יו"ר פוריה פיננסים: "הנגיד יותיר את הריבית על כנה"

יו"ר פוריה פיננסים אור פוריה מעריך כי הנגיד יותיר את הריבית על כנה בהחלטת הריבית בשבוע הבא. פוריה: "תמחור חסר משמעותי בשוק הישראלי"

 

 

 
נגיד בנק ישראל, פרופ` אמיר ירון, צילום: דוברות בנק ישראל, עיבוד: פאנדרנגיד בנק ישראל, פרופ` אמיר ירון, צילום: דוברות בנק ישראל, עיבוד: פאנדר
 

אור פוריה, יו"ר פוריה פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/07/2024

בנק ישראל צפוי לפרסם את החלטת הריבית בשבוע הבא. חוסר הוודאות במשק הישראלי עדיין גבוה, שער הדולר נמצא סביב רמות של 3.76-3.77, מחירי השילוח הימי ממשיכים לטפס ולהגדיל את הלחצים האינפלציוניים, עלייה בפרמיית הסיכון של ישראל בחודש האחרון, עלייה במחירי השכירויות, גם לאור ביקוש מצד מפוני המלחמה - כל אלה אינם תומכים בהורדת ריבית בהודעה הקרובה, ולכן בנק ישראל צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, וזאת למרות הפתעה חיובית במדד המחירים לצרכן האחרון, וצפי למדד נמוך בחודש יוני, בעיקר בשל השפעות עונתיות.

אני ממשיך לזהות ולהצביע על תמחור חסר משמעותי בשוק הישראלי, שהעמיק בשבועות האחרונים לאור חוסר הוודאות בחזית הצפונית. מאחר שחזית זו כבר מתומחרת באופן מסוים בשווקים, ירידות כתוצאה מהתלקחות בחזית זו עשויות להיות קצרות טווח ומוגבלות, ומאידך פוטנציאל העלייה בתרחיש של הסכם עשוי להיות משמעותי מאוד.
x