יוליוס בר: "פוליטיקה קואליציונית בדרום אפריקה: טריטוריה לא ידועה וסיכון לחילוקי דעות"

ננאד דיניק, מחקר אסטרטגיית הון ביוליוס בר מציין: "שיפורים בחזית הרווחים הפוליטיים, הכלכליים והתאגידיים הובילו אותנו לשדרג את הדירוג שלנו על מניות דרום אפריקה מתת-משקל לניטרלי"

 

 

 
Photo-Chormail-Dreamstime.comPhoto-Chormail-Dreamstime.com
 

ננאד דיניק, מחקר אסטרטגיית הון, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/07/2024

פוליטיקה קואליציונית בדרום אפריקה: טריטוריה לא ידועה וסיכון לחילוקי דעות.

שיפורים בחזית הרווחים הפוליטיים, הכלכליים והתאגידיים הובילו אותנו לשדרג את הדירוג שלנו על מניות דרום אפריקה מתת-משקל לניטרלי. הקבינט החדש של ממשלת האחדות הלאומית (GNU) (שהוכרז ב-30 ביוני) כולל 12 מתוך 34 חברים ממפלגות האופוזיציה. הברית הדמוקרטית (DA) הנוטה למרכז-ימין מחזיקה כעת בתפקידי שרים בתחומים מרכזיים, כגון ענייני פנים וחקלאות, וגם בתפקידי סגן במשרדים חיוניים שיכולים להגביר את הצמיחה הכלכלית, כגון פיננסים, מסחר ותעשייה ואנרגיה וחשמל.
 
אנו מאמינים כי מינויי הקבינט הידידותיים לשוק של חברי הקונגרס הלאומי הלא-אפריקאי (ANC) הם חיוביים להשקפת המדיניות של המדינה ויכולים לזרז רפורמות מבניות חשובות שעשויות להעלות את הצמיחה הכלכלית החלשה שחוותה בעשור האחרון. עדות נוספת לשיפור הרקע בדרום אפריקה מגיעה מחזית האנרגיה. המדינה הייתה נקייה מעומסים מאז אמצע מרץ בעקבות שיפור התחזוקה, יישום תוכנית הפעולה לאנרגיה (EAP), הגדלת כושר הייצור ומעורבות המגזר הפרטי.
 
כמו כן, אנו רואים כי המניות בדרום אפריקה חוו עדכוני אפסייד משמעותיים בציפיות הרווח (+5.1% לשנת 2024E בחודש האחרון) בהשוואה לעמיתיהם בשווקים מתעוררים (EM), שם חלה הרעה בהערכות (-1.0% לשנת 2024E). הרווחים צפויים לצמוח בקצב משמעותי של 28.4% y/y בשנת 2024 ו-22.4% בשנת 2025, לאחר התכווצות של כמעט 30% בשנת 2023. גם מדדי הערכת השווי עדיין נראים זולים למדי למרות הראלי שלאחר הבחירות.
 
כסיכון חיסרון גדול, אנו מדגישים כי פוליטיקה קואליציונית ברמה הלאומית בדרום אפריקה היא טריטוריה לא ידועה ונושאת את הסיכון של חילוקי דעות פנימיים בין ה-ANC לבין מפלגות האופוזיציה בתוך GNU. נעקוב אחר כל סימן לשיבושים בתפקוד הממשלה החדשה ונעריך את התקדמות יישום הרפורמות הכלכליות.
x