ועדת הכספים תדון בהתנהלות רשות שוק ההון מול סלייס

ועדת הכספים תדון מחר בהתנהלות רשות שוק ההון מול חברת סלייס ושחרור כספים בזמן פעילות המנהל המורשה

 

 
ןעדת הכספים של הכנסת תדון בעניין סלייס. אפי סנדרוב / צילום: דרור סיתהכל, עיבוד: פאנדרןעדת הכספים של הכנסת תדון בעניין סלייס. אפי סנדרוב / צילום: דרור סיתהכל, עיבוד: פאנדר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

ועדת הכספים של הכנסת תדון ביום שלישי הקרוב (25.6) בהתנהלות רשות שוק ההון מול חברת סלייס עוד לפני חשיפת הפרשה ושחרור כספים בזמן פעילות המנהל המורשה אפי סנדרוב.

הדיון יתקיים בעקבות פניית שלושה חברי הכנסת שלום דנינו (הליכוד), שרן השכל (תקווה חדשה) ומירב כהן (יש עתיד), אל יו"ר הכנסת ח"כ אמיר אוחנה (ליכוד) ב-16 ביוני בנושא זה.

על פי טענת חברי הכנסת בפנייתם: "החל מסוף 2022, רשות שוק ההון, שהתנהלה באותה תקופה ללא ממונה במינוי קבע, קיבלה פניות הנוגעות לאי-סדרים בהתנהלות חברת ההשקעות סלייס. למרות הפניות הרבות, וכן הגשת תביעה ייצוגית כנגד החברה, רק לפני כחצי שנה מונה מנהל מורשה לחברה.

"בשל תהליך זה, הוקפאו כל הליכי הניוד ומשיכת הכספים, וחשבונותיהם של כ-100 אלף חוסכים נותרו תחת סלייס ללא יכולת לנהל אותם. בין החוסכים ישנם קשישים רבים שרומו ע"י החברה כך שקופות הגמל שלהם הושקעו בקרנות בעלות סיכון גבוה במיוחד או לא הושקעו כלל. הכספים האבודים משוערים בכ-800 מיליון שקל.

"בשלב זה, לא נמסרו ע"י המנהל המורשה נתונים על כלל החשבונות וסטטוס איתור הכספים. הצפי לסיום הבדיקה הכולל הוא דצמבר 2024 לכל המוקדם. לא ייתכן שבמשך תקופה ארוכה זו, החוסכים יוותרו בחוסר ודאות על כספיהם, ולא יוכלו לנייד את חשבונותיהם לחברות אחרות. יש לכל הפחות לשחרור חלקי של הכספים, וכן לזירוז פעילות המנהל המורשה, או לחלופין לפתוח בהליך פירוק החברה שיאפשר גביית כספים מבעלי המניות".
 

x