מנכ"ל IBI: "אנחנו נמצאים בעיתוי מעולה למלווים, כדי לקבע ריביות גבוהות לכמה שנים קדימה"

מנכ"ל ובעלי השליטה ב-IBI דייב לובצקי היה בין המרצים בכנס לקוחות פרימיום של קבוצת קלי, והתמקד בנושא השקעות אלטרנטיביות; חגי בדש, מייסד ומנכ"ל פורטה בית השקעות הרצה אף הוא בכנס, ואמר: "שוק האג"ח מציע תשואות מעניינות מאוד למשקיעים לשנים הקרובות"

 

 
מנכל IBI דייב לובצקי / צילום: משה מימון, פאנדרמנכל IBI דייב לובצקי / צילום: משה מימון, פאנדר
 

משה מימון, מומחה שווקים פיננסיים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

כנס לקוחות פרימיום של קבוצת קלי התקיים אתמול (א') בבוקר ברוקח אירועים וכינס את לקוחות הפרימיום של הקבוצה לצד מרצים בכירים מעולמות הכלכלה ושוק ההון.

את האירוע פתחה אביבית בנדר, מנכ"לית קבוצת קלי, והנחתה עילית פלג, סמנכ"לית קלי פרימיום.

סבב ההרצאות נפתח בסקירת מאקרו של רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית של הפניקס בית השקעות. מיד לאחריה הרצה פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר הבורסה, וחבר דירקטוריון קלי, שהתייחס לאתגרים הלאומיים, בעיקר בהיבט המערכת הפוליטית וההסדרים הפוליטיים בארץ. 

פרופ' יוג'ין  קנדל: "בעיה במערכת הפוליטית בארץ"

פרופ' יוג'ין קנדל אמר בהרצאתו כי הבעיה הבסיסית היא שיש קבוצות אוכלוסיה בעלות חזון שונה לחלוטין לגבי עתיד המדינה. "קבוצה אחת מדברת על מדינה יהודית, אבל דמוקרטיה ליברלית", הסביר פרופ' קנדל  קבוצה שנייה מדברת על דין תורה שגובר על דמוקרטיה ליברלית, ומרגישה שהציבור החילוני כופה את אורחות חייו על החרדים".

"הדבר העיקרי שמסכן את היתרון של ישראל הוא שיש קבוצות שמקבלות החלטה, שאותה הם לא יכולים לממן", אמר פרופ' קנדל,  "כשמשלמים על ארוחה לא זורקים את האוכל. כמו מי שמשלם על הארוחה, משלם המסים מסבסד את אורח החיים הזה".

פרופ` יוג`ין קנדל, יו"ר הבורסה לני"ע ויו"ר מכון המחקר RISE Israel, בכנס / צילום: חן גלילי, יח"צ קבוצת קלי

קנדל אמר שהשיטה הנוכחית הפוליטית לא עובדת, ולכן צריך לבנות שיטה שבה ערכים של כל צד מוגנים, ולא ניתן לפגוע בהם. הדבר השני שיש לעשות, הוא לייצר אחריות פיסקאלית. כל קבוצה חייבת לקחת אחריות על ההחלטות העתידיות שלה. את זה היא צריכה לממן. אחרת זה יעודד קבלת החלטות לא הגיוניות של הקבוצה. "צריכים ממשלה מבוססת אמון, מקצועית, שיש לה תמריץ להצליח. זה חייב להיות בלתי הפיך בעקבות שינוי דמוגרפי". פרופ' קנדל אמר.

חגי בדש: "השוק בארץ זול, ובצדק"

חגי בדש, מייסד ומנכ"ל בית השקעות פורטה, דיבר בהרצאתו על נושא האינפלציה, שוק האג"ח ושוק המניות.  "רמות האינפלציה הנוכחיות, של 3-4% ימשיכו ללוות אותנו בטווח הנראה לעין, כתוצאה מכך, הריבית הגבוהה תלווה אותנו בטווח הנראה לעין", בדש אמר, "בארה"ב הריבית תרד בין 0.5%-0.25% בשנה הקרובה. בארץ זה גרר מעבר לקרנות כספיות. בהסתכלות קדימה, אם הריבית תתחיל לרדת, זה לא יהיה נכון להישאר בכספיות".

