פריים אנרגי חתמה עסקה לרכישת מתקני אגירת אנרגיה בעלות של 150-200 מיליון דולר

החברה חתמה על מזכר הבנות מחייב עם הית`יום הסינית לרכישת מתקני אגירת אנרגיה בהספק של עד 1.2 ג'יגה וואט שעה ועלות של 150-200 מיליון דולר; מניית פריים אנרג`י עולה ב-6.11%+

 

 

 
ירון קיקוז, מנכל פריים אנרג`י ובעל השליטה / צילום: שחר גלירון קיקוז, מנכל פריים אנרג`י ובעל השליטה / צילום: שחר גל
 

עידו אסיאג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/07/2024

חברת האנרגיה המתחדשת פריים אנרג'י הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בעיקר בישראל מדווחת הבוקר כי חתמה על מזכר הבנות מחייב עם הית'יום הסינית (Hithium), חברה Tier1 מהמובילות בעולם לייצור מתקני אגירת אנרגיה, לרכישת מתקני אגירת אנרגיה בהספק של עד 1.2 ג'יגה וואט שעה, עלות כוללת של 150-200 מיליון דולר, בהתאם לתמהיל הציוד שיירכש. מדובר בהספק שיכלול את כל מתקני הדו שימוש בשלבים השונים שברשות פריים אנרג'י אשר יוקמו ויחוברו לרשת במהלך שנת 2025. 

במסגרת מזכר ההבנות סוכם כי הית'יום תספק לחברה פתרון כולל של מתקני אגירת אנרגיה (BESS) שיכלול את כלל מתקני הסוללות והציוד הנלווה הנדרש. המחיר שסוכם בין הצדדים הינו בסך של בין 120-135 דולר לקילו וואט שעה. בנוסף, סוכם כי הית'יום תעניק לחברה הלוואת ספק על מלוא עלות הציוד הנרכש או חלקו, לבחירת החברה, בשיעור של 70% מעלות הציוד שיירכש. ההלוואה תינתן לחברה במקביל להזמנת הציוד שיירכש כך שבכל משיכת ציוד, פריים אנרג'י תשלם להית'יום 30% ותקבל מימון בשיעור של 70% מעלות הציוד.  ההלוואה תיפרע (קרן וריבית) באופן שווה במשך 5 שנים ותישא ריבית דולרית (צמודה לשיעור ה-SOFR, בתוספת מרווח) בשיעור כולל של 7%-7.5%. החברה תוכל לבצע פירעון מוקדם של יתרת ההלוואה בכל מועד פירעון שנתי ללא עמלת פירעון מוקדם. 

מנכ"ל פריים אנרג'י ובעל השליטה ירון קיקוז: "עסקה זו הינה אבן דרך חשובה בקידום התוכנית העסקית של פריים אנרג'י המתמקדת בין היתר בשילוב מתקני אגירה בפרויקטים של החברה. העסקה מייצרת לפריים שני יתרונות משמעותיים - רכישת מתקני אגירה בהספק שיכלול את כל מתקני הדו שימוש, במחיר אטרקטיבי תוך ניצול היתרון לגודל לקבלת מחיר ותנאים מצוינים מול ספק אגירה מהגדולים בעולם, וכן קבלת הלוואת ספק בשיעור של 70% מעלות הציוד שנרכוש. הלוואה זו, תסייע לחברה להעמיד את ההון העצמי הנדרש להקמת הפרויקטים, לצד המימון בחוב בכיר שיילקח מבנק לאומי".

x