אנבידיה יורדת בחדות: ירידה ב-13% מהשיא תוך שבוע

אנבידיה רשמה שלושה ימים אדומים ברציפות עם ירידה של 13% מהשיא שלה בשבוע שעבר ומחיקה כוללת של 430 מיליארד דולר. האנליסטים לא מודאגים

 

 
אנבידיה יורדת בחדות / תמונה: Dreamstimeאנבידיה יורדת בחדות / תמונה: Dreamstime
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/06/2024

מניות אנבידיה ירדו אמש (ב') ב-6.7%. יום אדום שלישי לחברת השבבים המובילה בעולם שלקח אותה לירידה כוללת של 13%- מתחת לשיא שלה בשבוע שעבר, ולמחיקה כוללת של 430 מיליארד דולר משווייה.

בשבוע שעבר (ג') מניית (NASDAQ:NVDA) ננעלה בשיא של 135.58 דולר תוך שעקפה את מיקרוסופט, וזינקה למקום הראשון ברשימת החברות הציבוריות בעלות השווי הגבוה ביותר. החגיגה לא נמשכה זמן רב, כאשר כבר באותו השבוע (NVDA) החלה לרדת מדי יום בשלושה ימי מסחר רצופים, עד לירידה של &6.7% אמש, ובסך הכל צניחה של 13%- למחיר של פחות מ-120 דולר בשלושה ימים.

אנבידיה מפתחת מעבדי "על", בעלי עוצמה גבוהה שניתן להשתמש בהם ביישומי בינה מלאכותית (AI). בשנה האחרונה היא מככבת כ"אהובת האנליסטים", אולם כפי שמתגלה, גם המעדן הזה אינו חסין מנפילות.

האנליסטים בוול סטריט לא מודאגים במיוחד

האנליסטים בוול סטריט לא מודאגים או מוטרדים באופן מיוחד מצניחת אנבידיה. אולי כיוון שהחברה מייצגת הבטחה גלומה לעתיד ה-AI, וייתכן שבעקבות הידיעה שהחברה מתכננת להתרחב עוד ולפרוש את טכנולוגיית ה-AI שלה במרכזי נתונים בבעלות חברת הטלקום Ooredoo הקטארית, ב-בקטאר, אלג'יריה, תוניסיה, עומאן, כווית והמלדיביים. בכך היא מבטיחה גישה למקורות הכנסה חדשים נוספים (על פי הפרסומים ב-Bussines Insider). 

לאנבידיה אין כרגע הרבה "תחרות" בשוק הנישתי של יחידות עיבוד גרפיות תואמות בינה מלאכותית (GPUs), כפי שאומרים אנליסטיים בוול סטריט, על פי הפרסומים, ועם זאת הם מצייינים, קשה להישאר לאורך זמן "מלכת השוק" בתעשייה כל כך רווחית.

שור או דובי?

אז האם אנבידיה היא "שור" או "דובי"? תלוי את מי שואלים.

יש לזכור כי אנבידיה היא מנייה של שוק נישתי כאמור, וככל שהנישה מצומצמת, כך הסיכון גדל. ייתכן ואנליסטים רבים פשוט אופטימיים מדי לגבי מניית אנבידיה, אולם חלקם "המפוקח" יותר, מעדיפים לראות אותה מתקנת קודם ואולי מושכת כ-25% יותר, בטרם הם מחליטים.
 

x