הראל תשקיע 235 מיליון שקל נוספים בתדהר ותעלה את שווייה מעל ל-4.2 מיליארד שקל

קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מעמיקה את שותפותה בקבוצת תדהר - הקבוצה תשקיע 235 מיליון שקל נוספים ותחזיק לאחר העסקה ב-15% מקבוצת תדהר; העסקה משקפת לתדהר שווי של מעל ל-4.2 מיליארד שקל

 

 
יאיר המבורגר, יור קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: גבע טלמור; גיל גבע, יור קבוצת תדהר, צילום: עופר חג`יוב; עיבוד: פאנדריאיר המבורגר, יור קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, צילום: גבע טלמור; גיל גבע, יור קבוצת תדהר, צילום: עופר חג`יוב; עיבוד: פאנדר
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/06/2024

קבוצת תדהר וקבוצת הראל ביטוח ופיננסים חתמו הבוקר, יום ד' 26 ביוני 2024, על הסכם בו הראל השקעות רוכשת כ-5% נוספים מקבוצת תדהר, תמורת כ-235 מיליון ש"ח בעסקה המשקפת לתדהר שווי של כ 4.2 מיליארד ₪ אחרי הכסף, זאת לאחר שבאוגוסט האחרון רכשו גופים מקבוצת הראל 10% מהקבוצה. 

קבוצת תדהר הינה מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל וחברת הנדל"ן הפרטית הגדולה בישראל. יו"ר קבוצת תדהר הינו גיל גבע, ומנכ"ל קבוצת תדהר הינו אורי לוין.
תדהר הוקמה לפני 30 שנה ע"י גיל גבע ואריה בכר, ובהמשך הצטרף מארק ויסמן כשותף. תדהר החלה את דרכה כקבלן מבצע והתפתחה במהלך השנים להיות חברה יזמית-קבלנית מובילה, בעלת יכולות יוצאות דופן בכל תחומי הנדל"ן אשר מאפשרות לה ליזום פרויקטים גדולים ומורכבים, בלוח זמנים קצר ובאיכויות גבוהות ביותר. 

תדהר מעסיקה היום כ-1000 עובדים מתוכם כ–250 מהנדסים. עד היום תדהר בנתה למעלה מ-20,000 דירות וכ-2 מיליון מ"ר של משרדים, תעסוקה, מסחר ולוגיסטיקה. תדהר מובילה את הענף בסטנדרטים של איכות, שרות, קיימות וחדשנות.

שיתוף הפעולה בין החברות החל בשנת 2020, אז תדהר והראל הקימו מיזם משותף להקמה וניהול של נכסי נדל"ן מניבים בהיקף של 1,000,000 מ"ר במהלך השנים הקרובות. שיתוף הפעולה בין החברות החל בשנת 2020, אז תדהר והראל הקימו מיזם משותף להקמה וניהול של נכסי נדל"ן מניבים בהיקף של 1,000,000 מ"ר במהלך השנים הקרובות. באוגוסט 2023 שיתוף הפעולה עלה מדרגה, כשהראל רכשו 10% מתדהר תמורת כ-390 מיליון ש"ח בעסקה המשקפת לתדהר שווי של כ 3.9 מיליארד ש"ח אחרי הכסף. 

בן המבורגר, סגן יו"ר קבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר: "הגדלת השקעתנו בקבוצת תדהר משקפת את הערכתנו לניהול המקצועי ולאיכות הפרויקטים של תדהר ולפוטנציאל להצפת ערך עתידי בתיק ההשקעות הפיננסיות של הראל השקעות. אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה המתהדק בין שתי הקבוצות יאפשר לנו להשתתף בפרויקטים מובילים בתחום. ההשקעה הזו בחברה ישראלית בעת הזו היא הוכחה נוספת לאמון העצום שיש לקבוצת הראל במדינת ישראל ובחוסנה".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים אמר: "העמקת השותפות האסטרטגית עם תדהר מבטאת את אמוננו ביכולות החברה ובפוטנציאל הצמיחה שלה. הגדלת ההשקעה בתדהר היא תוצאה של היכרות מעמיקה עם האסטרטגיה של החברה, יכולתיה היזמיות והביצועיות ושל אמון בהנהלת החברה ובעליה. להערכתנו, החברה ערוכה להתמודד עם המציאות המורכבת של המשק המקומי בכלל ושוק הנדל"ן בפרט תוך ניצול מיטבי של הזדמנויות שיביאו בעתיד להצפת ערך מהותית".

גיל גבע, יו"ר קבוצת תדהר אמר: "אנו גאים על העמקת השותפות בין הראל לקבוצת תדהר, ומודים למנהלי הראל על הבעת אמון נוספת בנו. קבוצת תדהר ממשיכה לקטוף הישגים רבים בזכות התרבות הערכית, השיטה ומעל לכל בזכות אנשי תדהר. אני מבקש להודות לכל אנשי תדהר הנהדרים אשר עמלו רבות בתקופה מורכבת זו, וכי עסקה זו יצא לפועל בזכותם".

אורי לוין, מנכ"ל קבוצת תדהר אמר: "הרחבת השותפות עם הראל הינה הבעת אמון משמעותית בקבוצת תדהר ובפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה. הראל בחרה להעמיק את ההשקעה אחרי שנה של שותפות והכרות עמוקה עם תדהר, התרבות הארגונית הייחודית, היכולות יוצאות הדופן ופוטנציאל יישום התוכנית האסטרטגית שלנו. אני רוצה להודות לכל האנשים הנפלאים בתדהר, שבזכותם אנו מובילים את החברה לפסגות חדשות".

את קבוצת תדהר יצגו עורכי הדין אלדד כורש, אורית ישראלי, אפי לוי וזהר פלסז ממשרד עורכי הדין פישר ושות׳.

את קבוצת הראל יצגו בעסקה עורכי הדין עופר זוזובסקי ויצחק כהן יהונתן ממשרד עורכי הדין שבולת.

x