רובי קפיטל: צפי לגידול של כ- 50% בהתחלות בנייה במסגרת קבוצות רכישה בשנה הקרובה

על פי ההערכות בחברת רובי קפיטל, גידול נוסף צפוי בשנה שאחריה

 

 

 
מיקי ברגר, צילום: יקיר פולקמיקי ברגר, צילום: יקיר פולק
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2024

על פי ההערכות של חברת רובי קפיטל המתמחה במימון והשקעות בנדל"ן, בשנה הקרובה צפויה עלייה של כ- 50% בהתחלות הבנייה במסגרת קבוצות רכישה וגידול נוסף צפוי בשנה שאחריה.

מיקי ברגר, סמנכ"ל מימון וליווי פיננסי בחברת רובי קפיטל, מציין כי כאשר בוחנים את נתוני התחלות הבנייה במסגרת קבוצות רכישה (נתוני למ"ס) ניתן לראות שבשנה האחרונה (אפריל 2023 עד מרץ 2024) חלה ירידה בבנייה בפועל והחלו להיבנות 415 יח"ד בלבד במסגרת קבוצות, לעומת 525 יח"ד במסגרת קבוצות רכישה בתקופה המקבילה אשתקד ו – 1,335 יח"ד בשנה שקדמה לה.

בחברה מעריכים כאמור כי בהמשך שנת 2024 ובשנת 2025 קצב התחלות הבנייה יגדל באופן משמעותי ממספר סיבות. הראשונה, גידול של פעילות קבוצות הרכישה על רקע העלאת הריבית במשק מאז אפריל 2022. יזמים שרכשו קרקעות יקרות ועלויות המימון הכבידו עליהם מכרו את הקרקעות לקבוצות רכישה וכן חל גידול בהתארגנות של קבוצות לצורך התמודדות משותפת במכרזי מנהל. למרות הגידול שראינו בשטח בהתארגנות הקבוצות וברכישת קרקעות הוא לא בא לידי ביטוי בגידול בהתחלות הבנייה כי זמן המימוש מרגע הרכישה ועד קבלת המימון וההיתר הוא ארוך יותר בקבוצות רכישה מאשר בפרויקטים רגילים.

x