מה חושבים מומחי מגדל שוקי הון על המשך המגמה העולה בוול סטריט?

במגדל שוקי הון סבורים כי הזינוק של מדד הנאסד"ק המשיך את השנה החלומית שהמדד רשם ב-2023, וחושפים את הצפי שלהם להמשך למגמה והשוק

 

 

 
עמית כהן, מנהל השקעות במגדל ניהול תיקים, צילום: אייל טואגעמית כהן, מנהל השקעות במגדל ניהול תיקים, צילום: אייל טואג
 

מורן שקד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2024

"הבורסות האמריקאיות מסכמות מחצית שנה ראשונה חיובית למדי, בהובלת מדד הנאסד"ק שטיפס בכ-20% מתחילת השנה, ובכך המשיך את השנה החלומית שרשם ב-2023, בסיכומה זינק ביותר מ-40%" אומר עמית כהן, מנהל השקעות במגדל ניהול תיקים.
 

במגדל שוקי הון מציינים כי אין כרגע טריגר שמפריע לשוק להמשיך להתקדם.

"בשלב הנוכחי נראה כי המשקיעים בשוק ממתינים לראות המשך צמיחה משמעותית בתחום הבינה המלאכותית – בין אם בתוצאות הכספיות של החברות הפועלות בתחום, או לחלופין בפיתוחים חדשים משמעותיים בתחום, כהצדקה להמשיך ולמשוך את השוק קדימה", כהן מציין.

נוסף לכך, כהן אומר, כי "במקרה בו נתוני המאקרו בכלכלה האמריקאית ימשיכו להפגין עוצמה כפי שהם עושים בתקופה האחרונה, הדבר צפוי לספק גם כן תמיכה להמשך הכיוון החיובי". 

עוד לדברי כהן, למרות שבשלב הנוכחי ציפיות המשקיעים מהשווקים גבוהות למדי, "אין כרגע טריגר שמפריע לשוק להמשיך להתקדם, אבל אם תגיע הפתעה – בין אם התדרדרות ביציבות הגיאו-פוליטית העולמית, ובין אם שינוי מגמה בקשר לרמות האינפלציה ותוואי הריבית בשוק האמריקאי – הדבר עלול להוביל לשינוי כיוון בשווקים". 

עוד מציין כהן בקשר לזירה האמריקאית, כי "לקראת חודש ספטמבר עלולה לגבור התנודתיות בבורסות בארה"ב, עם ההתקדמות לקראת מועד הבחירות לנשיאות שם, נוכח מה שנראה כרגע כקרב צמוד בין שני המתמודדים. אבל ככלל, הנתונים מהעבר מראים כי שנים של בחירות לנשיאות בארה"ב מתאפיינות בדרך כלל בשוק חיובי". 

מניות הטכנולוגיה ותנאי המאקרו משכו למעלה

בקשר למחצית השנה שמסתיימת כעת מסביר כהן, כי "את השווקים משכו ענקיות הטכנולוגיה, ובראשן יצרניות השבבים, שהציתו את דמיון המשקיעים בכל הנוגע לפוטנציאל הגלום לפעילותן העתידית בתחום הבינה המלאכותית המתפתח. אותן מניות היו אחראיות על עיקר התשואה החיובית שנרשמה בבורסות האמריקאיות בסיכום מחצית השנה, ובבורסות רבות נוספות בעולם שנהנו מעליות בעקבות כך". 

מלבד יצרניות השבבים, בהן בלטה מעל כולן אנבידיה שמנייתה זינקה בסיכום מחצית השנה בכ-160% והפכה אותה לאחת החברות הגדולות בעולם מבחינת שווי שוק, כהן מזכיר גם את אפל, גוגל ומטא, "שאמנם אינן מייצרות שבבים, אולם גם בעסקיהן זיהו המשקיעים פוטנציאל לצמיחה עתידית דרמטית בזכות פיתוחים מבוססי בינה מלאכותית". 

לצד ה"הייפ" הגדול בתחום הבינה המלאכותית, כהן מציין כי גם נתוני המאקרו תמכו בכיוון החיובי. לדבריו, "במחצית הראשונה של השנה נרשמה התקררות בשיעורי האינפלציה בשוק האמריקאי וגם באירופה, ולצד זאת נתוני האבטלה המשיכו להעיד על עוצמת שוק העבודה האמריקאי. בעקבות כך, נרגעו החששות שעלו בשנה שעברה בקשר למיתון אפשרי שיירשם בכלכלה האמריקאית בטווח הזמן הקרוב – עניין שסיפק תמיכה לעליות בשווקים". 

בקשר לזירה המקומית מוסיף כהן, כי "בישראל בסיכום מחצית השנה הראשונה השוק נע בין אופטימיות לפסימיות, על רקע חוסר היציבות הגיאופוליטית, ונהנה מתמיכת מניות הטכנולוגיה הדואליות שהפגינו עוצמה כחלק מעליות השערים שרשם הענף בשוק האמריקאי. באם לא תירשם הרעה ביטחונית משמעותית בזירה המקומית, השוק עשוי להמשיך ולהתקדם". 
 

הדובר הינו בעל רישיון ניהול תיקים במגדל ניהול תיקי השקעות (1998) בע"מ, מקבוצת מגדל שוקי הון. אין באמור התחייבות להשגת תשואה/רווח ו/או למניעת הפסדים. האמור אינו תחליף לייעוץ/שיווק השקעות, המתחשב בצרכים המיוחדים לכל אדם. לקבוצת מגדל שוקי הון ו/או למי מטעמה עשוי להיות עניין אישי בנושא ו/או אחזקות בנכסים ו/או בסקטורים ו/או באפיקים ו/או במדינות שהוזכרו, והם מנהלים ו/או עשויים לנהל נכסים מהסוג שהוזכר ו/או מכשירי השקעה בסקטורים/אפיקים/מדינות אלה ו/או שהשקעותיהם עשויים לכלול נכסים המשתייכים לסקטורים/אפיקים/מדינות אלה. ההערכות בכתבה, מהוות מידע צופה פני עתיד ולכן התממשותן אינה וודאית, ואינה בשליטת קבוצת מגדל שוקי הון ו/או מי מטעמה.

 
x