מכירת קופות סלייס יוצאת לדרך

המנהל המורשה מפרסם הזמנה להציע הצעות לרכישת פעילות הקופות המסלוליות של סלייס ושתי קופות גמל בניהול אישי (IRA)

 

 

 
אפי סנדרוב, מנכ״ל עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות, צילום: דרור סיתהכלאפי סנדרוב, מנכ״ל עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות, צילום: דרור סיתהכל
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
30/06/2024

המנהל המורשה ימשיך לנהל שתי קופות גמל נוספות בניהול אישי (IRA) שאינן עומדות למכירה בשלב זה.

התנעת הליך המכירה מתאפשרת בהתאם לאישורו של בית המשפט, ובהמשך לטיפול בליקויים בקופות העומדות למכירה, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים המבוצעים על ידי המנהל המורשה וצוותו.

בקופות אלו כ- 95,000 עמיתים, שהם כ- 90% מלקוחות סלייס, ונכסים בהיקף של כ – 1.8 מיליארד שקלים.

המנהל המורשה של סלייס מפרסם היום (א') הזמנה להציע הצעות לרכישת זכויות הניהול של הקופות המסלוליות של סלייס, זאת בהמשך לאישורו של בית המשפט המחוזי שניתן לפני כשבוע במסגרת הליך ת"א 58451-01-24 אשר מתנהל בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

הליך המכירה כולל הצעה לרכישת זכויות הניהול של סלייס בקופות הגמל הבאות: 4 קופות מסלוליות: קופת גמל לחיסכון, קופת גמל להשקעה, קופת גמל להשקעה "חיסכון לכל ילד" וקרן השתלמות. בקופות המסלוליות כ-95,000 עמיתים, שהם כ-90% מכלל לקוחות סלייס ונכסים מנוהלים בהיקף של כ- 1.2 מיליארד שקלים. 

בנוסף, מוצעת למכירה גם פעילותן של שתי קופות גמל מסוג "קופת גמל בניהול אישי" המנהלות נכסים בהיקף של כ – 600 מיליון שקלים. 

המנהל המורשה ימשיך לנהל שתי קופות גמל נוספות בניהול אישי (IRA) שאינן עומדות למכירה בשלב זה ואשר בהן הפקידו עמיתים סכומים העולים על 2 מיליארד שקלים. 

כזכור, לנוכח ליקויים רבים שנמצאו בפעילות סלייס, החל מסוף דצמבר 2023 מינה הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון את רו"ח אפי סנדרוב כמנהלה המורשה של החברה בהתאם לחוק. מאז מינויו, פועל המנהל המורשה, יחד עם צוותו, באינטנסיביות ובמישורים רבים, על מנת לתקן את הליקויים הרבים שנמצאו בפעילות סלייס תחת הניהול הקודם ולהבטיח ככל האפשר הגנה על כספי העמיתים וחזרה לפעילות סדירה.  

במסגרת זו, נמצא כי מעבר לליקויים החמורים בפעילות הקופות בניהול אישי של סלייס, גם בקופות המסלוליות, התגלו פערים וליקויים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים שחייבו תיקון. התיקון יושלם בימים הקרובים.

מטרת המכירה הינה להשיב לפעילות סדירה את הקופות הנמכרות מתוך כוונה שלקוחות סלייס בקופות אלה ימשיכו להיות מנוהלים בידי גוף מקצועי.
 
נדגיש כי כל הכספים המנוהלים בקופות המסלוליות בסלייס, מנוהלים במקצועיות תחת ועדת ההשקעות החדשה שמונתה על ידי המנהל המורשה, בראשות פרופ' דן עמירם, המופקד על הקתדרה לשוקי הון ומוסדות פיננסים באוניברסיטת תל אביב בעל ניסיון עסקי רב כחבר ויושב ראש של ועדות שונות במועצות מנהלים של תאגידים ומוסדות פיננסים. 

יצוין עוד כי לפני מספר שבועות נפתחה מחדש האפשרות לכניסה לאזור האישי לעמיתי הקופות המסלוליות באתר סלייס.

לפרטים נוספים בדבר הליך המכירה ותנאיו יש לעיין בנוסח ההזמנה להציע הצעות שפורסמה על ידי המנהל המורשה. ניתן לעיין בנוסח המודעה גם באמצעות אתר האינטרנט של סלייס בכתובת www.slice.co.il  ("ההזמנה להציע הצעות"). יובהר כי הוראות ונהלי הליך המכירה המחייבים הם כמפורט בהזמנה להציע הצעות, בנוהל המכירה ויתר מסמכי העסקה שיפורסמו על ידי המנהל המורשה בערוצים הרשמיים לכך. כן יובהר, כי אין לראות בפרסום זה כהצעה לציבור לרכוש ניירות ערך (כמשמעותה בחוק ניירות ערך, התשכ"ח-1968) ו/או כמצג או כהתחייבות כלשהם מצד סלייס ו/או המנהל המורשה ביחס לסלייס, פעילותה או הליך המכירה כאמור. 

אפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס אמר היום: "יציאה להליך מכירת הקופות המסלוליות ושתי קופות גמל בניהול אישי, היא צעד משמעותי מאד שנועד להבטיח לכ-90% מלקוחות סלייס חזרה לפעילות סדירה תחת גוף מנהל מקצועי. עמלנו רבות בחודשים האחרונים על תיקון הליקויים שנמצאו בקופות אלו מתוך כוונה לצאת להליך מכירה יעיל. 

אנחנו נוקטים ונמשיך לנקוט בכל האמצעים האפשריים על מנת לטפל בליקויים החמורים שנמצאו ביתר קופות הגמל בניהול אישי (IRA), וביחס ל"קרנות האדומות" שמהוות חלק מקופות אלה - לאתר את הנכסים ולקבל אותם לחשבונות שינוהלו בנאמנות בצורה מיטבית והכל מתוך מחויבות עמוקה לשמירה על זכויות העמיתים." 

x