יוליוס בר: "התחזקות האירו בתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת"

קספר קוצ׳לי, כלכלן בבנק לניהול העושר יוליוס בר, מציין כי שוקי האג"ח והאירו הגיבו בשלילה להכרזה על בחירות הבזק, אך קיימות החוב לא אמורה להוות בעיה מיידית בהתחשב בכך שממשלת צרפת משלמת כיום ריביות נמוכות על יתרת החוב שלה

 

 

 
Photo-Romolo-Tavani-Dreamstime.comPhoto-Romolo-Tavani-Dreamstime.com
 

קספר קוצ׳לי, כלכלן בבנק לניהול העושר יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/07/2024

קספר קוצ'לי, כלכלן ביוליוס בר: "התחזקות האירו בתגובה לתוצאות הבחירות בצרפת".

הבחירות בצרפת אתמול, שהתאפיינו בשיעור ההצבעה הגבוה ביותר בסיבוב הראשון מאז 1997, זעזעו את מבנה הרוב הקיים בפרלמנט הצרפתי. מפלגת הימין Rassemblement National (RN) זכתה ב-33.4% מהקולות ביום ראשון, בעוד ברית האנסמבל של נשיא צרפת מקרון ספגה הפסד כואב וצנחה ל-20%. ברית השמאל Nouveau Front Populaire  עברה גם היא את אנסמבל עם 29% מהקולות.

עם זאת, חיזוי חלוקת המושבים באסיפה הלאומית של 577 עדיין קשה, שכן 500 הבחירות המחוזיות בדרך לסיבוב שני ביום ראשון הבא. לאור שיעור ההצבעה הגבוה, מספר לא מבוטל של מועמדים העפילו לסיבוב השני, מה שהוביל לכך שכ-306 מחוזות הולכים ל-3 התמודדויות. במהלך העימותים ביום ראשון בלילה התברר כי מועמדים שיסיימו במקום השלישי עשויים לפרוש מהמרוץ, מה שיאפשר למצביעים שתמכו בקואליציית השמאל ובשורות מקרון בסיבוב הראשון להתאחד מאחורי מועמד אחד ב"חזית רפובליקנית" ולמנוע ממועמדי ה-RN לזכות במושבים.

בעוד שה-RN קרובה מתמיד להשגת רוב מוחלט, עדיין סביר להניח שאף מפלגה לא תצליח להשיג את 289 המושבים הדרושים לרוב מוחלט. כתוצאה מכך, הפרלמנט התלוי יישלט על ידי גושי השמאל, המרכז והימין היריבים, ובסופו של דבר יגביר את חוסר היציבות הפוליטית אם לא יצליחו להסכים על ממשלה מתפקדת.

שוקי האג"ח והאירו הגיבו בשלילה להכרזה על בחירות הבזק, אך קיימות החוב לא אמורה להוות בעיה מיידית בהתחשב בכך שממשלת צרפת משלמת כיום ריביות נמוכות על יתרת החוב שלה. תוצאות הסיבוב הראשון הפחיתו את הסיכוי לרוב מוחלט של ימין או שמאל, והפחיתו עוד יותר את הסיכונים ליישום שינויים במדיניות הפיסקלית המונעת על ידי ההוצאות.

בהתאם לכך, האירו התחזק בתגובה, וחזר לכיוון היעד שלנו של EUR/USD 1.08, והפחית חלק מהירידה הקשורה לסיכוני הבחירות.
x