יוצא לדרך: פרויקט לבניית 780 יחידות דיור באופקים

התקבל היתר בנייה ראשון לפרויקט עומרים בשכונת אפיקי נחל באופקים

 

 
הפרויקט באופקים / צילום: יחצהפרויקט באופקים / צילום: יחצ
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/06/2024

לפני מספר ימים ניתן היתר בנייה ראשון לפרויקט הגדול בשכונת אפיקי נחל וביום ראשון 16.6 הונחה אבן הפינה לפרויקט במעמד ראש העיר איציק דנינו. 

פרויקט עומרים בשכונת אפיקי נחל החדשה מונה 780 יחידות דיור, ביוזמת שתי חברות יזמיות בעלות ניסיון רב בנגב- חברת סלעית וקבוצת בראל שאחראית גם על הביצוע והוא מלווה על ידי בנק הפועלים לעניין חוק המכר.

שיווק הפרויקט החל בינואר 2024 ועד כה נמכרו מעל 340 דירות, כאשר בימים האחרונים עלו הדחפורים על הקרקע והאיכלוס צפוי בעוד כ- 36 חודשים. 

בשכונת אפיקי הנחל מתוכננות להיבנות למעלה מ 7000 יחידות דיור בצפיפות נמוכה של5.4  יח״ד לדונם נטו והיא למעשה עיר חדשה שנבנית בתוך אופקים כאשר על פי התכניות השכונה תחובר בעתיד הקרוב לשמורת נחל אופקים באמצעות גשר עילי למעבר כלי רכב ואופניים לצד טיילת להולכי הרגל.

פרויקט עומרים של קבוצת בראל וחברת סלעית משתרע על כ- 74,000 מ"ר בסמוך לכניסה החדשה לעיר ויבנו בו 780 יחידות דיור ב 20 בניינים בארבעה מתחמים מתוכם 562  דירות נמכרות בשוק חופשי וכן 4,400 מטר משרדים ותעסוקה. הפרויקט שהוא הגדול בשכונה החדשה מתוכנן כשכונה חכמה התואמת את דרישות וצרכי המשפחה במאה ה- 21 בסמוך לתחנת הרכבת, 18 דקות נסיעה לקריית התקשוב והמודיעין של צה"ל,  12 דקות מבאר שבע ו 65 דקות נסיעה ברכבת לתל אביב. 

הבניינים בפרויקט עומרים יהיו בגובה של בין 8-10 קומות והוא מציע דירות 3 חדרים החל מ- 1.35 מיליון, דירות 5 חדרים החל מ1.69 בתנאי מימון נוחים: 10/90 ומפרט טכני עשיר.

במסגרת ההיתר הראשון ניתנו היתרים ל 8 בניינים וסה"כ ל 362 יחידות דיור.

בנאומו בטקס אמר ראש העיר אופקים, איציק דנינו: "אופקים הפכה מעיר שהצעירים שלה בורחים ממנה לעיר שהצעירים בורחים אליה. לא בכדי אופקים ממשיכה לצמוח, להתפתח, לגדול ולקלוט אליה עוד ועוד תושבים איכותיים ומשפחות צעירות אשר מחפשות את העיר הנכונה עבורם לגדל בה ילדים עם מערכת חינוך טובה, עם שירותים איכותיים לתושב, עם חיי תרבות וקהילה ועם מבט אל עבר העתיד. אני רוצה להודות ליזמים הנהדרים על שבחרו בעיר אופקים עבור הפרויקט הנפלא הזה, הבעת האמון בעיר ובמהפך שאנו מבצעים בה ראויה לתודה. נמשיך לפעול יחד, בשיתוף פעולה עם כלל אגפי העירייה על מנת להבטיח שתושבי אופקים יקבלו את התוצאה הטובה ביותר עבורם ובזמן הטוב ביותר."

בזכות הסכמי הגג אופקים תשליש את גודלה בשנים הקרובות 

בשנים האחרונות עוברת אופקים פריחה משמעותית. העיר שמרוחקת כ 12 ק"מ מבאר שבוע ו 24 ק"מ מעזה, מגלה יציבות מרשימה וצמיחה של האוכלוסיה לא מעט בזכות שני הסכמי גג שנחתמו עם המדינה והטבת מס כמעט מקסימלית בסך 18%, שמבטיחים את עתידה של אופקים  לאחר שמדינת ישראל השקיעה מיליארדי שקלים מתוך כוונה להפכה לעיר עצמאית ומשגשגת.
אופקים היא לא היחידה שחתמה עם מדינת ישראל על הסכמי גג אלא שלנהירה של תושבים ומשקיעים לעיר יש סיבה משמעותית נוספת. הקרבה לפארקי ההייטק והתעסוקה- גב ים נגב ועידן הנגב המרוחקים 20 דקות נסיעה מהעיר ומאכלסים חברות ישראליות ובינלאומיות מהמובילות בתחומן דוגמת סיסקו מערכות, אלביט מערכות, רפאל, התעשייה האוויריתIBM, EY, ORACLE, NVIDIA, WIX, DELL ,PLAYTIKA , RAD, ועוד. 

