טקטונה רוכשת כ-42% ממניות הוריזון - מניית החברה מזנקת ב-12.2%+

החברה העוסקת בפיתוח תוכנות ומסחר בנכסים דיגיטליים מרחיבה את פעילותה בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים והודיעה על חתימת עסקה לרכישת כ-42% ממניות הוריזון נכסים דיגיטליים

 

 
יוסי ברנע מנכל טקטונה, צילום: אילן בשוריוסי ברנע מנכל טקטונה, צילום: אילן בשור
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

טקטונה, החברה הציבורית הגדולה בישראל הפועלת בתחום הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים, מודיעה כי חתמה על עסקה לרכישת כ- 42% ממניות חברת הוריזון, המעניקה שירותי קניה, מכירה ושמירה של מטבעות קריפטוגרפיים. העסקה נעשתה בהמשך למזכר ההבנות שנחתם בין החברות ובעלי המניות המוכרים בהוריזון, ועודכנה כך שבמועד ההשלמה, תשלם טקטונה תמורה כוללת של כ-11.7 מיליון ₪. 

העסקה כוללת תשלום במזומן בגובה 9.7 מיליון ש"ח לחלק מבעלי המניות בהוריזון בתמורה למניותיהם. בנוסף, טקטונה תשקיע סכום נוסף של 2 מיליון ₪ בהוריזון, בתמורה להקצאת מניות נוספות של הוריזון. לאחר השלמת כל העסקאות הנ"ל, תחזיק טקטונה בכ-42% ממניות החברה. בית ההשקעות אלטשולר שחם ימשיך להיות בעל השליטה בהוריזון ויחזיק בכ- 43% ממניותיה. יתרת מניות הוריזון תוחזק ע"י בעלי מניות נוספים, ביניהם מנכ"ל הוריזון.

עם השלמת העסקה, תפעל טקטונה לתרום להוריזון מניסיונה בתחום הפעילות על מנת להגדיל את בסיס לקוחותיה ושירותיה של הוריזון, וכן להוסיף מוצרים נלווים ומשלימים. כמו כן, טקטונה תמנה שני נציגים לדירקטוריון בהוריזון. 

הוריזון, הנשלטת על ידי בית ההשקעות אלטשולר שחם, מחזיקה ברישיון למתן שירותים בנכס פיננסי מורחב מרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. החברה עוסקת במתן שירותי קניה, מכירה ושמירה של מטבעות קריפטוגרפיים בשיתוף עם המערכת הבנקאית. הוריזון מציעה מגוון שירותים ייחודיים ללקוחותיה, כגון הוראת קבע חודשית לרכישת מטבעות קריפטוגרפים ושירות מימוש מטבעות קריפטוגרפים עבור חברות שהנפיקו מטבעות.

במהלך שנת 2024 הגדילה הוריזון משמעותית את פעילותה. הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2024 עמדו על כ-3.5 מיליון ש"ח, לעומת 4.7 מיליון ש"ח בכל שנת 2023.

אילן שטרק, מנכ"ל הוריזון: "אנו מברכים על הצטרפותה של טקטונה, הסכם זה מהווה הבעת אמון משמעותית בחזון וביכולות החברה. אנו ממשיכים במימוש התכניות האסטרטגיות של החברה ומציגים קצבי צמיחה גבוהים, בין היתר בזינוק מספר הלקוחות ובמחזורי המסחר של החברה. הוריזון פועלת כל העת לקידום חדשנות, אשר נותנת מענה לצרכים המתפתחים של לקוחותינו בעולם משתנה, תוך מתן השירות המקצועי ביותר והשאת ערך רב לכלל לקוחותינו".

יוסי ברנע, מנכ"ל טקטונה: "חתימת העסקה עם הוריזון ובית ההשקעות אלטשולר-שחם מהווה אבן דרך משמעותית עבור טקטונה. אנו מאמינים שהשילוב בין המומחיות של טקטונה בתחום הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים לבין הניסיון והתשתיות של הוריזון בשירותים קריפטוגרפיים יאפשר לנו להציע ערך מוסף ללקוחותינו. אנו נעמיד את הידע, הניסיון, המשאבים והפלטפורמה של טקטונה לטובת הוריזון, במטרה להנגיש לציבור המשקיעים את הכניסה לתחום באופן מפוקח ומוסדר."
את טקטונה ייצג בעסקה עו״ד דניאל מרקוביץ, ראש מח׳ שוק ההון וני״ע, משרד עמית פולק מטלון. את הורייזון ייצג בעסקה עו״ד אורן שנקר, משרד שנקר לקס ושות'.


1 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 79.55 אלפי שקלים טקטונה

קרנות נאמנות שמחזיקות את טקטונה
שם קרן אחוז מהקרן בשקלים כמות ניירות סוג
ורדן Flexible 0.4% 79550 50000 מניות
x