הריבית הממוצעת על פיקדונות בבנקים הגדולים עומדת על כ 3.3% לשנה בלבד - דירוג הפיקדונות של FUNDER

ריביות על פיקדונות בבנקים הגדולים חודש מאי: איזה בנק ייתן לכם את הריבית הגבוהה ביותר? היקף הפיקדונות בריבית קבועה שהפקיד הציבור בבנקים הגדולים עלה משמעותית בחודש מאי ל-23 מיליארד שקל. איזה בנק יעניק לכם את הריבית המשתלמת ביותר?! השוואת פאנדר ריביות על פיקדונות הבנקים

 

 
ריביות על פיקדונות בבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: הבינלאומי; תמונות הבנקים: dreamstime; עיבוד: פאנדרריביות על פיקדונות בבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: הבינלאומי; תמונות הבנקים: dreamstime; עיבוד: פאנדר
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

בנק ישראל פרסם את הריביות על הפיקדונות אשר מעניקים הבנקים השונים לציבור נכון לחודש מאי 2024.

עלייה משמעותית בהיקף הפיקדונות שהציבור הפקיד בבנקים 

הנתונים שפורסמו חושפים עלייה בהיקף הפיקדונות בריבית קבועה שהציבור הפקיד בחודש מאי – סך הכל 23 מיליארד שקל לעומת 19.20 מיליארד שקל שהופקדו בפיקדונות בריבית קבועה בחודש אפריל.

גם סך הפיקדונות לזמן קצוב בריבית משתנה שהופקדו במהלך חודש מאי עלה ל- 17.76 מיליארד שקל לעומת 14.92 מיליארד שקל שהופקדו בפיקדונות בריבית משתנה בחודש אפריל.

באיזה בנק מבין 5 הבנקים הגדולים תקבלו את הריבית המשתלמת ביותר על פיקדונות?

(הנתונים לכל הדירוגים בכתבה הם מאתר בנק ישראל נכון לחודש מאי 2024).

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית הקבועה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא בנק הפועלים המעניק ריבית קבועה ממוצעת לכל התקופות של 3.81%. 

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות עד חודש

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא בנק הפועלים שמעניק ללקוחותיו ריבית של 3.44%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו, ממוקם בנק דיסקונט עם ריבית של 0.95% בלבד.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.93%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי טפחות מעניק ריבית של 2.74% בלבד.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא הבנק הבינלאומי עם ריבית של 4.04%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק דיסקונט המעניק ריבית של 3.17%.

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק לאומי עם ריבית של 4.05%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי-טפחות המעניק ריבית של 3.62%

ריבית קבועה ממוצעת על פיקדונות 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית קבועה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 4.46%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק דיסקונט המעניק ריבית של 3.61%.


ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות לפי תקופות זמן 

הבנק המנצח בדירוג אשר מעניק את הריבית המשתנה הגבוהה ביותר על פיקדונות לכל תקופות הזמן בממוצע, הוא בנק הפועלים המעניק ריבית קבועה ממוצעת לכל התקופות של 3.81%. 

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות עד חודש

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של עד חודש הוא בנק הפועלים שמעניק ללקוחותיו ריבית של 2.64%. במקום האחרון בקטגוריית זמן זו ממוקם הבנק הבינלאומי עם ריבית של 1.95% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 1-3 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-3 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.57%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 2.33% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 3-6 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 3-6 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 3.86%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק מזרחי טפחות המעניק ריבית של 3.24% בלבד.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 6-12 חודשים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 6-12 חודשים הוא בנק הפועלים עם ריבית של 4.40%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם הבנק הבינלאומי המעניק ריבית של 3.30%.

ריבית משתנה ממוצעת על פיקדונות 1-2 שנים

הבנק המוביל בריבית משתנה על פיקדון לתקופת זמן של 1-2 שנים הוא  בנק מזרחי טפחות עם ריבית של 4.28%. במקום האחרון בקטגוריית הזמן הזו, ממוקם בנק הפועלים המעניק ריבית של 2.82%.


מה לגבי הריבית החציונית, המדגימה את גובה הריביות על פיקדונות שמקבל חצי מהציבור בפועל?

הריבית החציונית שמפרסם בנק ישראל, משקפת את התמונה המדויקת יותר - גובה הריבית שחצי מהציבור מקבל בפועל עבור הפיקדונות שהפקיד (בניגוד לתמונת הריבית הממוצעת, המשכללת בתוכה גם את הריביות שמקבלים הלקוחות האמידים המפקידים את הסכומים הגבוהים ביותר). 

כשבוחנים את נתוני הריבית החציונית, ניתן לראות את גובה הריביות הקבועות על הפיקדונות שהציבור מקבל בפועל. כך למשל, בנק הפועלים העניק במאי ריבית חציונית קבועה ממוצעת של 3.37%, אחריו הבנק הבינלאומי שהעניק ריבית של 2.72%, לאחר מכן בנק לאומי שהעניק במאי ריבית חציונית קבועה ממוצעת של 2.31%, אחריו בנק דיסקונט שהעניק ריבית של 2.11% ובמקום האחרון בנק מזרחי טפחות שהעניק במאי ריבית חציונית קבועה ממוצעת של 1.64% בלבד.

מנתוני גובה הריביות החציוניות המשתנות הממוצעות על הפיקדונות שהציבור מקבל בפועל נכון לחודש מאי, עולה, כי בנק דיסקונט נותן את הריבית החציונית המשתנה הממוצעת הגבוהה ביותר - 3.11%, אחריו בנק מזרחי טפחות שמעניק ריבית של 2.94%, לאחר מכן בנק הפועלים עם ריבית של 2.74% ואחרי כן הבנק הבינלאומי עם ריבית של 2.26%, ולבסוף בנק לאומי שמעניק ריבית של 1.89%.

אין באמור המלצה על הפקדה לפיקדונות כל שכן לבנק זה או אחר. 

נמשיך לעקוב אחר הנתונים ולעדכן אתכם מדי חודש.
 

x