מעלות S&P מדרגת את האיגוח הצפוי של קרדיטו "הבת" בדירוג AAAil

חברת המשכנתאות החוץ בנקאית שהיא חברת הבת של קרדיטו פרסמה טיוטת תשקיף להנפקת אג"ח מגובה משכנתאות; החברה צפויה להנפיק אגרות חוב למימון 92% מרכישת תיק משכנתאות בהיקף של כ- 400 מיליון שקל

 

 

 
Photo-Funtap-P-Dreamstime.comPhoto-Funtap-P-Dreamstime.com
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/07/2024

חברת בת של קרדיטו, חברת המשכנתאות החוץ בנקאית, פרסמה הבוקר טיוטת תשקיף הנפקה ראשונה לציבור לגיוס אג"ח מגובה משכנתאות. על פי טיוטת התשקיף, צפויה להנפיק חברת הבת אגרות חוב מגובות במשכנתאות לכל מטרה, המגובות בנכסי נדל"ן למגורים. במסגרת תנאי הגיוס הצפוי, הכספים שיתקבלו מהנפקת אגרות החוב הבכירות ישמשו, בין היתר, לרכישת תיק המשכנתאות. קרדיטו תעמיד כספים כנגד חוב נחות בשיעור 8% מתיק המשכנתאות אשר ישמש ככרית ביטחון יחד עם עוד כרית תפעולית של כ-1.5% מיתרת החוב הבכיר, שתופקד אצל הנאמן להבטחת הנזילות לבעלי האג"ח בידי קרדיטו.

במקביל מדווחת קרדיטו כי מעלות S&P נתנה אינדיקציית דירוג לאג"ח הבכיר בחברת הבת בדירוג הישראלי הגבוה ביותר - טריפל A (AAAil).


חברת קרדיטו הוקמה לפני כ-9 שנים והיא מנוהלת ע״י על ידי דורון כהן, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר, סני זלכה שבעברו כיהן כמנכ"ל משותף בקופות הגמל של ילין לפידות ומשה מאיו, ממקימי חברת מדרוג. 

החברה מממנת קבוצות רכישה, הלוואות גישור ומשכנתאות בשעבוד ראשון ובשעבוד שני. החברה חיתמה הלוואות מיום הקמתה בהיקף של כ- 12 מיליארד שקל עבור מעל  100 אלף לווים. לפני כ-4 שנים קרדיטו החלה בפעילות המשכנתאות והיא מתגאה ביכולת החיתום שלה, המבוססת על טכנולוגיות חדשניות ומערכות חכמות. מאז תחילת הפעילות ועד היום, היקף ההלוואות שלא שולמו נמוך, נתון שגרם לבנקים והגופים המוסדיים המובילים בישראל להאמין בחברה ולממן אותה. 

בישראל, איגוח משכנתאות ראשון זה יהווה פתרון פיננסי מהפכני, אך בעולם הוא משמש ככלי פיננסי נפוץ ותחרותי המסייע להוזיל את עלות המשכנתאות באותו האזור. 

עוד יצוין כי היו 3 ועדות שהמליצו על חקיקת  חוק האיגוח, בשנה האחרונה פורסמה טיוטת חקיקה לציבור ומשרד המשפטים שוקד על הכנה של החוק בעקבות השינויים. 

x