק באופן רשמי הפרויקט המשותף, במסגרתו חברת ההנדסה הפועלת כבר היום בפרויקטי התפלת והנגשת מים באפריקה בהיקפים של מיליארדי שקלים, תתרום לשגשוג היבשת כשתפיץ באופן בלעדי את הדור החדש של רכב השטח לטיהור מים באפריקה.

הפטנט הישראלי שפיתחה גאלמובייל מאפשר להתקין על גבי רכב שטח מכשיר לטיהור מים המבצע את פעילותו בקלות ובפשטות בתוך דקות בודדות בלבד. הדור החדש של המכשיר אשר מטהר גם מים ממקורות מזוהמים ויכול לספק מים טריים שעומדים בתקנים של ארגון הבריאות העולמי לכ-20 אלף איש ביום, כולל מספר שדרוגים משמעותיים. כך, למשל, הוא נישא על גבי רכב 4X4, דבר שמספק לו יכולת עבירות גבוהה בשטחים מורכבים – מרכיב קריטי בנגישות כלי הרכב בימים הראשונים לאחר התרחשות אסונות טבע או אזורים נעדרי תשתיות; הוא שוקל 1.1 טון בלבד, שליש פחות ממשקלו הקודם, והוא פשוט מאוד לתפעול על-ידי כל אדם. לשם השוואה, מערכות אחרות בעולם עם תפוקה זהה תהינה בעלות משקל של 12-8 טון, הפעלתן תהא מורכבת הרבה יותר ותדרוש שעות רבות של הכנה, ועלותן תהיה גבוהה פי כמה. 

הדור החדש של רכב השטח לטיהור מים שפיתחה גאלמובייל, נהנה מטווח נסיעה של 1600 ק"מ ויכול לבצע את פעילותו במשך 80 שעות מבלי לתדלק מחדש, נתון הנחשב קריטי במיוחד לאזורי מוכי אסון בהם האתגר המשמעותי ביותר ב-72 השעות הראשונות הוא העדר במים נקיים. מכשיר טיהור המים יכול לספק מים נקיים לכ-20,000 איש ביממה. 

הדור הקודם של רכב טיהור המים פועל גם באזורי מוכי אסון בגינאה החדשה, ניגריה, פנמה ועוד. גם באוקראינה נעשה שימוש נרחב במכשיר של גאלמובייל בתקופת המלחמה.

איציק פרנק, מנכ"ל קבוצת ברן, אמר: "שיתוף הפעולה יאפשר לנו להרחיב את מכלול הפתרונות התשתיתיים שאנו מספקים כבר היום לאזורים נרחבים ביבשת אפריקה. אנו שמחים ונרגשים על ההזדמנות לבצע פעילות עסקית המהווה עמוד תווך בפעילות ברן בשדה הבינ"ל, אשר טומנת בחובה גם שליחות ראשונה במעלה להבטחת תנאי מחיה בסיסיים למיליוני אנשים ברחבי העולם. אנו רואים עצמנו כשגרירים של מדינת ישראל. התשובה הציונית ההולמת לדברים שנאמרים עלינו בעולם אחרי ה-7 באוקטובר היא באמצעות עשייה ויצירת ערך".

קבוצת ברן פועלת באפריקה בשנים האחרונות ביתר שאת, ועובדת עם הרשויות ביבשת בפרויקטים מורכבים רבים. ב-2020 החברה חתמה על הסכם עם ממשלה באפריקה במסגרתו תבצע את התכנון, הרכש וההקמה של פרויקט בתחום תשתיות המים תמורת 800 מיליון שקל. ב-2021 ברן חתמה על מזכר הבנות להקמת פרויקט תשתיות בהיקף של 1.4 מיליארד שקל באפריקה בתחומי המים והפיתוח החקלאי, וב-2022 נחתם מזכר הבנות בין ברן לרשות המים של מדינה במזרח היבשת לתכנון, בנייה, שיקום, אספקת ציוד וסיוע טכני בחמישה פרויקטים של תשתית בתחום המים והסניטציה. 

קבוצת ברן היא חברת הנדסה בינלאומית שהוקמה ב-1979 ונסחרת בבורסה בתל-אביב מאז 1992. החברה מספקת פתרונות a-z בתחומי ההנדסה, לרבות שירותי תכנון, ניהול, ביצוע, הקמה והפעלה של פרויקטים הנדסיים. החברה, שפועלת בין היתר בענפי התשתיות, האנרגיה, החדשנות, המים, הננו טכנולוגיה, החקלאות, התעשייה, הביטחוני והמבנים, מקיימת גם פעילות בינלאומית ענפה באמצעות הזרוע הבינלאומית של קבוצת ברן אשר אחראית על ביצוע פרויקטים משמעותיים בכל ענפי הביצוע, לרבות ענפי ההנדסה האזרחית, המים, הפיתוח, הבנייה, החקלאות, התקשורת והתעשייה. החברה מעסיקה כ-900 עובדים מתוכם למעלה מ-600 בישראל כאשר מרבית עובדי החברה הינם עובדים מקצועיים כגון מהנדסות ומהנדסים.
 

x