ביולייט מרוויחה מעסקת אקזיט של בלקין ויז`ן בה היא משקיעה - המניה מזנקת ב-15.44%+

בלקין ויז`ן הישראלית שביולייט מחזיקה בכ-4% ממניותיה נמכרת לענקית בריאות העין הבינלאומית Alcon בתמורה כוללת של עד כ-466 מיליון דולר. במועד ההשלמה קיבלה ביולייט תמורה מיידית בסך של כ-9 מיליון שקל במזומן, וכן היא זכאית לתמורה עתידית נוספת של עד 40.7 מיליון שקל בכפוף לעמידה באבני דרך

 

 

 
יעקב מיכלין, מנכ״ל ביולייט, צילום: אהרון גדליהיעקב מיכלין, מנכ״ל ביולייט, צילום: אהרון גדליה
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/07/2024

חברת ביולייט, המשקיעה בחברות העוסקות בפיתוח תרופות ומכשור רפואי למחלות עיניים, מדווחת היום על השלמת עסקת המיזוג בין חברת בלקין ויז'ן, שביולייט מחזיקה בכ-4% ממניותיה, לענקית בריאות העין הבינלאומית Alcon בתמורה כוללת של עד כ-466 מיליון דולר: כ-81 מיליון דולר במעמד השלמת העסקה ועד כ-385 מיליון דולר נוספים מותנה בעמידה באבני דרך בקשר עם יעדי הכנסות ממכירות שנתיות של מוצרי בלקין על ידי אלקון.

בהתאם לתנאי העסקה, ביולייט תקבל תמורה מיידית בסך של כ-9 מיליון שקל במזומן, וזכאית לתמורה עתידית נוספת של עד כ-40.6 מיליון שקל (כ-10.8 מיליון דולר) שתשולם, כאמור, בתשלומים עיתיים כתלות בעמידה באבני דרך הקבועות בהסכם המיזוג. 

יעקב מיכלין, מנכ"ל ביולייט: "השלמת עסקת המכירה של בלקין ויז'ן לאלקון היא אות כבוד לתחום רפואת העיניים הישראלי ודוגמה מצוינת ליכולתה של ביולייט לזהות חברות מובילות בתחום, עם הנהלה איכותית, ולהגיע עד שלב האקזיט.בלקין ויז'ן היא דוגמא ישראלית מצוינת לשילוב יכולות הנדסיות בתחום הלייזרים, החומרה והתוכנה ורתימת חוזקות בתחומים אלה לפתרון קליני משמעותי עבור חולי הגלאוקומה. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנכ"לית בלקין, מאז הקמתה, גב' דריה למאן-בלומנטל ולכל הצוות על ההתמדה הרבה, העבודה הקשה וההישג הגדול".

במסגרת ההודעה של אלקון על השלמת עסקת המיזוג עדכן אחד מבכיריה כי  השלמת עסקת המיזוג מרחיבה את פורטפוליו הטיפול במחלת הגלאוקומה הקיים של אלקון ובכוונתה להאיץ את הרחבת השימוש בטכנולוגיית DSLT כטיפול קו ראשון ברחבי העולם באמצעות מכשיר הלייזר שפותח על ידי בלקין לטיפול בגלאוקומה.

בלקין ויז'ן עוסקת בפיתוח ומכירות של מכשיר לייזר המכונה Eagle®  שמטרתו לאפשר לחולי גלאוקומה לקבל טיפול לייזר יעיל כטיפול ראשוני במחלה בטכנולוגיית DSLT. 

ביולייט מחזיקה ומשקיעה בחברות פורטפוליו בתחום המחלות והטיפולים בעיניים וזאת באמצעות השקעה, ניהול, פיתוח ומסחור של פרויקטים וטכנולוגיות ו/או מוצרים בתחומי המכשור הרפואי המתקדם, תרופות, דיאגנוסטיקה ורפואה דיגיטלית  בתחום העיניים, אשר מטרתם לתת מענה לצורך ממשי הקיים בתחום המחלות והטיפולים בעיניים. חברות הפורטפוליו ומוצרי העיניים השונים שלהם נמצאים בשלבי פיתוח, קליניים (או פרה קליניים) ומסחריים שונים, החל מפיתוח ראשוני ועד מכירות.

x