יוליוס בר: משקיעים זרים מגבירים את אחזקותיהם באג"ח ממשלתיות של הודו

אנליסט הכנסה קבועה לאסיה ביוליוס בר, מציין כי "משקיעים זרים מגבירים את אחזקותיהם באיגרות חוב ממשלתיות של הודו (IGBs) לקראת הכללתן במדד JP Morgan"

 

 
משקיעים זרים מגבירים את אחזקותיהם בהודו / איור: פאנדרמשקיעים זרים מגבירים את אחזקותיהם בהודו / איור: פאנדר
 

סוק יין יונג, אנליסט הכנסה קבועה לאסיה, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/06/2024

"משקיעים זרים מגבירים את אחזקותיהם באיגרות חוב ממשלתיות של הודו (IGBs) לקראת הכללתן במדד JP Morgan. 

"הכללת איגרות החוב הממשלתיות של הודו (IGBs) במדד האג"ח של JP Morgan (JPM) לשווקים מתעוררים (EM) צפויה להמריץ את הפעילות הזרה בשוק האג"ח הממשלתי. משקיעים זרים מגבירים את החשיפה שלהם ומתאימים את תיקי ההשקעות לקראת ההכללה הצפויה ב-28 ביוני. מאז הודעת הכללת המדד של JPM בספטמבר 2023, נרשמו תשעת החודשים האחרונים תנועות זרות נטו לאג"ח הכשירות בהיקף של 841 מיליארד INR, עם צפי לעלייה בקצב הזרמות עד סוף החודש.

"על פי רויטרס, הבעלות הזרה על אג"ח FAR (Fully Accessible Route - מסלול נגיש במלואו) הגיעה לשיא של 4.45% מסך אג"ח ה-FAR, לעומת 2.77% לפני החדשות על הכללת המדד. בעוד הגידול באחזקות זרות של IGBs עשוי להעלות חששות מפני פגיעות למצבי בריחת הון ותנודתיות במטבע, הבעלות הזרה על סך IGBs הנפרע עדיין נותרת נמוכה - רק 2.4% (נכון ל-12 ביוני).

"יתר על כן, הבנק המרכזי של הודו (RBI) מנהל באופן הדוק את הרופי ההודי בהתמקדות ביציבות המטבע. במקביל, משקיעים זרים מעבירים את נכסיהם לעבר אג"ח IGB ארוכות יותר, עם פדיון של מעל תשע שנים, לאור התחזיות החיוביות על הודו. השינוי מונע מהיסודות המקרו-כלכליים החזקים של הודו, סיכויי הצמיחה, מיתון האינפלציה והמאמצים המתמשכים לקראת קונסולידציה פיסקלית. ה-INR נותר עמיד ביחס למטבעות אסיה אחרים על רקע חוזק הדולר, והתחזית היציבה של המטבע מעניקה ביטחון למשקיעים להשקיע ב-IGB ללא הגנה מטבעית".

 

x