סוחר בקסם נאמנות נעצר לחקירה בחשד לתרמית

רשות ני"ע עצרה לחקירה סוחר בקסם קרנות נאמנות שעל פי החשד ביצע עסקאות מתואמות מול חברו בני"ע שבהן סחר עבור קרנות הנאמנות וגרף רווחים לא חוקיים בשווי של כמיליון וחצי שקל

 

 
רשות ניע עצרה לחקירה / תמונה: AI פאנדררשות ניע עצרה לחקירה / תמונה: AI פאנדר
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/06/2024

טלטלה בשוק ההון עם חשיפת פרשת תרמית ני"ע בכספים משמעותיים של החוסכים בקסם קרנות נאמנות. 

על פי הפרסום בכלכליסט, עצרה רשות ניירות ערך לחקירה אתמול (ג') את ניר מנדס, סוחר זוטר בקסם קרנות נאמנות, אשר על פי החשד ביצע בעזרת חברו, סהר ורון, תרמית ני"ע בכספי החוסכים, באמצעותה גרף כמיליון וחצי שקל רווחים שחולקו בין שניהם. 

רשות ני"ע מעלה חשדות כלפי הסוחר ניר מנדס לביצוע עבירות נוספות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה ועבירות על חוק השקעה בנאמנות. החשוד שוחרר אמש למעצר בית עד יום חמישי. 

על פי הממצאים הראשוניים שפורסמו בכלכליסט, ניר מנדס ששימש כאחראי על ביצוע פעולות מסחר בחשבונות הקרנות, בקסם קרנות נאמנות, השתמש בגישתו לחשבונות הקרנות של החוסכים לצורך ביצוע עסקאות מתואמות בין חשבונות הקרנות ובין חשבונות פרטיים, דבר אשר הוביל למצג שווא בשערי ניירות הערך. 

מנדס וחברו ורון יצרו, על פי החשדות, רווחים לא חוקיים בשווי של כמיליון וחצי שקלים "על חשבון" לקוחות קסם, וחילקו את הרווחים ביניהם.

על פי פרוטוקול הדיון שנוהל בבית משפט השלום בת ים, אמר עו"ד אבי ארוניס, היועץ המשפטי של מחלקת החקירות של רשות ני"ע: "מדובר בכספי ציבור, כספי חיסכון בהיקפים משמעותיים. לפי החשד, מנדס חבר לחברו הטוב - סהר ורון - חשוד נוסף, וביצע יחד איתו ובתיאום פעולות מסחר רבות, בין חשבונות הקרנות שהוא היה אמון על המסחר בהן ובין חשבונות פרטיים של חברות. הפעולות שבוצעו בין החשבונות היו עסקאות עצמאיות ומתואמות. דבר זה יצר מצג שווא והשפיע על שערי ניירות ערך בדרכי תרמית. מטרת הפעילות הייתה להסיר רווחים לחשבונות הפרטיים על חשבון הקרנות. בסך הכל במהלך כשנתיים וחצי הפיקו החשבונות הפרטיים רווח של כמיליון וחצי שקל, כאמור על חשבון כספי הקרנות. החשודים נהגו להתחשבן ביניהם באמצעות כספי מזומן שנמשכו ע"י ורון, כאשר חצי מהרווחים לפי החשד הועברו למנדס".

מקסם נמסר בתגובה: ״נסייע בכל האמצעים העומדים לרשותנו לרשויות החוק על מנת שימצו את החקירה בענין זה. בשום שלב לא נפגע אף לקוח של קסם".

x