גם אזור התעשייה שקד כולל כבר כיום למעלה מ- 30 חברות ומפעלים ובהם: FLEX, קליר, אורון, נגב אקולוגיה, פלסטופק, תריסורג, רדימיקס, ועוד. גם התעשייה האווירית מקימה מפעל חדש באופקים שישמש לייצור ציוד אלקטרוני בטכנולוגיות מתקדמות בהשקעה של 50 מיליון שקל.

כיום מונה העיר כ-32 אלף תושבים ובעשור הקרוב היא מתעתדת לשלש את מספר תושביה ולמעלה מחצי מיליון מ"ר מתוכננים להיבנות בחלק מתוכנית הפיתוח ועידוד התעסוקה והקידמה בעיר בפרט ובאזור הדרום בכלל. אופקים כלולה כחלק מתוכנית יישובי המטרה של צה"ל וכפועל יוצא מכך יושקעו משאבים רבים בתשתיות, פיתוח, הנגשת וקידום העיר לטובת קליטת אלפי התושבים החדשים. יש לציין עוד כי אופקים מובילה בתחום החינוך כאשר 88% מהנבחנים תלמידים בכיתה זכאים לתעודת בגרות וגודלה של כיתה ממוצעת נמוך מהממוצע הארצי ועומד על 24.7 תלמידים.
במסגרת תכנית "עיר שווה" יוקם בשנים הקרובות מרכז הייטק חדש, אשר יפרוש חסותו על עשרות סטארט אפים, מיזמי חדשנות והשקעות כלכליות. 

קצב הצמיחה הדמוגרפית המרשים של העיר הוא גם תוצר של פתיחת תחנת הרכבת בעיר וחניכתו של כביש המחבר לבאר שבע. שני אלה קיצרו משמעותית את טווחי הנסיעה לבירת הנגב ולגוש דן מה שמושך אליה משפרי דיור מבאר שבע והאיזור שבחרו לקנות דירה ענקית ולצאת עם יתרה לאחר מכירת הדירה שלהם.

לדברי מנכ"ל סלעית, שייקה נפחא, לא מעט מהמשקיעים שרוכשים אצלנו דירות בפרויקט עומרים, מגיעים דווקא מהפריפריה של גוש דן שמאמינים שמה שאינטל עשתה לקריית גת, יעשו חברות ההייטק שמציפות את איזורי התעשיה הסמוכים לאופקים ויהפכו אותה למוקד משיכה משמעותי למשפחות צעירות. כידוע, המפתח למשיכת תושבים הוא תעסוקה.

פרויקט עומרים באפיקי נחל

הדירות בעומרים מעוצבות בסגנון הבוהו שיק ותוכננו עבור משפחות צעירות ומשפרי דיור, המחפשים דירה מרווחת ומעוצבת, המותאמת בדיוק לצרכיהם. כך נוצר תמהיל דירות מגוון המותאם למנעד רחב של קהלים - דירות 3 חד', דירות 4,5 חד' מרווחות עם מרפסות ענקיות וגולת הכותרת – דירות 6 חדרים ופנטהאוזים מפוארים עם מרפסות נוף ענקיות. לכל אחת מהדירות סטנדרט מוקפד ועשיר, תכנון אופטימלי, חלל אירוח וחדרי שינה גדולים, מטבח אופן ספייס, סוויטת הורים מפנקת, ומפרט מוקפד ועשיר. 

סגנון הבוהו שיק מאופיין במראה אקלקטי אך מעודן, תוך שימוש בטקסטורות ובחומרים מגוונים. יסודות הסגנון כוללים גוונים טבעיים, עושר חומרי של קש, חבלים, ראטן, עץ וכמובן טקסטיל רך במגוון מרקמים. 

דורון אבקסיס, משנה למנכ"ל קבוצת בראל: "חברת בראל רואה בפרויקט עומרים כפרויקט דגל ומתייחסת אליו בהתאם הן בתכנון והן בביצוע. החברה תיישם מספר שיטות ביצוע מהמתקדמות ביותר בשוק, כולל את שיטת הבנייה החדשנית של בראל UPSIDE DOWN. בשיטה זו, מערכות התשתית של הבית מועברות מהרצפה לתקרה, וכל זה מחופה בתקרת גבס דקורטיבית כסטנדרט. כך, מתקבל פתרון אלגנטי שמאפשר מיקום תאורה נסתרת וגישה נוחה לתשתיות הבית".
 

x