הבנק השוויצרי EFG: ייתכן שיהיה צורך לנקוט בצעדים נוספים כגון הורדת ריבית

כלכלן בכיר בבנק השוויצרי EFG Asset Management מתייחס לתוצאות הבחירות בצרפת ומציין: ייתכן שיהיה צורך בבנק המרכזי האירופי (ECB) לנקוט בצעדים נוספים, כגון הורדת ריבית או רכישות נכסים על מנת להקל על ההשפעות השליליות של אי-הוודאות; ניתוח בחירות צרפת 2024

 

 

 
קרדיט: EFGקרדיט: EFG
 

ג׳יאנלואיג׳י מנדרוזאטו, כלכלן בכיר בבנק השוויצרי EFG Asset Management
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/07/2024

הבחירות לפרלמנט הצרפתי, הובילו לתוצאות מפתיעות, בניגוד לסקרים רבים.
 
בניגוד לציפיות, זכתה ברית מפלגות השמאל, "החזית העממית החדשה" ברוב יחסי באסיפה הלאומית. קואליציית מפלגות המרכז של הנשיא עמנואל מקרון, "אנסמבל", סיימה במקום השני לאחר שאיבדה יותר מ-70 מושבים. מפלגת "האיחוד הלאומי" (RN) של מרין לה פן, שהייתה המובילה בסקרים רבים, זכתה במספר משמעותי של מושבים, אך לא הצליחה להגיע לרוב כפי שחזו.
 
ניצחון אסטרטגיית "הבלוק הרפובליקאי": הצלחת "החזית העממית החדשה" מיוחסת במידה רבה לאסטרטגיית "הבלוק הרפובליקאי". במסגרת אסטרטגיה זו, מפלגות מרכז ושמאל התאחדו כדי למנוע מה-RN להגיע לשלטון.
 
חוסר ודאות פוליטית: למרות ניצחון "החזית העממית החדשה", אין לה רוב מוחלט באסיפה הלאומית. משמעות הדבר היא שתהליך הקמת ממשלה חדשה צפוי להיות מורכב וארוך, ושהמדיניות העתידית של צרפת והאיחוד האירופי נותרת לא ברורה.
 
השלכות כלכליות: החששות המרכזיים הם בנוגע לחשבונות ציבוריים צרפתיים, וכן פערים אידיאולוגיים בנוגע למדיניות פנים וחוץ בין "החזית העממית החדשה" ו"אנסמבל", שעלולים להוביל לתנודתיות בשווקים הפיננסיים.
 
ייתכן שיהיה צורך בבנק המרכזי האירופי (ECB) לנקוט בצעדים נוספים, כגון הורדת ריבית או רכישות נכסים, על מנת להקל על ההשפעות השליליות של אי הוודאות.
 
נכסים אירופיים, לרבות תשואות האירו ואג"ח ממשלתיות, צפויים להישאר תנודתיים לזמן הקרוב. חוסר הוודאות הפוליטית תכביד על הכלכלה, ותגביר כנראה את הלחץ על הבנק המרכזי האירופי (ECB) לנקוט בצעדים נוספים. צעדים אלה עשויים לכלול הורדת ריבית נוספת או שימוש ברכישות נכסים על מנת להקל על ההשפעות השליליות של חוסר הוודאות על תפקוד המדיניות המוניטרית.
 
הבחירות בצרפת יצרו תמונה פוליטית מורכבת ורוויית חוסר ודאות. ההשלכות המלאות של תוצאות אלו טרם התבהרו, אך הן צפויות להשפיע משמעותית על צרפת, האיחוד האירופי והכלכלה העולמית.
x