יוליוס בר: "אנו מצפים מהפד לשים לב היטב לסיכון ולהקל את עמדתו המוניטרית"

הכלכלן הראשי ביוליוס בר מציין כי ההאטה הנוכחית בצמיחת המשרות מסייעת לבנות ביטחון שהאינפלציה תרד עוד יותר בחודשים הקרובים, ומאפשרת לפד להוריד את הריבית בישיבת ועדת השוק הפתוח בספטמבר

 

 

 
דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baer / תמונת רקע: dreamstimeדיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, צילום: Julius baer / תמונת רקע: dreamstime
 

דיוויד קוהל, כלכלן ראשי בבנק לניהול העושר יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/07/2024

שיעור האבטלה בארה"ב עלה זה החודש הרביעי ברציפות ל-4.1%. אנו בטוחים כי הפד יוריד את הריבית עוד יותר בפגישתו בדצמבר ושלוש פעמים נוספות ב-2025".

ארה"ב דיווחה על צמיחה חלשה יותר במשרות ועל אבטלה גבוהה יותר ביוני, מה שמרמז על כך שעידן התחממות היתר בשוקי העבודה בארה"ב מגיע לסיומו. שיעור האבטלה עלה זה החודש הרביעי ברציפות ל-4.1%, הרבה מעל השפל שאליו הגיע לאחר המגפה, 3.4%. צמיחת המשרות הואטה ל-206 אלף ונתוני החודשים הקודמים עודכנו כלפי מטה. מגוון רחב של אינדיקטורים לשוק העבודה נחלשו ביוני, כולל דינמיקת שכר מעט נמוכה יותר וזמני חיפוש עבודה ארוכים יותר. אמנם הצמיחה בתעסוקה ובהכנסות בארה"ב נותרה חזקה מספיק כדי לתמוך בצמיחת הצריכה, אך לא במידה מוגזמת, ובכך הפחיתה את סיכוני האינפלציה. עם זאת, ראוי לציין כי שוק העבודה האמריקאי כמעט ולא עוצר באמצע הזרם ברגע שהוא מתחיל להסתגל, ולעתים קרובות עובר מהתחממות יתר מהירה מדי לטריטוריה חלשה. זה עלול להפוך לסיכון לצמיחה בארה"ב בעתיד.
 
אנו מצפים מהפד לשים לב היטב לסיכון זה ולהקל את עמדתו המוניטרית בהתאם. ההאטה הנוכחית בצמיחת המשרות מסייעת לבנות ביטחון שהאינפלציה תרד עוד יותר בחודשים הקרובים, ומאפשרת לפד להוריד את הריבית בישיבת ועדת השוק הפתוח בספטמבר. עלייה נוספת באבטלה בחודשים הקרובים תגדיל את סיכוני הצמיחה למשק ותגדיל את הסבירות להורדות ריבית נוספות. אנו בטוחים שהפד יוריד את הריבית עוד יותר בפגישתו בדצמבר ושלוש פעמים נוספות ב-2025, בהתאם לתחזית שלנו.
x