מנכ"ל מזרחי טפחות: "אנחנו חווים יציאה של משקיעים פיננסים זרים משוק ההון הישראלי"

מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, משה לארי, אמר את הדברים בכנס כלכלי שהתקיים בתל אביב אתמול, והוסיף: "המדינה נמצאת בצומת כלכלי מסוכן ביותר ונדרשות החלטות קשות"

 

 
משה לארי, מנכל מזרחי טפחות / צילום: מזרחי טפחותמשה לארי, מנכל מזרחי טפחות / צילום: מזרחי טפחות
 

דניאל דותן, עורכת משנה
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/06/2024

"המדינה נמצאת בצומת כלכלי מסוכן ביותר ונדרשות החלטות קשות", כך אמר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, משה לארי, בכנס כלכלי שבו השתתף אתמול ונערך בתל אביב.  

״הורדת הדירוג של ישראל שהייתה באפריל, מעידה על כך שפרמיית הסיכון של המדינה נמצאת ברמות מאוד גבוהות״. לארי הוסיף ואמר.

לדברי משה לארי: ״אנחנו חווים יציאה של משקיעים פיננסים זרים משוק ההון הישראלי, וזהו סימן מדאיג נוסף למצבה הבעייתי של מדינת ישראל, לא רק בתחום הביטחוני והכלכלי, אלא גם בזירה המדינית". 

 "התקופה הנוכחית היא היסטורית, מכיוון שאנו נמצאים בצומת הכלכלי המסוכן ביותר לישראל מאז היווסדה. מדובר ברגעים קריטיים לחוסנה של כלכלת המדינה, וחייבים לדעת שלא לעולם חוסן. גם לא בתחום הכלכלי״, הזהיר מנכ״ל הבנק.

עוד לארי ציין, כי ״על הממשלה להגדיר מסגרת עבודה פיסקלית שבתוכה יש לקבל גם החלטות קשות, ובהן: לפעול להורדת הגירעון על פני שנים אל מתחת ל-4% כבר בשנים 2025-26; יחס חוב-תוצר הלאומי, צריך לחזור בטווח הקצר לרמה שמתחת ל70% ואפילו 68%, ובעוד מספר שנים לחזור ל-60%; נדרשת פעולה נחושה להגדלת ההכנסות, ובכלל זה הגדלת המע"מ ומס החברות, ביטולי פטורים והנחות למיניהן, וגם להטיל מיסים חדשים; לנקוט צעדים מיידיים להקטנת הוצאות הממשלה, תוך הקצאת השימושים באופן יעיל ונכון ויצירת מנועי צמיחה עתידיים״.

x