יוליוס בר על שוק הנדל"ן בסין: ״אנחנו לא מאמינים שאינטרס הממשלה לעודד בנייה חדשה"

ראש מחקר הדור הבא ביוליוס בר, אומר: "אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה שמניע עיקרי של הממשלה הסינית הוא להחזיר את האמון בשוק ולא להתחיל גל בנייה חדש"

 

 

 
שוק הנדלן בסין / Photo-Wuwei1970-Dreamstime.comשוק הנדלן בסין / Photo-Wuwei1970-Dreamstime.com
 

כריסטיאן מנקה, ראש מחקר הדור הבא, יוליוס בר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/07/2024

בעקבות הירידות האחרונות, מתכות תעשייתיות הצליחו להתאושש מעט בעקבות שמועות על אמצעי גירוי חדשים בסין. בשוק דיברו על סט נוסף של אמצעים המיועדים לשוק הנדל"ן, וכן על הרחבת רשת החשמל של סין כדי להתאים לגידול בייצור האנרגיה הנקייה. כתוצאה מכך, מחירי האלומיניום והנחושת עלו בכמה אחוזים מהשפל האחרון שלהם, בעוד שמחיר הברזל חצה מחדש את ה-110 דולר לטון. עם זאת, לאור תנועות המחירים האחרונות, נראה שהתקוות הללו שוב מתפוגגות.
 
עבור שוק הנדל"ן, אנחנו ממשיכים להחזיק בדעה שמניע עיקרי של הממשלה הסינית הוא להחזיר את האמון בשוק ולא להתחיל גל בנייה חדש. בעוד שהראשון חשוב להבטיח תפקוד נאות של השוק, השני הוא שיכול להשפיע על שוק המתכות התעשייתיות על ידי חיזוק הביקוש. בהתחשב באתגרים הדמוגרפיים המבניים של סין, כגון אוכלוסייה מצטמצמת והאטת האורבניזציה, אנחנו לא מאמינים שזה באינטרס של הממשלה לעודד בנייה חדשה.
 
לגבי רשת החשמל, אנחנו מסכימים שיש צורך בהרחבה כדי להבטיח עמידות לנוכח ההתרחבות של ייצור האנרגיה הנקייה בסין. חשוב לציין שקווי העברת מתח גבוה ומאוד גבוה עשויים מאלומיניום ולא מנחושת. לכן, אנחנו מאמינים שכל התלהבות שמגיעה לשוק הנחושת בשל השקעות פוטנציאליות ברשת החשמל היא חלקית בלבד. הנחושת משמשת במידה רבה יותר ברשת החלוקה המקומית, שהיא שוב קשורה לבנייה.
 
בעוד שהרחבת רשת ההולכה בסין תומכת בביקוש לאלומיניום, אנחנו מאמינים שהשוק מצויד היטב. זאת, בין השאר, בזכות ייצור האנרגיה ההידרו-חשמלית בשפע במחוזות הדרומיים, שם ממוקמים חלקים משמעותיים מתעשיית האלומיניום. לסיכום, אנחנו מאשרים את העמדות המוקדמות שלנו על שוק המתכות התעשייתיות.
x