בלקרוק: הריכוז במניות הטכנולוגיה הוא פיצ`ר של ה-AI ולא באג

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה לראלי של מניות הטכנולוגיה בארה"ב ששברו את שיא כל הזמנים הודות למגזר הטכנולוגיה

 

 
ריכוז במניות הטכנולוגיה / איור: פאנדרריכוז במניות הטכנולוגיה / איור: פאנדר
 

יחידת המחקר, בלקרוק
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/06/2024

יחידת המחקר של מנהלת ההשקעות בלקרוק התייחסה בסקירתה לראלי של מניות הטכנולוגיה בארה"ב, ששברו את השיא של כל הזמנים הודות למגזר הטכנולוגיה:

אנחנו פחות מודאגים מאשר אחרים בשוק לגבי קבוצת מניות הטכנולוגיה שמובילות לרווחים. מדוע? ראשית, ההתרגשות סביב הבינה המלאכותית זוכה למענה מחברות טכנולוגיה, אשר עומדות ואף מתעלות על ציפיות הרווח הגבוהות. שנית, שולי הרווח של מגזר הטכנולוגיה אמנם מובילים את השוק, אך הם מתאוששים גם במגזרים אחרים בשל התקררות האינפלציה. אנחנו ממשיכים עם הקצאת משקל יתר במניות בארה"ב.

אנחנו חושבים שהרווחים החזקים של מניות הטכנולוגיה ניזונו מההתמקדות של השוק בבינה מלאכותית וממשקיעים שהעדיפו איכות נוכח אי-הוודאות ברמת המאקרו והשוק. מגזר הטכנולוגיה עלה השנה ב-30%, כמעט פי ארבעה בהשוואה ליתר ה- S&P 500. במבט לאחור לשנת 2023, הדומיננטיות של הטכנולוגיה ברורה עוד יותר: מגזר זה זינק ב-100% מאז, בעוד שאר המדד עלה ב-24%. בינה מלאכותית היוותה פקטור משמעותי להצגת הביצועים הטובים ביותר עבור חברות הטכנולוגיה. אנליסטים צופים שאלו יעלו ב-20% ב-12 החודשים הקרובים - הרבה מעל התחזיות לשאר השוק. חברות הטכנולוגיה סיפקו עד כה ציפיות גבוהות: הרווחים שלהן צמחו ב-23% משנה לשנה ברבעון הראשון. בעולם שבו שינויים מבניים גדולים מניעים תשואות עכשיו ובעתיד, אנו רואים את ההשפעות בטווח הקצר והארוך של AI על רווחי החברות.

כמו כן, החברות הטכנולוגיות המובילות הן רווחיות מאוד ובעלות קופת מזומנים גדולה, מה שמאפשר להן לממן את הבנייה של תשתיות AI, כמו מרכזי נתונים. ייתכן שחיפוש אחר איכות כזו גם דרבן משקיעים לנהור למניות בארה"ב אפילו יותר בשבועות האחרונים, כאשר עמיתיהם האירופים נסוגו. חלק ניכר מהשפל במניות האירופיות הגיע לאחר תוצאות הבחירות לאיחוד האירופי וההודעה על בחירות בזק בצרפת.

החוזק הטכנולוגי של ארה"ב מאפיל על רווחים שמתרחבים גם למגזרים אחרים - עלייה של כ-8% עד כה השנה. שמונה מתוך 11 מגזרי S&P 500 ראו מרווחים גבוהים יותר ברבעון הראשון לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 
הסיבה היא צמיחת תוצר נומינלי, שדומה כי תישאר מעל הממוצע שלפני המגפה בשל אינפלציה גבוהה יותר. תחזית זו נראית סבירה גם כאשר קצב הצמיחה הריאלית, או הצמיחה מותאמת האינפלציה, מאט. האינפלציה שירדה מרמות השיא שלה - אם כי נותרה גבוהה - הפחיתה את הלחץ על המרווחים. 

לכן, אנו רואים הזדמנויות מגזריות כאשר התיאבון לסיכון גדל. אנו עדיין מתעדפים את מגזר שירותי הבריאות (healthcare), שמסתייע בהתאוששות בדו"חות, חדשנות בתעשיית התרופות, והזדקנות האוכלוסייה. אנחנו גם אוהבים את המגזר התעשייתי - כיוון שהוא יעזור לבנות את התשתית הדרושה לבינה מלאכותית ולמעבר לעולם דל-פחמן. החיווט מחדש של שרשראות האספקה ​​לאורך קווים גיאופוליטיים ישפיע אף הוא על המגזר התעשייתי, כאשר חברות ומדינות מקרבות את הייצור לבית.

 מה יכול לעצור את העלייה במניות הטכנולוגיה? השווקים עלולים לאבד אמון, אם התקוות לבינה מלאכותית ידעכו - למשל אם ירגישו שההוצאות התאגידיות על בינה מלאכותית לא השתלמו. כמו כן, כל שינוי רגולטורי המגביל את האימוץ של AI יכול גם להשפיע על הפוטנציאל של הבינה המלאכותית להמשיך ולתמוך במניות הטכנולוגיה. בתרחיש אחר ופחות סביר, מגזרים אחרים יכולים לקפוץ מעל מגזר הטכנולוגיה אם הצמיחה תאיץ, והאינפלציה תרד מספיק כדי לאפשר לפדרל ריזרב להוריד את הריבית בשיעור גבוה מהצפוי.

בשורה התחתונה: הריכוז במניות הטכנולוגיה בארה"ב הוא פיצ'ר, ולא באג, של גל הבינה המלאכותית. אנחנו נשארים עם משקל יתר במניות בארה"ב באופק טקטי של שישה עד 12 חודשים. אנחנו מתעדפים גם את המגזר התעשייתי ואת מגזר שירותי בריאות, ככל שהעליות במניות מתרחבות.

x