בדש ציין כי, 100 מיליארד שקלים נטו בשנה הולכים להפקדות לחיסכון פנסיוני. "5.6 טריליון שקלים זה היקף תיק הנכסים של הציבור. 125 מיליארד נמצא בכספיות", הוא אמר והוסיף, "השוק בארץ זול, והוא זול בצדק, כי פרמיית הסיכון של השוק הישראלי גדלה. היו כבר הורדות דירוג, ולכן מכפיל תא-125 עומד על בערך 13, לעומת מכפיל בין 23-25 ב-S&P500".

לגבי שוק האג"ח, אמר בדש: "היום שוק האג"ח מציע בין 20-25% ב-3 השנים הקרובות על אגרות חוב, וזה עוד לפני ירידת ריבית, וקבלת רווחי הון".

בדש המשיך ודיבר על שוק המניות: "נוצר פער בשוק המניות בין השוק המקומי לשוק האמריקאי של בין 40-45%. זה מגיע מסיבות פנימיות, המלחמה, הרפורמה המשפטית. אבל זה מגיע גם מתמהיל שונה של המניות בבורסה הישראלית, שבגדול נעדרת חברות הייטק. עד לפני כמה שנים אמרו שהקטר של המשק הישראלי זה ההייטק. היום צריך להוסיף תעשיות בטחוניות, וגז. יש 12 חברות ציבוריות בשוק ההון הישראלי, שנמצאות חזק מאוד בסקטור הבטחוני, ולישראל יש משמעות מאוד גדולה בסקטור הזה. כמובן שלא ניתן להתעלם מסקטור הטכנולוגיה". בדש ציין.

דייב לובצקי: "אלטרנטיבי מסייע לצמצם תנודתיות תוך גידול התשואה"

דייב לובצקי, מנכ"ל ובעלי השליטה באי.בי.אי, התייחס בעיקר להשקעות אלטרנטיביות. לדבריו, "בעשור האחרון בית ההשקעות עשה תזוזה לכיוון של שווקים לא סחירים. זה מצמצם תנודתיות, מאפשר התמודדות עם משברים, ומייצר אפשרויות בלתי מוגבלות למשקיע.

"מאידך, יש מן הסתם סיכונים. סיכון ראשון הוא סיכון ההשקעות, שקיים מטבע הדברים. סיכון שני הוא סיכון הנזילות, שמצריך להשאיר את הכסף לא נזיל לפרק זמן מותאם לנכס הבסיס. הסיכון האחרון הוא סיכון ההונאה, כי מדובר בשוק שרמת הפיקוח בו היא עצמית".

לגבי פתרונות, לובצקי הוסיף ואמר, "הפתרונות הם להסתכל לא רק על נכס הבסיס, אלא ממי קונים את נכס הבסיס. יש מכנה משותף לכל האסונות – גופים שניהלו קרן בודדת. צריך לעשות השקעות באמצעות גופים, שיודעים לנתח את, לבצע בדיקת נאותות של הגופים השונים. שילובים של הסוגים השונים של הנכסים, נועד לייצר תשואה גבוהה יותר, עם הורדת רמת הסיכון, על ידי שילוב של נכסים עם קורלציה נמוכה ביניהם.

עוד לובצקי ציין, "להערכתנו, השנתיים הקרובות ישיאו תשואות גבוהות מהתשואות בשנתיים האחרונות. אנחנו נמצאים בעיתוי מעולה למלווים, כדי לקבע ריביות גבוהות לכמה שנים קדימה, מעבר למה שיקרה בעולם הסחיר".
 

x