יובל צוק, הבורסה לני"ע: קבוצת אקרשטיין ואזורים בלטו לחיוב

שוק המניות התנהל לאורך היום בירידות שערים, והסתיים בירידת שערי מדדי המניות המובילים ב-0.6%. בכיוון השני, קבוצת אקרשטיין (3.3%+) ואזורים (3.1%+) בלטו לחיוב - סקירה יומית של שוק ההון ליום רביעי

 

 

 
יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לניע / צילום: גיא אסיאג, עיבוד: פאנדריובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לניע / צילום: גיא אסיאג, עיבוד: פאנדר
 

יובל צוק, יחידת המחקר של הבורסה לני"ע
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2024

סקירה יומית של שוק ההון ליום רביעי 10.7.2024

שוק המניות התנהל לאורך היום בירידות שערים, והסתיים בירידת שערי מדדי המניות המובילים ב-0.6%.

את הירידות הובילו הבנקים וכן חברות הטכנולוגיה הדואליות הגדולות, בהן נייס (2.9%-) וקמטק (1.7%-). טבע עלתה 0.7% במחזור הגבוה ביותר היום (120 מיליון שקל).

נאייקס
 (4.0%-) רשמה את הירידה החדה ביותר מבין מניות ת"א-125, ואחריה וואן טכנולוגיות (3.4%-). בכיוון השני, קבוצת אקרשטיין (3.3%+) ואזורים (3.1%+) בלטו לחיוב.

אלארום, מכוכבות השנה, צנחה 23.6% במחזור גבוה (16 מיליון) אחרי שהשוק לא אהב את ההערכות שפרסמה היום לגבי טווח תוצאותיה הכספיות הצפויות למחצית הראשונה של השנה, זאת למרות שהצפי כלל ביצועי שיא ועלייה נאה בהכנסות ונתונים חיוביים נוספים. גם לאחר צניחה זו המניה רושמת תשואה של מעל ל-350% השנה.

סיפיה וויז׳ן זינקה כ-15% במחזור גבוה בעקבות התקשרות בהסכם שת"פ אסטרטגי כולל הסכם השקעה (פירוט למטה)

ווישור שזינקה אתמול 16.6% הוסיפה היום 3.6% וכבר קרובה לתשואה של 100% מתחילת השנה.

מדדים ענפיים בולטים

מדד ת"א בנקים-5 ירד היום כ-1%.

עוד בלטו מדדי ת"א טכנולוגיה (0.9%-) וגלובל-בלוטק (1.5%-), שירדו בין השאר עקב צניחת אלארום שהוזכרה לעיל.

שוק איגרות החוב

גם היום מגמה מעורבת עם שינויים קלים ולא מהותיים במדדי התל-בונד המובילים.

עליות שערים מתונות במדדי התל-גוב, תל-גוב שקלי 10+ עלה 0.45%.

דיווחים מעניינים מאתר המאיה:

אלקטריאון (2.7%+) התקינה בהצלחה כביש טעינה אלחוטית בגרמניה עבור אחת מחברות התשתית המובילות באירופה המתמחה בבניית תשתיות תחבורה.

פורסייט (2.3%-) המתמחה במערכות ראייה ממוחשבות לרכב חתמה על הסכם לפרויקט POC עם חברה סינית המפתחת מערכות לשליטה מרחוק עבור ציוד כבד.

סיפיה וויז'ן (14.6%+) התקשרה עם יצרנית מכלולים Tier 1 בתחום הרכב בהסכם השקעה ושיתוף פעולה אסטרטגי. פורטפוליו המוצרים של יצרנית זו כולל מערכות לניטור נהג, תחום פעילותה של סיפיה.

• חברה בת של מיה דיינמיקס (4.5%+), המפתחת טכנולוגיה לכלי תחבורה חשמליים זעירים, קיבלה הזמנה ממפיץ בבלגיה של כלי רכב שהחברה פיתחה.

x