פקיעת אופציות מהגדולות בהיסטוריה: שווי חשיפה של כ-5.5 טריליון דולר

על פי כלכלני הבורסה, ביום שישי האחרון הייתה פקיעת אופציות עצומה בשווי חשיפה של כ-5.5 טריליון דולר. הפקיעה קשורה לאינדקסים, מניות וקרנות סל

 

 
פקיעת אופציות מהגדולה בהיסטוריה / תמונה: dreamstimeפקיעת אופציות מהגדולה בהיסטוריה / תמונה: dreamstime
 

כלכלני הבורסה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

מדדים ארה"ב רשמו עליות מתונות במהלך שבוע המסחר המקוצר (השווקים היו סגורים ביום רביעי), כאשר מדד S&P 500 הגיע ל-5,500 תוך יומי בפעם הראשונה. השבוע גם נראו סימנים צנועים של רוטציה בשוק, עם מניות הערך עשו ביצועים יותר טובים ממניות הצמיחה כאשר Nvidia סבלה משבוע ירידות הראשון שלה מזה חודשיים.

ביום שישי הייתה פקיעת אופציות בשווי חשיפה של כ-5.5 טריליון דולר הקשורות לאינדקסים, מניות וקרנות סל, אחת הפקיעות הגדולות בהיסטוריה.

תחילת השבוע הביאה כמה עדויות לירידה בפעילות הכלכלית האמריקאית, כאשר מכירות הקמעונאיות מאותתות על פחות הוצאות של הצרכנים , אבל נתונים שפורסמו בהמשך השבוע הצביעו על כך שהכלכלה הייתה חזקה יותר ממה שצוין על ידי המכירות הקמעונאיות. הייצור התעשייתי גדל ב-0.9% במאי, הרבה מעל הציפיות והקצב המהיר ביותר זה כמעט שנה.

ביום שישי עלה המדד המשולב של S&P Global ל-54.6 ביוני, רמתו הגבוהה ביותר מזה למעלה משנתיים. אג״ח ממשלתיות של ארה"ב היו תנודתייות אך עדיין הצליחו לספוג הנפקות כבדות במהלך השבוע.

Utilities ונדל"ן היו הסקטורים היחידים שסגרו את השבוע באדום , מצד שני סקטור האנרגיה השיג ביצועים טובים יותר מכל השוק. ״שורטים״ על spy וגם qqq נמצאים ברמה הכי נמוכה בכל הזמנים (ביחס ליחידות המונפקות).

המחזורים ב-qqq נמצאים ברמה הכי נמוכה בשלוש שנים האחרונות (למרות העלייה החדה במדד הנסדק).

קרנות סל על מניות הצמיחה גייסו סכום שיא שבוע שעבר ובכלל קרנות המניות בארה״ב ראו inflow מעל 25 יארד דולר, קרנות על אג״ח גיוס מעל 6 מיליארד דולר.

בארי בנניסטר מ-Stifel מאוד מוערך לפי דעתי שלא מזמן פרסם סקירה סופר bearish שלו עם מחיר יעד 4750 תוך שלושה חודשים, בסקירה השבועית האחרונה שלו טוען שהירידות יתחילו מ-nvda , ,לפי ניתוח שלו ה-EBITDA הגיע לשיא.

מניית Eli Lilly גם היא מתקרבת לשווי שוק של 1 טריליון דולר , ללא ספק בעיות השמנה במיוחד בארה״ב עוד ילוו אותנו הרבה מאוד זמן וכנראה הפתרון לזה תרופתי כרגע ולא AI.

באירופה, מדד STOXX Europe 600 סיים בעלייה של 0.79%, והתאושש למרות הדאגות מאי הוודאות הפוליטית ולמרות האטה בפעילות העסקית במגזר הפרטי באופן בלתי צפוי ביוני, כאשר השירותים איבדו מומנטום והייצור התכווץ בחדות מהצפוי.

הבנק המרכזי של אנגליה (BoE) שמר על ריבית ללא שינוי למרות שהאינפלציה הגיעה ליעד.

הבנק הלאומי השוויצרי הוריד שוב את הריבית.

הנפט הגולמי עלה לשיא מאז אפריל, זהב סיים את השבוע באדום, הביטקוין ירד ל-64,000 דולר.
 

x