פסגות מוכרת לגיזה את פעילות חבר הבורסה תמורת 82 מיליון שקל

במהלך נוסף ליציאה מאחזקותיה בתחום הפיננסים, מוכרת פסגות את פעילות חבר הבורסה לקבוצה בראשות גיזה תמורת 82 מיליון שקל

 

 
רני צים / צילום: מאיר אדרירני צים / צילום: מאיר אדרי
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/06/2024

פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות ממשיכה את המהלך של יציאה מאחזקותיה בתחומי הפיננסים וההשקעות.

הקבוצה חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת מלוא החזקותיה (100%) בחברת פסגות ניירות ערך, הפועלת בין השאר בתחום הברוקראז' ושהינה גם בעלת רישיון של חבר הבורסה וכן למכירת המותג "פסגות".

הרוכש הינו תאגיד ייעודי שיוקם על ידי גיזה זינגר אבן, פירמת הייעוץ הפיננסי והבנקאות להשקעות הגדולה והמובילה בישראל (תחזיק 80% מהזכויות) ואחרים, אשר יכלול גם את מר יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של החברה. 

תמורת העיסקה מסתכמת בכ- 25 מיליון שקל תמורת הפעילות, ובתוספת תמורת המזומנים וההון החוזר שעומדים לרשות החברה הנרכשת, כאשר סכום זה עשוי להשתנות בהתאם למאזן החברה במועד השלמת העיסקה ולהתאמות שיוסכמו עליהם לאחר בדיקת הנאותות שיבצע התאגיד הרוכש. נכון ליום 31 במרץ 2024, סך התוספות לתמורה בגין מזומן והון חוזר עומדות על כ-57 מיליון ש"ח ולפיכך התמורה הכוללת עומדת על כ-82 מיליון ש"ח.

רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות: "קבוצת פסגות עושה היום צעד נוסף ביישום הצעדים עליהם הכריזה. מכירת פעילות חבר הבורסה מהווה את השלב האחרון של יציאת הקבוצה מתחום שוק ההון. בהמשך לכך, כבר הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום של התעשיות הביטחוניות, המתאפיינת בצמיחה וברווחיות, ושעשויה להניב לבעלי מניותיה של פסגות ערך רב בשנים הבאות".

דניאל לבנטל, יו"ר ומנכ"ל פסגות: "פסגות עשתה כברת דרך משמעותית בתקופה האחרונה, כאשר בחודש מאי האחרון השלמנו את מכירת חברת קרנות הנאמנות לאיביאי בתמורה לכ-147 מיליון שקל, בהמשך למכירת פעילות הקרנות וניהול התיקים לקבוצת הפניקס. בנוסף, הודענו על הקדמת פירעון של  אגרות החוב שלנו, ולאחרונה דיווחנו גם על חתימת מזכר הבנות לרכישת חברת רובו-טים הפועלת בתחום הבטחוני הצומח בקצבים משמעותיים. בכך יושלם יישומה של התכנית לממש את פעילות בית ההשקעות, לחזק את איתנותה הפיננסית של החברה, ולהיכנס לתחום פעילות חדש ומבטיח".

x