לוד מובילה בהתחלות בנייה של דירות גדולות

טלי שרון סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת: "הביקוש הגבוה לדירות גדולות ורחבות במרכז הארץ מבטיח עליית שווי משמעתית"

 

 

 
טלי שרון, סמנכ״לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרם, צילום: דרור סיתהכלטלי שרון, סמנכ״לית שיווק ומכירות בקבוצת רם אדרם, צילום: דרור סיתהכל
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/07/2024

ברבעון הראשון של שנת 2024 החלו להיבנות בישראל כ- 2,071 דירות שגודלן עולה על 6 חדרים. כך עולה מעיבוד נתוני הלמ"ס שבוצע בקבוצת רם אדרת, המתמחה בייזום, תכנון וביצוע של פרויקטים מורכבים בתחום הנדל"ן וההנדסה האזרחית.

הדירות הגדולות מעל 6 חדרים היוו ברבעון הראשון של 2024  רק כ- 13% מהתחלות הבנייה  הכלליות, בהשוואה ל כ- 14.5% בשנת 2013 כך שנרשמה ירידה בשיעור התחלות בנייתן. 

בחינת התחלות הבנייה לפי מחוזות מעלה כי מרבית הדירות הגדולות  ( 32% ) החלו להבנות במחוז הצפון ואחריו מדורג מחוז המרכז (25%).

בראש טבלת הערים שבהן החלו להבנות הכי הרבה דירות גדולות ברבעון הראשון של 2024 מדורגת העיר לוד עם 113 דירות ואחריה מדורגות בהתאמה, רעננה עם 90 יח"ד, פתח תקווה עם 78 יח"ד, אשקלון עם 69 יח"ד ומגדל העמק עם 66 יח"ד.

טלי שרון סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת מציינת כי מרבית התחלות הבנייה של דירות גדולות ורחבות הן במסגרת צמודי קרקע, ודירות עם 6 או 7 חדרים ומעלה בבנייה רוויה כמעט ואינן נבנות בישראל. "עם זאת לדירות גדולות יש ביקוש גבוה מצד משפחות גדולות שלא תמיד יכולות להרשות לעצמן בנייה או רכישה של צמוד קרקע בעיקר כאשר מדובר במרכז הארץ", אומרת טלי שרון.

עוד מציינת שרון, כי "הביקוש הגבוה לדירות גדולות גורם להשבחת המחירים, כך לדוגמה קבוצת רם אדרת בונה את פרויקט "אדרת בגני איילון" בשכונת אחיסמך בלוד. בפרויקט מוצעות למכירה דירות 6 ו – 7 חדרים בבנייה רוויה נמוכה המציעה 2 דירות גן ו- 2 דירות גג בכל בניין.

"בפרויקט אותו החלה החברה לשווק לפני כשנתיים, המחירים עלו בכ- 12% בכל שנה ובחברה צופים שתהייה השבחה נוספת במחירי הדירות בפרויקט לאור הביקושים והייחודיות של הדירות המשלבות בין בנייה רוויה לצמוד קרקע יוקרתי".


פרויקט אדרת בגני איילון של קבוצת רם אדרת, הדמיה סנפשוט

x