עיצומים כספיים בסך 5 מיליון שקלים הוטלו על הבנקים

6 עיצומים כספיים צרכניים בסך כולל של 5 מיליון שקלים הוטלו על תאגידים בנקאיים בעקבות הפרה של הוראות צרכניות, לפי סקירת פניות הציבור של הפיקוח על הבנקים וצעדים להגנת הצרכן לשנים 2023-2022

 

 
עיצומים כספיים על הבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדרעיצומים כספיים על הבנקים / מזרחי טפחות, צילום: יחצ מזרחי טפחות; הבנק הבינלאומי, צילום: אייל טואג; תמונות הפועלים, לאומי ודיסקונט: dreamstime; עיבוד: פאנדר
 

נטלי גרין
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2024

הפיקוח על הבנקים פרסם היום (א') סקירת פניות הציבור וצעדים להגנת הצרכן לשנים 2023-2022, בדגש על פעילות הפיקוח במלחמת "חרבות ברזל".

הממצאים עיקריים מהסקירה מעלים, כי 6 עיצומים כספיים צרכניים בסך כולל של 5 מיליון שקלים הוטלו על תאגידים בנקאיים בעקבות הפרה של הוראות צרכניות.

כ-33 מיליון ש"ח - הוחזרו לקבוצות לקוחות בעקבות הטיפול בליקויים רוחביים שאותרו מתוך בירור תלונה פרטנית, בדומה למנגנון פיצוי בתביעות ייצוגיות.

2.5 מיליון ש"ח - הוחזרו בשנים 2023-2022 ללקוחות במסגרת טיפול בתלונות פרטניות בפיקוח על הבנקים. כ-30% מהתלונות נמצאו מוצדקות וכ-70% לא נמצאו מוצדקות (מתוך הפניות שבהן הכריע הפיקוח).

עוד עולה מהסקירה כי כ-70% מהתלונות שהתקבלו בפיקוח על הבנקים עסקו באיכות השירות הבנקאי, באמצעי תשלום, באשראי ובחשבון עובר ושב. מעל ל-76,000 בקשות ותלונות - טופלו ישירות על ידי נציבויות תלונות הציבור בתאגידים הבנקאיים בשנים 2023-2022. כ-14 מיליון ש"ח - הוחזרו לציבור במסגרת טיפול בתלונות ובקשות ישירות על ידי התאגידים הבנקאיים.

המפקח על הבנקים, דניאל חחיאשוילי: "על רקע המלחמה פעל הפיקוח על הבנקים כבר מתחילת המערכה כדי לוודא שלקוחות המערכת הבנקאית יקבלו שירותים בנקאיים חיוניים, וכי המערכת הבנקאית תמשיך ברציפות תפקודית ותפעל ברגישות מוגברת למתן מענה לצורכי הלקוחות והקשיים שהתמודדו עמם. הצעדים בהן נקט הפיקוח בתקופת המלחמה הם ביטוי להגשמת היעדים המרכזיים של הפיקוח על הבנקים - שמירה על יציבות והוגנות של המערכת הבנקאית תוך מתן הקלות ותמיכה ללקוחות בתקופת חירום".

x