בנק ירושלים מכר 90% מתיק הלוואות מסחריות בשווי 300 מיליון שקל למנורה מבטחים

מנורה מבטחים רכשה מהבנק 90% מתיק הלוואות מסחריות בשעבוד דירות מגורים, בהיקף של 300 מיליון שקלים. במסגרת העסקה נחתם בין הצדדים גם הסכם ניהול, לפיו הבנק ימשיך לתפעל את ההלוואות עד לפירעונן

 

 
בנק ירושלים מכר את תיק האשראי למנורה / תמונה: dreamstimeבנק ירושלים מכר את תיק האשראי למנורה / תמונה: dreamstime
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/06/2024

בנק ירושלים ממשיך להעמיק ולהרחיב את פעילותו בתחום מכירת תיקי אשראי:  אמש (ד') נחתמה עסקה למכירת 90% מתיק משכנתאות מסחריות בהיקף של 300 מיליון שקלים, לחברת הביטוח מנורה מבטחים. זוהי עסקה ראשונה עם חברת מנורה מבטחים והיא מצטרפת לעסקאות רבות שעשה הבנק עם גופים מוסדיים לרכישת תיקי משכנתאות.

בשנים האחרונות מוכר הבנק באופן שוטף תיקי הלוואות לדיור, כחלק מהאסטרטגיה העסקית שלו. בשנה האחרונה מכר הבנק לחברת מגדל בשתי עסקאות 90% משני תיקי משכנתאות בהיקף 680 מיליון שקל בסה"כ. ב-2019 מכר הבנק 80% מתיק משכנתאות שלו שהיקפו היה 350 מיליון שקל.

במסגרת עסקה זו מוכר הבנק לראשונה תיק הלוואות מסחריות, אשר מגובות בביטחון דירות מגורים. בנק ירושלים הוא בנק  אשר מתמחה בתחום המימון לדיור, ובמיוחד בבניית פתרונות לסיטואציות מורכבות בסגמנטים שונים של לווים ושל נכסים. מכירת תיק ההלוואות תאפשר לבנק להפנות משאבים נוספים לצמיחה ולהרחבת היצע המוצרים שלו.

משה עומר, משנה בכיר למנכ"ל, מנהל חטיבה פיננסית ואסטרטגיה של בנק ירושלים, מסר:  "כחלק מאסטרטגיית ניהול ההון שלו, בנק ירושלים פועל בשנים האחרונות לפתח באופן מתמיד תשתיות להעברת סיכון אשראי ולפינוי הון. מכר תיקי משכנתאות לגופים מוסדיים מאפשר לנו להרחיב את הפעילות העסקית של הבנק, ולהמשיך לספק פתרונות מימון ייחודיים ללקוחות כל הבנקים בכל מגזרי האוכלוסייה. חברת מנורה הינה שותף ותיק של הבנק בפעילויות האשראי שלו, ואני מברך על ההזדמנות להרחיב את שיתוף הפעולה עם צוות ההשקעות של מנורה בעסקה ראשונה מסוגה בשוק המוסדי". 

ניר מורוז, משנה למנכ״ל מנורה מבטחים ומנהל אגף השקעות, מסר: "כחלק מהרחבת הפעילות בתחום האשראי הלא סחיר בקבוצת מנורה אנו פועלים להרחיב את טווח הפעילויות וסוגי העסקאות בהן אנו משקיעים. אנחנו מברכים על השלמת העסקה, אשר צפויה להניב לעמיתים תשואה עודפת על בסיס תיק הלוואות מגובות בטוחה, בפיזור רחב במסגרת הפעילות הענפה מול גופים בנקאיים אנו שמחים על הרחבת הפעילות מול בנק ירושלים ומאמינים שהעסקה תוכל לשמש כבסיס לפעילות עתידית נוספת".

x