תחזית הדירוג של ג׳י סיטי עולה משלילית ליציבה

החברות S&P מעלות ומידרוג מעלות את דירוג ג׳י סיטי לאור שיפור בנזילות

 

 

 
חיים כצמן, מייסד ומנכ״ל ג׳י סיטי, צילום: ג׳י סיטיחיים כצמן, מייסד ומנכ״ל ג׳י סיטי, צילום: ג׳י סיטי
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/07/2024

חברות הדירוג מעדכנות היום את תחזית הדירוג של ג'י סיטי משלילית ליציבה לאור שיפור בנזילות, מאשררות את דירוג החברה ב-"ilA3/ilA-", ומעניקות דירוג גבוה יותר בנוטץ' אחדilA2/A  לאג"ח חדשה שבכוונת החברה להנפיק. 

חברת הדירוג מידרוג מעלה את אופק הדירוג של ג'י סיטי משלילי ליציב ומאשררת את דירוג סדרות החוב של החברה (דירוג A3 לסדרות יא', יב', יג', יד', טז', יז' ו-יט' ודירוג A2 לסדרות טו' ו-יח'). מידרוג מציינת בדוח הדירוג, בין היתר, כי אישור הדירוג ושינוי אופק הדירוג משלילי ליציב נובעים מהירידה בחוב הפיננסי של החברה בשנה האחרונה, התייצבות הנזילות ברמה מספקת וגמישות פיננסית הולמת לרמת הדירוג. מידרוג מציינים כי הקיטון בחוב נטו נבע בעיקר ממימוש נכסים בהתאם לתכנית האסטרטגית של החברה, והוא צפוי להימשך בשנה הקרובה וכי נזילות החברה נשענת על בסיס יציב יותר של יתרות נזילות בהשוואה לשנתיים האחרונות לאחר שהחברה ביצעה מהלכים לגיוס מוצלח של חוב מובטח בנכסים.

מידרוג מציינים עוד כי "הפרופיל העסקי של החברה נתמך בהיקף פעילות בולט לחיוב, פיזור גיאוגרפי רחב ותיק נכסים איכותי ומבוזר וכי להערכתה, החברה תוסיף להקטין את רמת החוב נטו בשנים 2024-2025 באמצעות מימוש נכסים שתמורתם תשמש לפרעון חוב ורכישה עצמית של אג"ח של הקבוצה. מידרוג מוסיפה כי אופק הדירוג היציב משקף את הערכתה ליכולת של החברה להמשיך לעמוד בתוכניותיה הן בתוכנית המימושים והן במחזורי החוב וכפועל יוצא לשפר את הפרופיל הפיננסי שלה. החברה עודנה במהלכם של שינויים ארגוניים ומבניים אך הטרק רקורד החיובי של החברה בהוצאה לפועל של מהלכיה ממתן במידה מסוימת חוסר ודאות זו". 

חברת P&S מעלות ציינה כי מאז דוח הדירוג האחרון שפרסמה ביוני 2023, המשיכה ג'י סיטי ליישם את תוכנית מכירת הנכסים, כחלק ממדיניותה להורדת המינוף וחיזוק הנזילות, וביצעה בתקופה זו מימושים בהיקף של כ- 1.5 מיליארד ש"ח שתמכו בנזילותה. עוד מציינת כי התשואות על איגרות החוב של החברה ירדו, וברבעונים האחרונים היא הנפיקה אג"ח בהיקף של כ- 1.9 מיליארד ש"ח במספר הנפקות מוצלחות. בנוסף מעלות מציינת כי החברה ביצעה מהלכים תומכי נזילות נוספים כגון הארכת תוקף מסגרות האשראי החתומות שברשותה. לפיכך, מעלות מעריכים כי חל שיפור בפרופיל הנזילות ובנגישות החברה לשוק ההון והם מעריכים את נזילותה כהולמת.

מעלות ציינה בדוח הדירוג כי תיק נכסי החברה המשיך להציג ביצועים תפעוליים טובים, כולל צמיחה של כ- 9% ב- NOI מנכסים זהים ברבעון הראשון של 2024 לעומת הרבעון מקביל אשתקד, עלייה ממוצעת של כ- 7% בפדיונות השוכרים, שיעור התפוסה יציב של כ- 95% בממוצע והמשך גיוון גאוגרפי ונכסי.

ג'י סיטי מתעתדת להנפיק סדרת אג"ח חדשה, סדרה כ', שתובטח בשעבוד ראשון על המרכז המסחרי Targowek בוורשה, בהיקף של עד 690 מיליון ע.נ, ובחברות הדירוג סבורים כי הנפקה זו תתמוך בפרופיל הנזילות של החברה – ומעניקים לסדרה זו דירוג גבוה יותר ".

חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל G City: "העובדה שחברות הדירוג מעלות את תחזית הדירוג שלהם לחברה מהווה הבעת אמון שלהן בתכנית האסטרטגית שלנו למכירת נכסים ומיקוד עסקי שאותה אנו מיישמים בהצלחה. מאז פרסום תוכנית המכירות מימשנו נכסים בהיקף של כ-4 מיליארד שקל ואנו ממשיכים לממש נכסים שאינם בליבת הפעילות שלנו ולהקטין את המינוף על פי התכנית, זאת לצד התייעלות עסקית  לרבות הקטנת עלויות מטה ותפעול. לאחרונה חתמנו על מכתב כוונות מפורט (LOI) למכירת המרכז המסחרי Flora הממוקם בעיר פראג, צ'כיה מורת כ- 232 מיליון אירו. בימים אלו אנו מתחילים לאכלס פרויקט מגורים להשכרה בפולין הכולל 442 דירות, שיושכרו בשכ"ד גבוה בכ-30% מהשכ"ד שבתכנית העסקית, ובטמפה, פלורידה כבר קיבלנו טופס 4 חלקי לבניין בן 334 דירות שבנינו ואנו משכירים שם דירות, שאכלוסו יחל בקרוב, בשכר דירה גבוה בכ-40% משכר הדירה שתוכנן".

לגרף ג׳י סיטי לחצו כאן

4 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 0 אלפי ב ג׳י סיטי
קרנות נאמנות שמחזיקות את ג׳י סיטי.

שם קרן

אחוז מהקרן

בשקלים

ברק אולטרה ת"א 125 פי 3

0.72%

54578.75

ברק אולטרה ת"א 90 כפליים 

0.29%

634.5

ברק גמישה

0.21%

7170.6

אלטשולר שחם סופה מניות

-0.66%

-4373420.5


x