השיטפון של הכספים ל S&P 500 לא עוצר - כמה כסף זרם למדד השבוע ?

המשקיעים המשיכו להזרים כסף למדד S&P500 ולקרנות הכספיות. במקביל המשקיעים משכו כספים המושקעים במדדי הבורסה בת"א. סקירה שבועית של המסחר: 30 ביוני - 4 ביולי, 2024

 

 

 
הכסף זורם ל S&P500 וכספיות, צילום: Photo-Stnazkul-Dreamstime.comהכסף זורם ל S&P500 וכספיות, צילום: Photo-Stnazkul-Dreamstime.com
 

נורית דרור, יחידת המחקר הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/07/2024

>>> עליות שערים במדדי המניות ומגמה מעורבת במדדי איגרות החוב.

>>> המסחר התנהל על רקע כוננות גבוהה בגבול הצפון, והמשך לחימה בעזה לצד מגעי תיווך בין הצדדים בניסיון להגיע לכדי הסכם.

>>> מדד הפחד רשם השבוע עלייה זניחה והדולר נחלש ביחס לשקל.

>>> תשואת איגרות החוב הממשלתיות לטווח של 10 שנים בארץ נותרה כמעט ללא שינוי והגיעה לכ-5.0%.

>>> בקרנות המחקות - המשך רכישות של קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, ומכירות של קרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים.

>>> בקרנות האקטיביות התגברו הזרמות כספים לקרנות הכספיות.

>>> המסחר בתל אביב השבוע התנהל על רקע כוננות גבוהה בגבול הצפון, והמשך לחימה בעזה במקביל למגעי תיווך בין הצדדים על מנת להגיע להסכם שבמסגרתו יוחזרו החטופים.

>>> מדד הפחד רשם השבוע עלייה זניחה והגיע לכ-19 נקודות בסוף השבוע לעומת כ-18 נקודות בסוף השבוע הקודם,  והדולר  נחלש בכ-0.4% ביחס לשקל והגיע לשער של 3.741 שקל לקראת סוף השבוע.

>>> בשוקי חו"ל המסחר התנהל על רקע המרוץ לנשיאות בארה"ב ובחירות בצרפת ובבריטניה, והסתכם בעליות שערים בשוקי המניות בבורסות מובילות בעולם.

>>> מנתונים שהתפרסמו השבוע עולה כי שיעור האינפלציה השנתית בגוש האירו ירד לכ-2.5% ביוני לעומת כ-2.6% בחודש הקודם, ולעומת יעד של כ-2%.

>>> מחיר נפט ברנט רשם השבוע שינוי זניח והגיע לכ-86 דולר לחבית, ומחיר הזהב נותר אף הוא כמעט ללא שינוי והגיע ל-2359 דולר לאונקיה (נתוני הסחורות נכונים ליום רביעי).

>>> מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו השבוע בכ-2.1% ובכ-3.1%, בהתאמה, זאת במקביל לעלייה של כ-0.4% וכ-1.0% במדדי ה- Dow Jonesוה-S&P 500 שבארה"ב, בהתאמה, ועלייה של כ-1.3% במדד STOXX 50 באירופה (נתוני חו"ל נכונים ליום רביעי).

>>> עליות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביטוח שעלה השבוע בכ-6.3%. מנגד, את ירידות השערים השבוע הובילו מדדי ת"א-תשתיות אנרגיה ות"א-קלינטק שירדו בכ-1.5%, כל אחד, כאשר הסקטור סבל השבוע מסנטימנט שלילי לאור תוצאות העימות בין ביידן לטראמפ, שהובילו לחשש כי במידה ויבחר תפגענה ההטבות הניתנות לסקטור זה. 

>>> מגמה מעורבת אפיינה את מרבית מדדי איגרות החוב.

>>> את עליות השערים הובילו מדדי איגרות החוב הקונצרניות תל בונד צמודות 1-3 ותל בונד תשואות צמודות שעלו השבוע בכ-0.5%, בממוצע.

>>> מנגד, את ירידות השערים הובילו מדדי איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד לטווח ארוך שירדו השבוע בכ-1.5%.

התשואה לפידיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים נותרה כמעט ללא שינוי בסיכום השבוע והגיעה לכ-5.0% בסוף השבוע, זאת בדומה לתשואה לפידיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים שהגיעה לכ-4.35% לקראת סוף השבוע.

קרנות המחקות

קרנות העוקבות אחר מדדי מניות בינלאומיים נמשכו רכישות נטו, בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדד S&P 500, והסתכמו בכ-640 מיליון שקל, לאחר רכישות בסכום של כ-490 מיליון שקל בשבוע הקודם;

בקרנות העוקבות אחר מדדי מניות מקומיים התמתנו המכירות, בעיקר של קרנות העוקבות אחר מדדי ת"א-35 ות"א-125, והסתכמו בסכום של כ-230 מיליון שקל, לאחר מכירות בסכום של כ-650 מיליון שקל בשבוע  הקודם;

ובקרנות העוקבות אחר מדדי איגרות חוב מקומיים נרשמו השבוע מכירות נטו בסכום זניח, בדומה לשבוע הקודם.

קרנות אקטיביות

התגברו הזרמות הכספים לקרנות הכספיות והסתכמו השבוע בכ-1,210 מיליון שקל נטו, לאחר הזרמות בסכום של כ-350 מיליון שקל בשבוע הקודם;

לקרנות האקטיביות המשקיעות במניות בחו"ל הסתכמו ההזרמות נטו בסכום של כ-55 מיליון שקל, לאחר הזרמות בסכום של 30 מיליון שקל בשבוע הקודם;

ואילו בקרנות האקטיביות המשקיעות באיגרות חוב בתל-אביב התמתנו המשיכות והסתכמו בסכום של כ-75 מיליון שקל, לאחר משיכות בסכום של כ-220 מיליון שקל בשבוע הקודם.

הנפקה בשוק המניות

השבוע גויסו בשוק המניות כ-365 מיליון שקל בשתי הנפקות לציבור ובהנפקת זכויות, כמפורט להלן:


הנפקת איגרות חוב חברות

השבוע גויסו כ-2.1 מיליארד שקל בשבע הנפקות של איגרות חוב לציבור, כמפורט להלן:


הנפקת איגרות חוב ממשלתיות

משרד האוצר גייס השבוע בהנפקת איגרות חוב בבורסה סכום של כ-3.3 מיליארד שקל, מתוך סכום גיוס מתוכנן של כ-17.5 מיליארד שקל בחודש יולי. כ-70%  מהסכום גויס באג"ח שקלי, וכ-30% מהסכום גויס באג"ח צמוד מדד.

בנק ישראל מכר השבוע מק"מ לציבור בהיקף של 38 מיליארד שקל ע.נ. בהמשך לגיוס בהיקף דומה בחודש הקודם. מזה, 26 מיליארד שקל ע.נ במק"מ לפידיון בעוד 3 חודשים, ו-12 מיליארד שקל ע.נ במק"מ לפידיון בעוד שנה.


שונות

המדד המשולב

בנק ישראל פרסם כי המדד המשולב לבחינת מצב המשק לחודש מאי 2024 עלה בשיעור זניח של 0.04% לאחר ירידה של כ-0.1% בחודש אפריל אשר  באה לידי ביטוי בין היתר  בירידה ברכישות בכרטיסי אשראי באותם חודשים.


x