אורי קרן: "S&P 500 הוא לא תעודת ביטוח"

אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, העביר סקירה וניתוח מעמיק של שוקי העולם בוובינר שקיימה חברת SFP, והשיב בנושא אסטרטגיית ההשקעות הנכונה במדד S&P 500: "זהו מדד מצוין, אך לא תעודת ביטוח. חשוב לפזר את ההשקעות שלכם"

 

 
אורי קרן, מור גמל, צילום: עמי ארליך פאנדראורי קרן, מור גמל, צילום: עמי ארליך פאנדר
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/06/2024

אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, העביר סקירה וניתוח מעמיק של שוקי העולם בוובינר בנושא השינויים האחרונים בעולמות ההשקעות ושוק ההון, שקיימה חברת SFP תכנון פיננסי.

הוובינר התקיים בשבוע שעבר (ראשון) בהשתתפות אלפי לקוחות החברה, בהובלת מנכ"ל SFP ויטלי פלוטינסקי, ובהשתתפות אל"מ במיל' מיכאל זייפה, שנפל בשבי המצרי ושיתף בסיפורו האישי והמרתק.

"ישראל היא שוק המניות הכי זול בעולם המערבי", אמר אורי קרן, שותף ומנהל השקעות ראשי במור גמל, "2022 הייתה שנה קשה מאוד בשוקי העולם, האינפלציה זינקה והיה חשש שדברים יצאו משליטה והעלו את הריבית. 2023 הפתיעה מאוד. העלאת הריבית הייתה אפקטיבית מאוד, והתחלנו לראות תיקונים".

עוד הוסיף ואמר קרן, בסקירה שהעביר, "לא הייתה סיטואציה שהעלו את הריבית מהר כל כך בלי להביא למיתון - ב-2023 זה קרה. המדדים בישראל התנהגו הרבה פחות טוב בעולם - בגלל החקיקה השנויה במחלוקת, האסון והמלחמה". ב-2024 הצפי היה ל-6-5 הורדות ריבית, בינתיים היא הפתיעה לרעה. מניות הטכנולוגיה דוחפות את השוק קדימה, אבל העלייה לא סימטרית".

קרן הוסיף כי "המכפיל בארה"ב עמד ב-5 שנים האחרונות על ממוצע של 18.5 והיום הוא 22, השוק יקר בעשרות אחוזים מהמכפיל הממוצע. ארה"ב הפכה למגנט של הכסף הגלובלי, שאר השווקים בעולם נשארו מאחורה. ישראל היא השוק הכי זול בעולם המערבי. בגלל המלחמה ואי הודאות, לצד ניהול כלכלי שנתפס בעולם כשנוי במחלוקת. מי שמשקיע רוצה פיצוי על זה. המשקיעים בעולם מצפים שדירוג החוב של ישראל, ירד בכמה רמות נוספות.

"החשיפה שלנו כמשקיעים המוסדיים לישראל ירדה לרמות של 27%, הרוב הוא דולרי. ציפינו שאחרי 7 באוקטובר, המדיניות הכלכלית של הממשלה תהיה רציונלית, זה לא קרה, לכן הורדנו את החשיפה לישראל". 

לגבי הנכסים הלא סחירים קרן הסביר כי: "ההיצע של העסקאות בנכסים הלא סחירים הוא גבוה והביקוש הוא נמוך, ואנחנו מצפים שהתשואה הממוצעת הצפויה תהיה גבוהה מבעבר".

בנוגע לשאלה מהי לדעתו אסטרטגיית ההשקעות הנכונה לגבי מדד S&P 500, השיב אורי קרן: "זהו מדד מצוין, אך לא תעודת ביטוח. חשוב לפזר את ההשקעות שלכם. לשווקים יש נטייה לסגת לממוצע, לרוב, אם מדד הציג ביצועים מצוינים תקופה מסוימת, דברים נוטים להתאזן. המדד מאוד מוטה לטכנולוגיה, אם למשל נגלה שההייפ סביב ה-AI היה מוגזם, ייתכן ויהיו תיקונים".
 

x