הבורסה: מדדי ת"א בירידה

שבוע המסחר נפתח בירידות שערים על רקע המצב הביטחוני, המתיחות ואי-הודאות לגבי פתיחת מלחמה בצפון, על פי הסקירה היומית של שוק ההון ליום ראשון 23.6.2024 מאת הבורסה לניירות ערך

 

 
יובל צוק, קרדיט: גיא אסיאגיובל צוק, קרדיט: גיא אסיאג
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

שוק המניות

שבוע המסחר נפתח בירידות שערים על רקע המצב הביטחוני, המתיחות ואי-הודאות לגבי פתיחת מלחמה בצפון. מדד ת"א-125 ירד בכ-0.5%, ת"א-35 ירד כ-0.2%, ואילו ת"א-90 בלט עם ירידה של 1.5% ואיבוד של יותר מ-8% מתחילת החודש.
בלטו בירידות שתי החברות הדואליות מתחום המוליכים למחצה, *נובה* (3.4%-) *וקמטק* (4.5%-), ששבו מסוף השבוע עם ארביטראז' שלילי.

בין העולות הבולטות היום הדואליות *נייס* (4.2%+), *אודיוקודס* (3.5%+) *ואורמת טכנו* (2.5%+).

אל על הוסיפה 2.9% ומתחילת השנה עלתה כ-25%.

מי שבלטו בין היורדות הן *אלקטריאון* (8.2%-), *אקויטל* (4.9%-), ו*פריורטק* (4.8%-).

כמו כן יש לציין את חברת הפינטק *טריא* שזינקה היום 37.4% ללא דיווח מיוחד...

מדדים ענפיים

מדד ת"א נפט וגז בלט היום עם ירידה של כ-2% ביום אדום בו ירדו כל מניות המדד, ובראשן אנרג'יאן (3.2%-), ישראמקו (3.8%-) ושותפות רציו (2.9%-).

מדד ת"א בנקים-5 הוסיף 1.2% היום.

מדד ת"א נדל"ן, ת"א-בנייה ות"א מניב ישראל ירדו בכ-1.2%-1.3% כל אחד.

שוק איגרות החוב

עליות שערים קלות של כ-0.1% בממוצע במדדי התל-בונד שקלי המובילים, בעוד מדדי התל-בונד צמודי מדד נותרו כמעט ללא שינוי.
בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו היום ירידות שערים של עד 0.3% במסלול צמוד המדד, וירידות גדולות יותר במדדי ההתל-גוב השקליים המובילים של עד 0.8%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה

קרן קיסטון דיווחה על התקשרות בהסכם מסגרת אשראי בסכום של עד 1 מיליארד שקל עם גופים בנקאיים בהובלת בנק הפועלים ובנק דיסקונט, לצורך מימון רכישת מניות *אגד* (המוחזקת על ידה 60%) אשר במימוש מלא של האופציה מגיעות ל-40% הנותרים ממניות אגד.

בנוסף דיווחה *קיסטון* הכחשה לפרסום בעיתונות הכלכלית כי היא בוחנת השקעה *בקבוצת שיכון ובינוי* או בחברת *שיכון ובינוי אנרגיה*.

החברה הביטחונית *אימקו* עדכנה כי חברת בת שלה בארה"ב קיבלה הזמנת רכש חדשה בסך של כ-36 מיליון שקל עבור חברה ביטחונית הפועלת בארה"ב.

חברת הביוטכנולוגיה *קדימהסטם* הודיעה כי בכנס השנתי של האגודה האמריקאית לסוכרת הוצג ופורסם פיתוח משותף של החברה לטיפול בסוכרת.

x