עלייה בעלות כיסוי הנכות וירידה בעלות כיסוי המוות בקרנות הפנסיה

רשות שוק ההון מפרסמת טיוטת עדכון למערך ההנחות הדמוגרפי בקרנות הפנסיה וביטוחי חיים ובין הממצאים העיקריים שעלו בנוגע לקרנות הפנסיה החדשות ניכרת עלייה בעלות כיסוי הנכות וירידה בעלות כיסוי המוות שמשלמים העמיתים

 

 
עלייה בעלות כיסוי הנכות בקרנות הפנסיה / איור: פאנדרעלייה בעלות כיסוי הנכות בקרנות הפנסיה / איור: פאנדר
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/06/2024

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מפרסמת היום (יום ה') טיוטת עדכון למערך ההנחות הדמוגרפי בקרנות הפנסיה וביטוחי החיים. הפרסום מתבסס על תוצאות מחקרים אקטואריים שערכה הרשות ומשמשים את קרנות הפנסיה וחברות הביטוח בהערכת גובה העתודות ועלויות הכיסויים הביטוחיים.

הממצאים העיקריים שעלו בנוגע לקרנות הפנסיה החדשות הם כי חלה עלייה בעלות כיסוי הנכות וירידה בעלות כיסוי המוות שמשלמים העמיתים. התארכות תוחלת החיים כפי שעולה מנתוני קרנות הפנסיה היא המשך של המגמה שנרשמה בשנים האחרונות. בהתאם לנתונים המעודכנים צפויה ירידה קלה בשיעור ממוצע של כ-0.5% בגובה הקצבה של פנסיונרים חדשים. 

גם בנתונים שמתייחסים לפוליסות ביטוח חיים נרשמה המשך מגמה של עליה בתוחלת החיים שצפויה להביא לחיזוק עתודות הביטוח בגין פוליסות ישנות. מגמה זו צפויה להביא גם לגידול במקדם ההמרה לקצבה בפוליסות שנמכרו החל משנת 2013 בהן אין מקדם מובטח. גידול זה צפוי להיות מתורגם לקיטון בגובה הקצבה החודשית לפורשים חדשים בשיעור ממוצע של כ-1%.

חברות הביטוח וקרנות הפנסיה נדרשות לחשב את התחייבויותיהן לבעלי פוליסות הביטוח ולעמיתי הקרנות. אומדנים אלו מתבססים, בין השאר, על מערך הנחות דמוגרפי ולוחות תמותה, אשר מתעדכנים מעת לעת על סמך תוצאות מחקרים שעורכת ומפרסמת רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון. במחקרים אלו, מתבססת הרשות על נתונים עדכניים ועל שיטות אקטואריות מקובלות.

x